Need For Speed: Hot Pursuit 2 recenzija (35657 pregleda)

Sjećate li se dobrih starih vremena Need For Speed-a? O, ja se sjećam. Došao je prvi NFS i pokupio igrače i slavu, tako da je nastavak imao već dobru reputaciju. NFS2 i NFS2 SE su žarili i palili sve dok nije došao NFS3: Hot Pursuit. Poslije njega je izašlo još puno nastavaka, no nijedan od njih nije ostvario slavu prva tri nastavka. NFS4: High Stakes i Road Challenge su definitivno narušili serijal. NFS: Porsche Unleashed nije mogao biti klasični NFS kada je sadržavao samo Porsche aute. Tu je i Motor City koji također nije klasični NFS zato što je on-line igra i nudi old-timere. Dugoočekivani pravi nastavak stigao je u zadnji čas. Novi NFS je nastavak trećega što govori samo ime.

-Lijenost-

Need For Speed: Hot Pursuit 2 je vratio onaj NFS ugođaj. Početi ćemo s opisom automobila. Novi NFS nudi pregršt brzih, luksuznih automobila koji su svrstani u 5 klasa. Naći će se tu svega, od Opela Speedstera i Jaguara XKR-a, preko BMW-a Z8 i Mercedesa CLK GTR-a sve do Ferrarija F50 ili McLarrena F1. Da ne nabrajam, reći ću samo da izbor automobila može zadovoljiti gotovo svačiji ukus. No, to se podrazumijeva za NFS. Policija raspolaže zapanjujuće dobrim vozilima. Lovit će vas pollicijski BMW M5, Dodge Viper, Chevrolet Corvette, Lamborghini Murciealgo ili Diablo tako da murja nema ništa lošije aute od "speedera". Sve te automobile je moguće demolirati, no vrlo ćete se namučiti bježeći od murje. Oštećenja nisu baš za pohvalu. Po završetku utrke u kojoj su se odvili sudari pri brzini od 200 km/h su minimalna. Npr. prednji blatobran će se malko savinuti. Kada se sjetim oštećenja iz NFS4 koji je bio jedan od lošijih u serijalu, jasno mi je da je ovo propust zbog lijenosti. Postoji još 2 propusta iz lijenosti. Prvi: broj staza iznosi vrlo skroman broj - 12, ali još gore... Postoji osnovne 4 vrste: Forrest, Alpine, Tropic i Mediterranean. A, to znači da postoji 3 staze u svakoj vrsti, ali... to ni nisu sasvim nove staze! Štoviše, odvijaju se na istim cestama plus još par dodatnih. Da bi se izvukao EA je stavio za svaku stazu 4 smjera (Forward, Backward, Forward mirrored i Backward mirrored), ali to ih nije spasilo. E, pa ljudi moji, recite mi da to nije lijenost. Drugi "lijeni propust" je doslovce jadan replay. Moguće ga je gledati samo iz perspektive iz koje ste vozili. Nema pokreta i različitih kutova kamera. Makar da ima replay kao iz više godina starog Re-volta, a ni to. Fizika automobila je solidna, ali jedna stvar me znala dosta iživcirati. Rub ceste je napravljen tako da se u njega moguće samo zabiti, a ne popeti iako izgleda normalno i nikome ne bi palo na pamet da se u to zabiješ! Eto, završio sam sa zamjerkama. Sad ćemo o lijepšim stranama ove igre kojih, na sreću, ima više.

