The Lovely Bones recenzija (7326 pregleda)

REDATELJ: Peter Jackson
SCENARIST: Fran Walsh, Philippa Boyens
ULOGE: Saoirse Ronan, Mark Whalberg, Rachel Weisz, Stanley Tucci, Susan Sarandon
TRAJANJE: 135min

The Lovely Bones ekranizacija je istoimene novele iz 2002. godine američke spisateljice Alice Sebold. Redatelj adaptacije je Peter Jackson, poznati producent i redatelj koji je svjetsku slavu stekao trilogijom Gospodar Prstenova. Film je mješavina nekoliko žanrova. U prvom planu je drama sa elementima trilera i fantasy-ja. Radnju pratimo iz naracije četrnaestogodišnje djevojčice koja opisuje trenutke prije svoje smrti, a zatim, nakon što je ubijena, se nađe u zagrobnom životu gdje ima prilike vidjeti kako se taj događaj odrazio na njenu obitelj te pobliže pratiti psihu i ponašanje njenog ubojice. Sama radnja na papiru možda ne zvuči baš očaravajuće, ali to je zato što sam izostavio dosta informacija kako onima koji još nisu pogledali film ne bih pokvario ugođaj.

Gluma u filmu je odlična. Najbolja interpretacija lika dolazi od glumca Stanleyja Tuccija koji me naprosto oduševio kao pedofilni manijak. Pokretima, glasovima i mimikama odlično je dočarao svoje bolesno uzbuđenje, napetost, a ujedno i smirenost. Uz njega dobru ulogu odradila je i šezdesetčetverogodišnja Susan Sarandon koju inače baš i ne preferiram pošto se obično nađe u meni dosadnjikavim filmovima no ovdje je bila pun pogodak. Glavnu ulogu odradila je do nedavno skoro nepoznata Saoirse Ronan koja je svoju dionicu solidno odradila, ali ipak me nije zapanjila kao gore spomenuti dvojac. Mark Whalberg uskočio je u posljednji tren kao zamjena za Ryana Goslinga i s obzirom na tu činjenicu dobro se snašao kao rastreseni i emocionalno uništeni otac ubijene djevojčice.

Režija je solidna, što je bilo i za očekivati od Jacksona. Vjerojatno je postojalo nekoliko kandidata koji bi ipak za nijansu bolje odradili taj posao, no Jackson se ipak pokazao kao vrsni majstor. Cijeli film odiše napetošću iako zapravo nema nekih skrivenih činjenica, no redatelj nas cijelo vrijeme drži u neizvjesnosti sa pitanjem "Što će se dalje dogoditi?". Često puta scene znaju biti duge pa bi oni sa slabijim strpljenjem za takve filmove mogli pomisliti da je dosadan. Isto tako Jackson je odlično ukomponirao vizualne efekte zagrobnog života te imamo nekoliko zbilja impresivnih CGI scena. Film je napravljen tako da ga doživljavamo kroz oči četrnaestogodišnje djevojčice i tako bolje shvatimo njezina razmišljanja i patnje. Neki umjetnički dojam i pokoja scena podsjetili su me iz nekog razloga na Sin City. Iako si nisu ni slični po radnji, vizualni stil nekako vuče na tu vrstu filma, barem meni osobno.

Jedina zamjerka u filmu mi je dosta suhoparan i klišejiziran soundtrack koji se neprestano ponavlja. Istina je da odgovara filmu no čini mi se podosta nemaštovit i prekopiran iz drugih sličnih filmova. Nekima bi se moglo učiniti da filmu nedostaje kohezije no meni osobno to nije bio problem. The Lovely Bones je odlična i maštovita drama, poprilično neobična i svježa koja će vam vjerojatno donijeti 2 sata zanimljivog sadržaja.