Mafia: The City of Lost Heaven recenzija (72253 pregleda)

Svi znamo Mafiju i svi ju čekamo već 3 godine! A, nikako da ju zaigramo. Ali, znate kako se kaže, k'o čeka, taj dočeka ili tako nekako... Mafia je pred nama, puna svega što je bilo sadržano u gangsterskom životu tridesetih. Ah, koje li divote! Mafia nije obična igra, Mafia je jednistveni doživljaj u epskom izdanju. Neopisivo! No, dobro - da počnemo... Mafia je po vrsti slična, iako mi je to teško reći, GTA3. Odnosno, kombinacija vožnje i pucačine iz trećeg lica, što se u zadnje vrijeme pokazalo kao dobitna kombinacija u osvajanju gamerskog tržišta. No, ne volim Mafiju uspoređivati sa GTA3, jer je Mafia za tri klase kvalitetnija od GTA3. Nakon prekrasno izvedenog uvoda, koji nalikuje najboljoj maniri Hollywoodskih filmova, počinje priča. Na početku ste jedan obični beznačajni vozač taksija u famoznom City of Lost Heaven gradu. Vozač taksija i nije baš neko profitabilno zanimanje, pa bi se moglo reći da ste financijski nižeg staleža. No, to se ubrzo mijenja. Iz vruće mafijaške potjere stižu dva tipa koji vas prislanjanjem pištolja na zatiljak mole da ih malo provezete. I već nakon nekoliko minuta, pripadnik ste mafije, s već malo dubljim džepom. Pošto ste se dojmili velikog bossa Salierija, dobivate i prve zadatke, sve dok se mafijaški život ne ureže u svaku vašu poru. Učinit ćete sve da pokopate protivničkog Morella. No, neću više otrkrivati priču da vam ne bih uništio užitak igranja. Vjerujem da ste već iz priloženog teksta shvatili da je Mafia nevjerojatno autentična, te je apsolutno možemo usporediti sa najkvalitetnijim filmovima takve tematike.

Grad je također vjerno dizajniran, pa se ne može desiti da izgubite dojam tridesetih. Možete se provozati tramvajem ili nadzemnom kroz petnaestak kvartova. Svaki kvart je specifičan, od siromašnog i industrijskog Work Quartera preko bogatijeg Oakwooda do najbogatijeg Oak Hilla koji je smješten na vrlo strmom brijegu. Naime, to je najsmješniji dio u cijeloj igri. Trebate vidjeti te uspaničene vozače kako "ablendaju" svijetlima i trube dok se nekontroliranom brzinom spuštaju niz spomenuti brijeg prelazeći iz jedne u drugu traku. Takvo što će vas, vjerujte, nasmijati do suza. A, da ne spominjem glazbu koja je u svakom kvartu drukčija, te je izvedena u prepoznatljivom "Dixyland" jazz stilu tridesetih. Granice grada su izvedene besprijekorno. Postoji nekoliko izlaza iz grada, nakon čega se loada countryside. Da, selo! Možete se voziti kroz seoske krajeve sve dok ne dospijete kroz neki drugi ulaz ponovno u grad. Genijalno! Život u gradu je nevjerojatno realno izveden, tako da će, primjerice, promet u gradu na samom početku tridesetih biti rijedak i vozit će se stariji "kockasti" auti. No, s vremenom, kako će prolaziti godine, promet će biti sve gušći, te auti noviji, a kad dođe 1938. već će na cestama biti pioniri aerodinamike! Auta ukupno ima oko šezdesetak, s time da je svaki auto dostupan u nekoliko izvedbi, npr. sedan, cabrio, karavan, coupe itd. Treba naglasiti da su oštećenja vrlo precizno napravljena. Neće biti ono u stilu GTA3: rokneš se u zid, zgužva se hauba, još se rokneš u zid, otpadne hauba. Nego, rokneš palicom po svijetlu, a ono otpadne, rešetaš Thompsonicom po kotaču, a on otpadne, bočno se sudariš i cijeli bok se demolira i izgrebe. E, to je prava stvar.

