Otporan Na Smrt recenzija (16242 pregleda)

Redatelj: Quentin Tarantino
Scenarist: Quentin Tarantino
Uloge: Kurt Russell, Zoe Bell, Rosario Dawson, vanessa Ferlito, Sydney Tamiia Poiter, Tracie Thoms, Rose McGowan, Jordan Ladd, Mary Elizabeth Winstead

Death Proof je prvi od 2 filma koji sačinjavaju Grindhouse. Ovim filmom Tarantino je pokušao odati počast filmovima sedamdesetih gdje je CGI bio još nepoznat izraz, a kaskaderi su bili glavne "face". Naravno, Tarantinov film ne bi bio Tarantinov film da ne postoje uvijek prisutne dvije struje ljudi: oni koji smatraju da je film totalni promašaj i oni koji ga obožavaju. Death Proof sadrži sve ono što sačinjava Tarantinove filmove - neobičnu glumačku postavu, duge dijaloge likova koji se na prvi pogled mogu učiniti beznačajnima, pomalo zaboravljenog, ranije poznatog glumca (Kurt Russell) i neobičnu radnju. Ipak, Tarantino se ovim djelom tek malo približio staroj slavi koju je postigao se Paklenim Šundom. Dobra vijest za sve one koji nisu shvatili Pakleni Šund jest da je Death Proof u potpunosti linearan.

Ovo djelo više je neki umjetnički izražaj autora i cijelo vrijeme osjeti se ta neka "opuštena" atmosfera kroz snimanje. Doživljaj prošlosti, uz priču, dočaran je i vizualno. Zapravo radi se o nekom spoju modernog i onoga što je bilo prije tridesetak godina. Pa tako imamo mobitele i moderne aute, ali odjeća, način izražavanja te pojedini automobili vuku nas u 70-te. Česte su namjerne greške poput kašnjenja zvuka za slikom, ponavljanje istog teksta, te treperenje slike kako bi se stvorio ugođaj loše montaže, loše kvalitete filmske trake i loše kino dvorane. Sve te "smetnje" se smiruju kako film odmiče, a u drugom dijelu ih gotovo ni nema. Radnja se kreće oko jednog lika preko kojega se jasno vidi da se radi o Tarantinovom filmu. Kaskader Mike je umno poremečeni pojedinac čija sudbina odredi živote 8 drugih žena te koji ima vrlo maštovit način ubijanja.

Kurt Russell uspio je pokazati kako je ipak talentirani gulmac čiji je vrhunac mogao biti mnogo bolji od Bijega iz LA-a i NY-a. Naravno, u samom filmu morao se pojaviti i Tarantino u već standardnoj, sporednoj ulozi. Ovaj puta je barmen imenom Warren, a u cameo ulozi koju su mnogi ocjenili vrlo zanimljivom pojavljuje se još jedan redatelj - Eli Roth, autor Hostela. Ostatak glumačke ekipe poprilično je nepoznat izuzmemo li ime Rosario Dawson. Mnogi su to i zamjerili te izjavili kako su likovi dvodimenzionalni i poprilično dosadni. Ostaje pitanje da li je Tarantino to učinio namjerno kako bi bolje dočarao "grindhouse" jeftini stil filmova.

Jednu od naslovnih uloga Tarantino je prepustio Zoe Bell koja glumi samu sebe. Zoe je kaskaderka i već je radila kao "dubler" na nekim Tarantinovim filmovima. Ovaj puta kaskaderka glumi kaskaderku. Zoe se pojavljuje u drugom dijelu filma kojeg su mnogi ocjenili puno boljim i zanimljivjim od prvog. Višoj ocjeni vjerojatno doprinosi zanimljiva i duga sekvenca jurnjave automobila gdje se ne koristi CGI već je akcija "old school" sa kaskaderima. Film je snimljen kako bi se uživalo u sitnim detaljima. Većini koji nisu Tarantinovi obožavatelji vjerojatno će se učiniti dosadnim. Stoga ako nemate živaca gledati duge dijaloge i neke naizgled besmislene kadrove, nemojte ni nabavljati Death Proof. A Tarantinovim obožavateljima pak napomenuo bih da ne očekuju neko remek-djelo koje će nadmašiti Pakleni Šund ili Reservoir Dogs.