How To Train Your Dragon recenzija (4532 pregleda)

REDATELJ: Dean DeBlois, Chris Sanders
SCENARIJ: Cressida Cowell, Dean DeBlois
ULOGE: Jay Baruchel, Gerard Butler, Craig Ferguson, America Ferrera
TRAJANJE: 98 min

Animirani dio filmske 2010. godine otvorio je DreamWorks sa svojom bajkovitom pričom How to Train Your Dragon. Crtani je sniman prema istoimenoj noveli Cressida Cowella. Redateljski dio već je surađivao na animiranim djelima koji su zarobili srca gledatelja, poput Lilo & Stich ili Mulan. Već sada mnogi mu pripisuju Oscara iako je godina tek počela i zasigurno nas čeka još mnogo dobrih animiranih filmova. Naravno, radi se o 3D animaciji, danas gotovo neizbježnom elementu u filmovima gdje se jedino divovi poput Disneya usude vratiti 2D ručno crtanoj animaciji. Uglavnom, vizualni dio je i više nego fantastičan. Efekti su prekrasni, boje žive, a krajolici zadivljujući. Pohvala ide i animaciji pokreta likova koja je izvedena na vrlo simpatičan i interesantan način.

How to Train Your Dragon ima pomalo klišeiziranu priču koju smo vidjeli u pregršt filmova do sada, no koja izgleda nikad ne zastarjeva. Barem ako je suditi po kritici publike. Radnja je smještena u doba vikinga i prati totalno atipičnog lika (barem za svoje podneblje) čudnog imena Hiccup. Nakon kratkog upoznavanja doznajemo kako je glavni problem sela svakodnevna najezda nemilosrdnih zmajeva. Hiccup se svim silama trudi dokazati da je jednako sposoban kao i ostali vikinzi obraniti svoje selo od zlih stvorenja iako su njegove fizičke sposobnosti ograničene. Likovi u djelu su izuzetno simpatični. Glavni zmaj izgledom, a i ponašanjem, dijelom je temeljen na već poznatom Stichu. Možda bi se karakterizacija sporednih likova mogla ocijeniti siromašnom pa je film izgubio malo na dubini. No s druge strane dva glavna lika su vrlo dobro opisani te je njihov odnos stavljen u prvi plan tako da se ostatak siromašnih likova i ne primjeti previše. Po osobnom ukusu volio bih da se film malo više pozabavio Hiccupovim vršnjacima i njihovim odnosom prema njemu. Na prvi pogled čine se kao vrlo zabavna skupina, šteta što nam film nije donio više informacija o njima. No u devedeset minuta, koliko film traje, više se nije moglo nagurati, barem ne po cijenu 3D scena zbog kojih većina gledatelja plaća kino ulaznicu.

S pozitivne strane, How to Train Your Dragon je predstavio tucet vrsta zmajeva u jednom djelu što je rijetkost. S time su poprilično privukli pažnju gledatelja, pogotovo malih. Isto tako nisu štedjeli na tome da zmajeve prikažu u njihovom rasponu raspoloženja; kako su sposobni za vrlo lijepe i vrlo ružne stvari. Pa čak i najpitomiji zmaj jasno pokazuje da je ipak ujedno i zvijer. Glasovna podloga je solidna. Dreamworks je poznat da ne teži pretjerano zvjezdanoj postavi i to im je do sada išlo u prilog. Ipak, How to Train Your Dragon je ugostio par filmskih zvijezda koje su dobro odradile svoj posao. Glas glavnom liku posudio je Jay Baruchel, a od ostalih tu su Gerard Butler kao njegov otac te America Ferrera, znana iz serije Ugly Betty. Animirani film je, kao i većina njih, prožet i odličnom glazbom. Soundtrack je zbilja pogođen i zvuči odlično. S druge strane humor i nije neki veliki adut. Ako ste raspoloženi za neki humoristični animirani film, ovaj bi trebali zaobići. Iako ima nekoliko zabavnih gegova, autori su se više koncentrirali na dramu i priču nego li na smiješne scene. Treba napomenuti da film zbog toga nije manje zabavan.

Čini se kako bi ove godine DreamWorks mogao nadmašiti Pixar pošto je Pixarov konj za trku Toy Story 3 za koji mi se čini kako jednostavno ne može imati dovoljno duše da nadmaši ovaj uradak. How to Train Your Dragon je odlično animirano djelo za cijelu obitelj iako bi kod najmlađih gledatelja trebala biti prisutna roditeljska pažnja. Djelo mi nije dostiglo neki vrhunski status poput UP i sl. filmova koje sam naveo u svojim prijašnjim recenzijama, ali je definitivno jedan od ljepših crtića koje sam pogledao. Topao je, interesantan, vizualno bogat, sa ispranom, ali lijepom pričom. Definitivna preporuka za pogledati, pogotovo mlađima.