Clash of the Titans recenzija (3044 pregleda)

REDATELJ: Louis Leterrier
SCENARIJ: Travis Beacham, Phil Hay
ULOGE: Sam Worthington, Liam Neeson, Ralph Fiennes, Jason Flemyng, Gemma Arteron
TRAJANJE: 106 minuta

Grčka mitologija oduvijek je bila nepresušan izvor priča koje su se obradile u mnogim medijima. Mnogi bogovi, ponašanjem slični ljudima, ratovi, mitska bića itd. neiscrpan su izvor ideja. Slijedeći taj recept 1981. godine snimljen je film Clash of the Titans koji je pratio avanture Perzeja, Zeusovog sina. Clash of the Titans doživio je svoje reizdanje ove godine, većinom zbog zastarjelih vizualnih efekata na starom djelu. Redatelj remakea je Louis Leterrier koji stoji potpisan ispod akcijskih spektakla poput Transportera, Danny the Dog ili The Incredible Hulk. Akcijska povijest redatelja vrlo se jasno očituje i na ovom djelu. Cijela priča bačena je u drugi plan, a ogroman naglasak u filmu stavlja se na akcijske scene i efekte. Na žalost, po osobnom mišljenju, to je rezultiralo još jednim praznim djelom koje služi jedino za promicanje novih računalnih tehnologija u filmskoj industriji.

Priča o Perzeju, a i grčka mitologija općenito, ima ogromni potencijal za napraviti vrlo zabavne, ali i poučne filmove sa zbilja interesantnim pričama. Grčki bogovi zapravo predstavljaju mane i vrline ljudskog roda stoga su nam priče vrlo srodne iako potječu iz antike. Kada se ta priča gotovo u potpunosti izbaci radi akcije dobijemo djelo bez glave i repa koje na kraju ispada poprilično dosadno i nakon gledanja ubrzo pada u zaborav. Što se tiče efekata, oni su zbilja lijepi, ali s druge strane nisu spektakularni kao kod npr. Avatara. Gledao sam 2D verziju, stoga ne mogu objektivno ocijeniti, ali publika kaže da je 3D katastrofalno izveden što i ne iznenađuje pošto je film prvo snimljen u 2D, ali kada su producenti uvidjeli Avatarov uspjeh odlučili su se i oni upustiti u 3D vode.

Drugi veliki minus je taj što je remake zapravo potpuno novi film. Sličnosti sa originalom su doslovno minimalne i to se odnosi samo na neke likove i događaje koji se ponavljaju, ostalo je u potpunosti izmjenjeno. Na žalost, fanovi originala ostali su kratkih rukava. Kao da to nije bilo dovoljno, autori su se odlučili uvesti i ostale mitologije pa se tako u novom Clashu miješaju grčka, rimska, nordijska i arapska mitologija. Iako ni grčku mitologiju nisu uspjeli obraditi na dobar način, ipak su uveli još 2-3 kako bi propast bila potpuna. Gluma je također nešto što odmaže filmu. Iako djelo ima zbilja nekoliko majstora Hollywooda, glumački dio ostao je loš. To i ne iznenađuje previše pošto film zapravo i ne dopušta nekakva glumačka istupanja, likovi su plitki, karakterizacija nikakva, a dramatične scene ne postoje. Liam Neeson i Ralph Fiennes su itekako sposobni napraviti glumačko remek djelo ako ih se stavi u dobro okruženje, sjetimo se samo Schindlerove liste gdje je ovaj dvojac također imao glavne uloge. Glasine kažu kako je Neeson uzeo ovu ulogu samo da udovolji svome sinu koji obožava grčku mitologiju.

Na snimanje ovog djela utrošeno je oko 125 milijuna američkih dolara. Žalosno, ali o ovom filmu se nema još nešto previše reći. Film je ok za pogledati s prijateljima jer se većinu vremena može pustiti mozak na pašu i raditi nešto drugo te samo s vremena na vrijeme baciti pogled na akcijske scene. Na žalost, remake Titana bio je potpuni promašaj umjesto da je bio poboljšana verzija originala. Onima koji ne pate na lijepe slike preporučio bih da radije pogledaju upravo original.