-Lijepe strane-

Kao prvo, grafika! To je zbilja za pohvalu! Auti su modelirani tako da nema gotovo nikakve razlike između automobila iz stvarnosti i iz igre. Refleksije su dosad neviđeno realne. Nisu skriptirane nego su točno određene položaju automobila u odnosu na osvjetljenje i stazu. A kad već spominjem staze, one su dizajnirane također fenomenalno. Što se tiče dizajna, potrudili su se. Teksture su realne, a pozadinski okoliš je eye candy! Sve će biti puno nekakvih slapova koji imaju nevjerojatno uglađenu animaciju. Čak ćete na jednom mjestu vidjeti i vulkan. Gledati lavu kako teče niz cestu i vulkan kako "bljuje" vatru i dim predstavlja vrlo inovativnu ideju koja me je zbilja jako razveselila. Što se tiče hardwareskih zahtjeva, nema velikih problema. Za igranje sa svim živim detaljima trebat će vam ipak preko gige i GeForce2 MX200 te 128 MB RAM-a. Low detalji ne izgledaju puno lošije od high, ali preporučeno je high car details jer auto izgleda realnije u odnosu na cestu. Za low detalje će vam trebati oko 400 MHz, a možda će se uspjeti progurati i RivaTNT2, tako da, što se zahtjevnosti tiče, NFS:HP2 nije problematična igra.U novom NFS-u postoji vrlo zanimljiv niz modova igranja. Kao prvo, tu su single player modovi - Hot Pursuit i Championship. Hot Pursuit sadrži misije bazirane na policijskim potjerama, dok ćete u Championshipu uživati bez tih divljih "ljudi u plavom". U tim single play modovima će se naći puno različitih natjecanja. Tu su pojedinačne utrke, lap knock out, time trial (to će vas najviše izluditi) i različiti turniri, a u Hot Pursuit modu ćete imati i Be The Cop misije. Postoji mod Quick Race u kojem dobivate random auto i vozite na random stazi. Single Race vam nudi izbor svih spomenutih modova. Tu birate modove, staze i aute, te samo kliknete "Race" i utrka je samo vaša. No, dakako na početku imate samo jednu stazu i tri auta. Ostalo ćete otključavati pomoću osvojenih NFS bodova koje možete osvojiti u svim živim modovima i utrkama, ali najviše ćete dobiti, naravno, u Hot Pursuit i Championship misijama. Imat ćete sve otključano ako barem u svim misijama osvojite brončanu medalju. Ali, to neće biti lako u svim misijama, pogotovo u onima iz Hot Pursuita. Najviše će vas izluditi, kao što rekoh, Time Triali. U Championship-u nećete imati nigdje problema, dapače u bilo kojoj misiji je moguće osvojiti zlato, a da se ne ubijete, osim u (pogodili ste) Time Trialima. Ali, čak ni oni na početku nisu nikakav problem. No, već u Hot Pursuitu svaka misija predstavlja duplo veći problem nego u nekoj misiji iz Championshipa. Naravno, za to su zaslužni "pajkani". Murjaci će se koristiti svime živim da bi vas zaustavili. Postavljati će cestovne blokade i šiljke (koji jedino u gradskim područjima nisu dopušteni, što je za pohvaliti). Koristit će se i helikopterima koji bacaju bombe na cestu. Sve u svemu, uzbuđenje i adrenalin. Ali, jednako je zabavno i biti upravo na strani tih dosadnjakovića. Kada ste u Be The Cop modu možete se i vi koristiti svim tim sredstvima kako biste zaustavili "speedera". Vrlo, vrlo zabavno. Ako želite veći izazov u utrkama, možete izabrati neku od izazovnijih težina od beginnera. Ali, pravi izazov je tek Multiplayer. Taj doživljaj je dosada najbolje izveden od svih izašlih nastavaka tog izvanrednog serijala. Jedina mana toga je što vam može oduzeti dosta vremena, a da to ni ne primjetite.

-Apsolutno vrijedi zaigrati-

Sve u svemu, novi NFS nije ispunio sva očekivanja. Još je gore to što su sve greške uglavnom banalne, tj. lako uradive. Electronic Arts se tu pokazao dosta lijenim. No, nećemo reći da je NFS: HP2 loš, jer on to definitivno nije. Ovaj nastavak nas je sve razveselio vrativši nam onaj poznati Need For Speed ugođaj, što je za svaku pohvalu. Glazba također nije loša iako je malčice odstupila od originalne glazbe (dodano je više rocka). No, sve te sitnice i dobre strane zasjenjuju one loše tako da vas igra može prikovati za stolce - prolaze sati i sati, a vi ništa ne primjećujete i nikad vam nije dosta. Igru bih u postocima ocjenio sa 91% jer definitivno vrijedi igranja, pogotovo u Mutliplayer-u (a, ni single player ne zaostaje puno). Konačno je nakon dugog vremena došla jedna prava vožnja za PC. Još je i Need For Speed! Di ćeš bolje... Što još čekate, nabavite i uživajte.