The Sorcerer's Apprentice recenzija (2783 pregleda)

REDATELJ: Jon Turteltaub
SCENARIJ: Lawrence Konner, Mark Rosenthal
ULOGE: Nicolas Cage, Jay Baruchel, Alfred Molina, Teresa Palmer, Toby Kebbell
TRAJANJE: 109 min

Dok čekamo na veća izdanja iz Disneyjeve kompanije koja tek trebaju stići, ovaj filmski studio počastio nas je blagim remakeom filma Fantasia iz 1940. godine. Iako ima sličnosti, The Sorcerer's Apprentice ipak je i zasebno djelo koje je prilagođeno modernom dobu. Treba napomenuti kako se oba djela temelje na pjesmi iz 1797. godine koju je napisao Johann Wolfgang von Goethe. Novije djelo bliže je svom pisanom originalu od animiranog filma iz 1940. godine. Redatelj filma je Jon Turteltaub, dok je jednu od glavnih uloga dobio Nicolas Cage. Turteltaub i Cage već su surađivali na ne tako uspješnim filmovima National Treasure te njegovom nastavku National Treasure: Book of Secrets.

U The Sorcere's Apprentice Nicolas Cage odbacio je Indiana Jones izgled te se prebacio u ulogu vrsnog i besmrtnog čarobnjaka sa velikom zadaćom na duši. Naime, upravo on mora pronaći Merlinovog nasljednika koji će biti sposoban poraziti vrsnog i opakog zlog čarobnjaka Maxima Horvatha koji pak u cilju ima osloboditi veliko zlo na ovaj svijet. Kako to obično biva, sudbina je za nasljednika odabrala u potpunosti nesposobnog i nespremnog mladića kojeg Cage mora što prije osposobiti za različite nedaće. Svatko tko je išta čuo o filmu zna otprilike što može očekivati. Radi se o djelu sa jednostavnim zapletom, dinamičnom radnjom, puno akcije i specijalnih efekata. No iako se radi o klišeiziranom proizvodu, zabave ne nedostaje. Zapravo, film je vrlo dobar odabir za ovo godišnje doba obiteljskih okupljanja jer se lako prati, interesantan je, duhovit i vizualno vrlo ugodan. Gluma, naravno, nije vrh vrhova, ali film nije ni zahtjevao nekakve dramatične scene. Iako nisam fan Nicolasa Cagea, glumac je solidno odradio svoj posao kao i Jay Baruchel u ulozi nespretnog šegrta.

Film je imao poveliki budžet, točnije oko 150 milijuna američkih dolara od čega je dosta toga utrošeno na specijalne efekte. Disney tu nije razočarao; efekti su lijepi i nenapadni, dodaju filmu, a pošto se radi o djelu s tematikom magije, vizualni umjetnici su imali puno slobode za svoje maštarije koje su lijepo pretočili u efekte. Iako u navedenoj kategoriji filmova, po osobnom ukusu, postoje mnogo kvalitetnija djela, The Sorcerer's Apprentice također nudi mnogo. Treba istaknuti da se radi o zabavnom filmu sa ciljem "puštanja mozga na pašu", a ne o nekoj teškoj dramaturgiji i kao takav funkcionira odlično.

Zaključno, radi se o vrlo dobrom i zabavnom filmu sa odličnom vizualnim efektima, dobrom glazbenom podlogom, solidnom glumom i sa puno zabave. Redateljski posao je isto zadovoljavajuće odrađen, scene su zabavne, priča fluidna, a film ne uključuje dosadne trenutke. Sve je to začinjeno solidnom dozom humora i simpatičnom radnjom. U svakom slučaju preporuka za gledanje.