I Love You Phillip Morris recenzija (3421 pregleda)

REDATELJ: Glenn Ficarra, John Requa
SCENARIJ: Glenn Ficarra, John Requa
ULOGE: Jim Carrey, Ewan McGregor, Leslie Mann, Rodrigo Santoro
TRAJANJE: 102 minute

Da, Phillip Morris je još jedan u nizu filmova o gay populaciji. I da, u filmu postoji nekoliko scena koje bi, malo više kontraverznim ljudima, mogle biti odbojne. No kada se pogleda kompletno djelo Phillip Morris je zapravo vrlo interesantan film koji je prezentirao jednog vrlo zanimljivog genijalca. Glenn Ficarra i John Requa do sada su surađivali na više projekata, ali uvijek u scenarijskom dijelu. Obojici je ovo prvi puta da su sjeli na redateljske stolice. Iako se taj posao mogao bolje odraditi, ipak je film dovoljno redateljski interesantan i nema previše propusta. Ponekad se radnja možda čini previše užurbanom i neki možebitni interesantni dijelovi su praktički preskočeni, ali ostatak djela ima jedan lijepi tok i vedar tonalitet unatoč tome što se zapravo radi o manje-više tragičnoj priči.

Radnja prati dio života Stevena Russella koji tek u kasnijim godinama svoga života shvati da je homoseksualac. Bez visokog obrazovanja i dovoljnog izvora prihoda, a sa velikom željom za životom na visokoj nozi, Russell se uskoro upusti u sve moguće načine varanja kako bi mogao uzdržati svoju luksuznu egzistenciju. Kada ga duga ruka zakona napokon dostigne, završi u zatvoru gdje upoznaje Phillipa Morisa, osobu koja će imati ogroman utjecaj na njegov daljnji život. Djelo je snimljeno sa relativno skromnim buđetom od 60 milijuna američkih dolara. U taj buđet utrpana su dva odlična glumca, Jim Carrey i Ewan McGregor koji su u filmu naprosto briljirali. Za Carreya mi se čini kako s godinama doista sve više sazrijeva kao glumac i sve češće ga možemo vidjeti u ozbiljnijim djelima, a ne samo vrckastim komedijama gdje mu je jedini zadatak napraviti što luđi izraz lica. Iako Phillip Morris spada pod romantičnu komediju, ti segmenti su zapravo podosta smanjeni u odnosu na neke konkurentne filmove, a više je izražena dramatična strana i neka pomalo tužna ljubavna/životna priča. Tako da se u cijeli taj komplet Carrey odlično uklopio sa svojim poznavanjem humora, ali i glumačkim talentom. Ewan McGregor je isto tako odradio svoj dio iznad prosjeka kao vrlo osjećajna i pomalo naivna osoba, ludo zaljubljena u Russella.

Romansa između dva glumca je lijepo prikazana i doista je dirljiva na trenutke. Film ima sve; tužne trenutke, vesele, smiješne i one koji vam daju materijala za razmišljanje. Cijelo djelo postane još više interesantno nakon što shvatite da je film temeljen na stvarnim događajima i da se većina stvari koje su napravljene u filmu doista i dogodila. Stvarni prevarant Steven Jay Russell doista je napravio nekoliko nevjerojatnih prevara koje će vas ostaviti bez daha. Uz to, izmjeren mu je IQ od 163 što mu je dalo nevjerojatnu snalažljivost, ali zbog čega je bio i poprilično neprilagođen svijetu oko sebe. Ukoliko nemate problema sa nekoliko živopisnih scena homoseksualnog seksa te prikazom romanse između pripadnika istog spola, I Love You Phillip Morris je film koji se isplati pogledati jedno dosadno poslijepodne i bez problema će vam razvedriti dan i popuniti vrijeme. Iako radnjom pomalo podsjeća na Spielbergov Catch Me If You Can film ima neki svoj šarm i dovoljnu dozu originalnosti. Nije savršen, ali definitivno vrijedan gledanja, a kao najveći adut tu su maestralne glumačke izvedbe Carreyja i McGregora.