Isto tako, nije moguće raznijeti aute pucanjem u vrata (kao u GTA3) nego samo u motor (neki auti ga imaju sprijeda, a neki odostraga). Također je moguće umrijeti u autu, te isto tako ubiti drugoga! Ako nepažljivo i brzo vozite, neće vam problem biti samo murja. Ako se pri brzini od 80 km/h zaletite u nešto, zasigurno ćete izgubiti oko 30 health pointsa, a ako se sudarite pri npr. 140 km/h možete i umrijeti. A, ako vas tramvaj pokupi, to može biti pogubnije od svega. S obzirom da ste uvidjeli da se Mafia može ponositi i realnom fizikom, od nje se mogu posramiti i mnoge igre žanra vožnje. Rekao sam da možete ubiti drugoga u autu. Da, ako ste precizni, možete ga ubiti s par metaka, a da auto bude oštećen samo za staklo kroz koje ste pucali. Prekrasno! A sada o filmovima. Naime, misije su povezane napetim filmovima koji jednostavno sliče (moram to opet reći) Hollywoodskim hitovima. Nagledat ćete se raznoraznih napucavanja, rešetanja barova, te raznoraznih mafijaških razgovora, naprosto predivno! Grafika lica je gotovo fotorealistična, a pokreti su Motion Capturingom dovedeni do savršenstva. Igra je odlična u bilo kojem načinu igranja. Kada ste izvan auta, čeka vas mlaćenje po mračnim kvartovima, utjerivanje dugova, snajperiranje političara, uništavanje dokaza, pljačka banke, vožnja parobrodom, itd. Čeka vas također pregršt oružja, od karabinera, noževa i palica preko raznoraznih Coltova, Molotovljevih koktela i ručnih granata sve do pumperica i svima nam dragih Thompsonica. No, i kad uđete u auto, niste oprošteni sa oružjem. Dok ste na suvozačevom mjestu, možete pucati iz svega što vas je volja. A, kad sjednete za vozačevo mjesto moći ćete pucati samo iz pištolja, a to ćete raditi tako da kursorima vozite a mišem ciljate i pucate. Da, Mafia je puna takvih genijalnih rješenja od kojih vam jednostavno mozak stane. Kada zaigrate Mafiju, ona će vas uvući u svoj svijet i postat će te zaljubljenik u to doba ljudske povijesti. Zavolit ćete gangstere, šešire, "balonere", "dixyland" jazz i sve ostalo. A, ni hardwareski zahtjevi vas ne mogu spriječiti u tome (ne vjerujte Hackeru). Mafia je igriva (u low detaljima i bez efekata) čak i na Celereonu 600, sa 128 MB RAM-a i sa GeForce 2 MX400 32 MB RAM-a, a ako imate preko "gige" i barem GeForce 2 MX200 64 MB RAM-a, moći ćete bez trzanja uživati u svim prisutnim efektima (bljeskanje vatrenog oružja, frcanje čahura, dim iz auspuha, itd.) Mogao bih o Mafiji pisati još 20 stranica, no kome bi se to dalo čitati. Jednostavno vam ne mogu sve objasniti i reći. Sve možete otkriti igranjem. Pa ću zaključiti!

Zaključak...

Došao je GTA3 i svi smo mislili da nema igre koja će u toj vrsti biti bolja od GTA3 barem još 3 godine. Ali, to se dogodilo već nakon otprilike 3 mjeseca. Mafia je definitivno pokopala GTA3 u svakom smislu. Elegantn ija je, realnija, raznolikija, zanimljivija, autentičnija, originalija... Mafia je jednostavno savršena igra, ali bih ju ipak u postocim ocjenio sa 98% (zbog sitnijih grafičkih bugova), no pošto je ovdje ocjenjivanje do 10, nema dileme da ju ne ocjenim sa 10! Obavezno zaigrajte! To je remek-djelo i budući benchmark za sve buduće "vožnja-pucačina" igre. Ova igra ima "ono nešto". Bilo bi lijepo i da kupite original (znam da niste svi imućni, ali onima koji jesu se obraćam), tako da poduprete te u zadnje vrijeme sve bolje i vrijednije Čehe! Nadamo se nastavku!