Posljednji samuraj recenzija (13321 pregleda)

1886.godina Nathan Allgreen višestruko je odlikovani američki časnik koji putuje državom i ljudima prezentira najnovije vojno oružje, istovremeno ''roneći'' u litrama viskija. Kada dobije ponudu od Japanca Omure da za velike novce ide u Japan i obučava carevu vojsku u baratanju vatrenim oružjem pristaje. U Japanu je naime izbio građanski rat u kojem samuraji, koji su dosada čuvali japanski način života i služili caru, ne prihvaćaju nagle promjene i preveliki utjecaj sa zapada. Allgreen dolazi u Japan i odlazi u bitku s još nespremnim japanskim vojnicima te biva zarobljen od strane samuraja. Samuraji ga odvode u svoje selo gdje se sprijateljuje s njihovim vođom Katsumotom (izvrsni Ken Watanabe) i upoznaje njihov način zivota te uviđa da su samuraji oni koji su u pravu u ovom ratu.

Produkcija ovog filma je odlična, i to se vidi na raskošnim i predivnim lokacijama, vrhunskim kostimima i autentičnim lokacijama. Događaji u filmu se ne poklapaju s povijesnim činjenicama, ali to scenaristima vjerojatno ni nije bio cilj (isti slučaj s Braveheartom, događaji su potpuno drugačiji nego u stvarnosti, ali mu to ne smanjuje kvalitetu). U filmu nema previše akcije osim kratke borbe u maglovitoj šumi kad zarobe Allgreena i one fenomenalne bitke na kraju, koja dokazuje da cgi u takvim scenama nije potreban i da je bez njega bolje (da Povratak kralja, pričam o tebi!). Ta zadnja bitka je nešto najbolje što sam vidio na filmu u posljednjih nekoliko godina.

Većina filma je čistokrvna drama u kojoj pratimo Allgreena kako upoznaje i započinje voljeti ono što je isprva htio uništiti. Gluma u filmu je izvrsna, od Kena Watanabea preko samuraja pa sve dok Cruisea, kod kojeg sam cijenio da se konačno u jednom filmu ne kesi svake 2 minute. Zwick ima sjajno oko za fotografiju i ne propušta nijednu priliku da nam pokaže predivne lokacije i pozadine japanskog krajolika u kojem se film odvija. U bitkama se također nije izgubio, unatoč masi statista i žestokoj akciji (što se dogodilo ponekad Gibsonu u Braveheartu, ili recimo Azumi od Ryuhei Kitamure u kojem su borbe grozno i kaotično režirane). Od epske priče i borbi, pa preko sjajne glume i režije pa sve do glazbe i vrhuske produkcije, ovaj film je apsolutno genijalan!