Salt recenzija (3476 pregleda)

REDATELJ: Phillip Noyce
SCENARIJ: Kurt Wimmer
ULOGE: Angelina Jolie, Liev Schreiber, Chiwetel Ejiofor, Daniel Oldbrychski
TRAJANJE: 100min

Phillip Noyce relativno je poznat redatelj koji u svom repertoaru prije ovog filma ima solidan broj akcijskih trilera. Njegovo ime stoji potpisano iza djela znanih širim masama poput Patriotske Igre, Svetac, Sakupljač Kostiju i manje znanog Catch a Fire koji je novijeg datuma. Salt je film koji po svojoj radnji dosta podsjeća na neka gore navedena djela i koji koristi već poznatu recepturu hollywoodskih špijunskih trilera oko glavnog lika i zapleta stoga se Noyce solidno snašao u tom okruženju, iako sam ja od nekoga s njegovim iskustvom očekivao malo više. Režija je solidna, ali ta prosječnost joj ide više na štetu nego na korist pošto pridodaje tome da film izgleda kao da je izašao sa pokretne trake neke tvornice gdje se proizvode špijunski trileri. Nema onog nekog elementa koji bi odvojio zbilja dobar film od lošega pa čak ako mu je radnja prožvakana 1000 puta prije. Primjer toga možemo vidjeti u Avataru gdje se radi o tipičnoj priči koja je jako dobro upakirana sa kombinacijom odlične režije i vizualnih efekata.

Originalni scenarij osmislili su Kurt Wimmer i Brian Helgeland. Whimmer stoji potpisan ispod mnogih poznatih djela od kojih je nekolicinu i režirao. Afera Thomasa Crowna, Equilibrium, The Recruit, te najnoviji Law Abiding Citizen. Priča nije loša no daleko je od nečeg inovativnog što će čovjeka ostaviti bez daha i sa ugodnim osjećajem da je napokon pogledao nešto novo. Radnja prati agenticu CIA-e čiji se relativno sređen život nađe u rasulu nakon što ju ruski izdajnik optuži da je ona ruska špijunka. Sve se zakomplicira pošto se kao posljedica tih događanja Rusija i Amerika nađu vrlo blizu nuklearnog sukoba.

Salt je djelo koje u poprilično debelom luku zaobilazi realizam. Puno scena, a i događanja u filmu nema neke prevelike utemeljenosti u stvarnom životu ili postupcima organizacija tj. ljudi. U filmu puno je veći naglasak stavljen na akcijske scene; jurnjave, borbe i pucanja te poneki "MacGyver" trenutak nego li na ozbiljnost, realizam i političke intrige. Film ima nekakvu "špijunski triler" pozadinu, ali ona služi samo da bi se predstavio glavni lik i njegova događanja tj. njegove spretnosti koje su vizualno vrlo dobro prikazane. Usudio bih se reći kako je Salt zapravo blijeda verzija Bourneovog Identiteta i Takena sa ženskim glavnim likom. Djelo ima svoju dozu prevrata no većina njih je zapravo vrlo očita i jedino nekome tko nije do sada pogledao desetak ovakvih filmova neće biti jasno u kojem će idućem smjeru krenuti radnja. Ostali će se naći vrlo "vidoviti" što se tiče pogađanja radnje unaprijed. Iako je djelo puno akcije, u filmu ima vrlo malo krvi i nekog stvarnog nasilja, te malo ili nimalo vulgarnog rječnika, dakle film je pogodan i za mlađu publiku. Kako to obično biva danas, žrtvovali su ozbiljnost filma za veću zaradu. PG-13 danas postaje sve više standard po kojemu se snimaju filmovi. No s druge strane Salt nije ni mogao pucati na nešto više, barem ne sa ovakvom odradom posla.

Gluma je solidna no opet moglo je to sve i bolje. Jolie je odradila svoj posao standardno, u njenom stilu. Čini se kako se u zrelijim godinama zaželila snimanja akcijskih filmova. Od ostalih se nitko nije pretjerano istaknuo i nalaze se u drugom planu djela. Film je imao buđet od 110 milijuna američkih dolara. S takvom cifrom možda se i mogao napraviti bolje, no čini se kako je svima prvenstveno u prvom planu bila dobra akcija, a tek onda ostali elementi filma. U globalu radi se o jednom zabavnom i relativno jednostavnom djelu koje pruža trenutke odlične akcije, ali na tome staje. Savršeno za opustiti mozak no ni blizu jednom Bourneu.