Machete recenzija (3036 pregleda)

REDATELJ: Ethan Maniquis, Robert Rodriguez
SCENARIJ: Robert Rodriguez, Alvaro Rodriguez
ULOGE: Danny Trejo, Robert De Niro, Jessica Alba, Steven Seagal, Michelle Rodriguez, Jeff Fahey, Don Johnson
TRAJANJE: 105 min

Većina vjerojatno zna kako se Machete zapravo temelji na lažnom traileru iz filma Planet Terror, kao dio Grindhouse projekta. No ideja za film rodila se zapravo puno ranije, točnije 1993. godine nakon što je Rodriguez napisao scenarij za Desperado. Interes za film naglo je porastao nakon uspjeha Planet Terrora u kojemu je fake trailer obećavao ludoriju od filma produkcije jednake onoj Grindhouse projekta, kao i djelo u kojem se reklamira. Nije dugo trebalo da se počne šuškati o pravom snimanju ovog djela. Danas neki čak govore da je Rodriguez snimio gotovo pola filma dok je radio fake trailer koji bi bio uključen u kino verziju filma no redatelj to nije potvrdio. Za film je, osim javnosti, bio vrlo zainteresiran i glavni protagonist, Danny Trejo, koji je u početku gotovo svakodnevno kontaktirao Rodrigueza i pokušao ga nagovoriti na snimanje. Kada se napokon krenulo s projektom, potaknuti uspjehom i afirmacijom prijašnjeg Grindhouse djela, mnoge su hollywoodske zvijezde pokazale interes za snimanje, a dosta njih je pristalo snimati i pro bono. Pa tako u djelu čiji je budžet svega 20 milijuna američkih dolara imamo De Nira, Albu i druge. Svoj trošak film je opravdao već u prvom vikendu prikazivanja gdje je zaradio nešto više od 14 milijuna.

Machete je primio svakakve kritike. Negativne se uglavnom temelje na krivim razlozima. Baš kao što su neki preozbiljno shvatili Grindhouse tako je i Machete ponekad gledan kao neko ozbiljno filmsko djelo, a ne kao isfuravanje na B produkciju starih filmova. Zapravo ovdje se više radi o macho-komediji i zezanciji redatelja i ekipe nego o nekom filmu koji bi trebao izgledati imalo ozbiljno i realno. Meni osobno izgleda još više neozbiljno i manje "artistički" od Grindhousa. Machete je ispunio ono što se od njega i očekivalo, a to je da se publika zabavi i nasmije jeftinim forama, jeftinim efektima i općem isfuravanju muževnosti Danny Treja koji je postao ikona niskobudžetnih akcijskih filmova. S jednim se ipak slažem, prava je šteta što se film nije snimio prije 10 godina dok je Trejo bio mlađi. Isto tako, velika većina najboljih scena može se upravo vidjeti u traileru. Nije da nema više ništa interesantno u filmu, postoji još zanimljivih i smiješnih scena, no glavnina se oslanja upravo na trailer. Akcija traje gotovo non-stop i radi se o filmu koji zbilja u sebi, kao i neki njegovi prethodnici, sakuplja sve klišeje loše akcije, glume, dijaloga itd.

Priča prati opasnog Federalea, treniranog ubojicu sa svim mogućim oružjem, koji doživi tragediju i završi u SAD-u gdje ga sumnjivi likovi unajme za smaknuće senatora. Prije nego što povuče okidač, drugi snajperist pogađa njega te Machete shvaća kako mu je sve smješteno. Pošto je Machete opak lik s kojim se ne valja kačiti, osveta uskoro slijedi, a u bitci između ilegalnih doseljenika i vigilantea pridružit će mu se mnogi. Machete, opasni lik, ovdje dolazi do punog izražaja, iako se već pojavljivao u nekoliko Rodriguezovih djela. Nema se nešto više previše za reći. Film je vrlo zabavan ako ga se gleda kao potpunu zezanciju i razbibrigu. Vjerojatno se moglo od filma izvući još i više, ali ne treba zaboraviti koliko je novca uloženo u projekt, a uz to mi se čini da je zapravo cijeloj filmskoj ekipi ovo došlo kao dobra šala i odmor od stvarnog posla, nego kao pokušaj da se napravi neko djelo za pamćenje.