City of Ember recenzija (6734 pregleda)

REDATELJ: Gil Kenan
SCENARIJ: Caroline Thompson
GLUMCI: Tim Robbins, Bill Murray, Saoirse Ronan, Harry Treadway
TRAJANJE: 95 min

Temeljen prema knjizi američke spisateljice Jeanne Duprau, City of Ember je fantasy film koji nas vodi na putovanje ispod zemljine površine. The City of Ember je prvi u seriji knjiga nazvanih Books of Ember koje se bave sudbinom stanovnika malog grada smještenog pod zemljom kako bi se očuvalo čovječanstvo. Redatelj Gil Kenan je još uvijek relativno nepoznato ime u filmskim vodama. Pod redateljskim opusom ima tek animirani film Monster House iz 2006. godine. Kenan je zadovoljavajuće odradio svoj posao iako se u pojedinim scenama mogu naći zamjerke, pogotovo pri komponiranju specijalnih efekata. Scenaristica Caroline Thompson malo je poznatije ime. U suradnji sa Burtonom njeno ime stoji potpisano ispod mnogih poznatih naslova poput Edwarda Škarorukog, The Nightmare Before Christmas ili Corpse Bride.

Što se tiče glumačke ekipe stariji dio je svoj posao odradio zadovoljavajuće. Lice Billa Murraya uvijek dobro dođe filmskom ostvarenju. Iako ovdje nije pokazao neko umijeće, njegov lik ipak doprinosi podizanju filma. Ista stvar je i sa meni odličnim Tim Robbinsom. Obojica imaju poprilično malu minutažu. Zamjerke u glumi mogu se naći u mlađem dijelu. Harry Treadaway i Saoirse Ronan definitivno su mogli uložiti malo više truda. Film je vrlo gledljiv no u pojedinim scenama njihovo neiskustvo je očito. Cijelom filmu moglo bi se zamjeriti preslabo karakteriziranje likova. Scenografija je napravljena poprilično dobro. Tamni grad ispod zemlje izgleda ruševno i osamljeno, što je i bio cilj. Cijeli film sniman je u Sjevernoj Irskoj. Zamjerka mnogih je, kao i uvijek kada je film temeljen na romanu, odstupanje od originalne priče što je, čini se neizbježno.

Priča govori o zamišljenoj budućnosti gdje se čovječanstu približava kraj. Grupa sastavljena od znanstvenika, arhitekata i inženjera odlučila je pokušati spasiti ljudski rod na način da izgrade podzemni grad, izoliran od vanjskih utjecaja. Odlučivši se na izolacijsko vremensko razdoblje od 200 godina ključ za spas zaključan je u kutiji koja je trebala biti predana iz ruke u ruku svakog sljedećeg gradonačelnika sve do isteka vremena. No sudbina je drugačije htjela i kutija se s vremenom zagubila i zaboravila. Godinama kasnije, nekoć moćni grad Ember počeo je propadati pod korupcijom i nestankom električne energije te namirnica. Dvoje mladih upušta se u avanturu kako bi riješilo misteriju porijekla njihova grada i pokušali pronaći spas prije nego što tama zavlada zauvijek.

Za razliku od mnogih fantasy djela i animiranih filmova koji su izašli u popriličnom broju, City of Ember ne obiluje nekim pretjeranim moralnim poukama ili prenesenim značenjima. Čini se kako je film fiksiran na misteriju i fantasy elemente dok su neki moralni dijelovi izostavljeni. Jedino bi se mogla naglasiti blaga kritika prema korupciji u politici te pretjeranoj birokraciji. Značenje riječi Ember, uz ono klasično - ostaci vatre ili strasti, mogu se pronaći i u mađarskom jeziku gdje Ember znači čovjek. Film pruža ne baš kompliciranu priču i srednje intrigantu radnju. Iako definitivno postoje i veća fantasy ostvarenja, The City of Ember ne treba odbaciti kao loše zdanje. Primarno će biti interesantniji mlađoj populaciji no ni oni stariji neće morati zatvarati kapke od dosade. Uz solidnu vizualnu prezentaciju i osrednju priču može vam priuštiti sat i pol zabave iako ako ga usporedimo s npr. Stardustom, Ember je očito barem za nivo niže filmsko ostvarenje.