The Godfather recenzija (40205 pregleda)

Prije nešto više od 30g., točnije 1972g., publici se predstavio F.F. Coppola sa svojim filmom pod nazivom The Godfather (Kum). Na čelu s Marlonom Brandom i Al Pacinom, film je bio tipični mafioso naslov, koji je prikazivao mafijaški život u 40-im godinama prošloga stoljeća. Nakon nekog perioda uslijedila su još dva nastavka, koja su vrlo dobro primljena od strane publike. Tako je trilogija The Godfather ostala duboko urezana u sjećanja svih filmofila, a nerijetko ga i današnje generacije znaju pogledati...kako ne, kada je film u svoje vrijeme bio pravi pravcati HIT i "pobrao" sve moguće nagrade.

30.g nakon pojavljivanja prvog filma, EA najavljuje igru temeljenu na filmu The Godfather. Reakcije većine gamera na tu vijest bile su skeptične, jer i sami smo svjesni da je vrlo malo igara temeljenih na filmu koje su ostvarile nekakav veći uspjeh. I eto, nakon skoro 2g. čekanja, te nekoliko odgoda, pred nama je konačno igra The Godfather. Što nam donosi ova igra, te je li barem jednim djelom opravdala film? ...saznajte u nastavku recenzije.

Nakon ulaska u igru i prikazivanja main logo-a, pojavljuje nam se MAIN MENU. Na njemu se nalaze tipične opcije, tipa New Game, Load Game ... Odabiremo New Game i krećemo s kreiranjem lika. Naime, u ovom izborniku možete totalno kreirati svoga lika po svom izboru, tipa: kosa, boja kože, dali će vaš lik imati ožiljke... ma baš sve detaljno. Nakon kreiranja i učitavanja igre kreće filmić koji vas uvodi u priču.

Priča započinje godine 1945. vjenčanjem kćeri Connie, šefa New Yorške mafije Don Vita Corleone-a. Vi ste u igru uvedeni kao jedan potpuno novi lik koji se ne pojavljuje u filmu, pod imenom "The Kid". Vašeg oca je ubio jedan New Yorški mafijaš, i kada odrastete, krećete s jednom jedinom namjerom - OSVETA! Na početku igre vas opazi jedan član Corleone obitelji s kojim prođete training test, i nakon toga on odluči da postepeno obavljate male misije za Corleone obitelj. Nakon što na početku obavite nekoliko misija vaš level RESPECT-a se polako penje i lagano postajete osoba koje se treba bojati. Na raspologanju imate cijeli New York City, sastavljen od nekoliko glavnih četvrti - tipa Little Italy, Brooklyn, Midtown... Misije su sastavljene od onih primarnih koje morate obavljati (na mapi su označene PLAVIM križićem), te razne sporedne tj. bonus misije koje trebate obavljati ukoliko želite povećati svotu novca, ili pak želite postati "svemogući" DON New York Citya. U igru su uvedeni i rankovi (SOLDIER, CAPO, UNDERBOSS...), pa tako što više napredujete, dobivate veći rank, sve dok ne postanete DON Corleone obitelji ili pak DON cijelog New Yorka. Ako želite postati DON New Yorka trebate se dobrano namučiti, naime vaš zadatak je zakačiti se sa svim mogućim bandama i ne-bandama diljem New Yorka, osvajati razne trgovine, potajno ubijati neke mafijaše itd., pa stoga ukoliko želite postati DON NY-a, imate puno mogućnosti da se naigrate.

Red je došao i na druge djelove igre. Tijekom igre otključavate i Filmsku Arhivu tj. isječke iz filmova, što dodatno pridonosi užitku igranja. Grafiku bi jednom riječju mogao opisati kao zastarjelu. Grafika je katastrofalno loša, tipa GTA serijal, a svi znamo da je to grafika koja je bila standard prije 3-4g. EA je vjerojatno odabrao takvu grafiku da bi i vlasnici low end konfiguracija mogli igrati. Ukoliko ste gamer kojemu je grafika najpoželjniji element svake igre, onda smjesta prekinite s čitanjem ove recenzije.

Zvuk u igri je, po meni, nešto neopisivo. Meni osobno se jako sviđa (mada je to stvar ukusa pa se netko neće složiti sa mnom). Dok se lagano vozikate gradom možete čuti one tihe prekrasne zvukove ("mafijaške"), koji će vas jednostavno oduševiti, a čim neka banda ispali metak ili vas pak policija zapazi, onda eto onog jakog "akcijskog" zvuka. Zvukovi oružja, glasovi koji vas mole da ih ne ubijete... ma jednostavno predivno, morate i vidjeti i čuti! Igrivost, koja je najpoželjniji element igre, je ono nešto što igri daje neku prosječnu ocjenu. Ajde trebam spomenuti i AI, koji je nikakav, jednostavno je toliko glup da vam se nekad počne i gaditi igra, ali sjetite se IGRIVOSTI. Policija u igri je također priglupa, tako da se policije rješite vrlo lako... malo je gurnete na drugo auto, ona se zapuca, a vi pobjegnete u drugu četvrt. Malo se vozikate gradom dok vam ne opadne HEAT i eto ga! Ali to se ne može jednostavno ovako opisati, morate ju jednostavno probati i prosuditi kvalitetu igre sami.

Da zaključim, The Godfather je po meni jedna prosječna igra, u kojoj neki elementi tipa grafika i AI kvare ukupni dojam, ali ako vam se dopao film, najvjerovatnije će i igra. Ako vam se nije dopao film, onda vam preporučujem da pričekate neki novi EA-ov proizvod. I da, još nešto, EA je nedavno objavio da će izdati još dva nastavka igre (trilogija). Tako vama kojima se igra i nije dopala, strpite se do sljedećeg nastavka, možda EA konačno smisli nešto što bi nas sve "prilijepilo" za naše male ekrane.

Napisao: Goran Šaravanja