Need For Speed Underground recenzija (31777 pregleda)

Need For Speed Underground je najnoviji proizvod EA Gamesa i posljednji među NFS serijalima. Igra dolazi na dva cd-a sa priručnikom na Hrvatskom koji objašnjava postupak instalacije kao i način igranja i dijelove igre. Instalacija stavlja cijelu igru na tvrdi disk što zauzima 1,35 GB prostora. Igra ne treba puna predstavljanja, a za one koji ne znaju riječ je o najnovijoj simulaciji vožnje, zapravo simulaciji uličnih utrka. Igra izgledom i pričom uvelike podsjeća na film 2 Fast 2 Furious, koji je očito i bio glavna inspiracija.

Igra donosi jako puno novosti u svijet simulacija vožnje, od kojih je najvažnija mogućnost prerade automobila. Ovim potezom igra je privukla mnoge mlade ljude koji su se poistovjetili sa igrom i zato postiže iznimne uspjehe na tržištu. Zahvaljujući takvom pristupu odmakla se od linearnosti koja je bila najveća mana svih prethodnih igara istog žanra i postavila novi kriterij koji će, nadamo se, ostaviti traga. Toliko u uvodu, a sada zahtjevi.

Windows 98, 98 Second Edition, ME, 2000 Professional, XP Professional ili XP Home
Procesor radnog takta od 700 MHz
128MB RAM (256 MB za korisnike Windows 2000 ili XP)
Grafička kartica s 32MB memorije uskladiva s DirectX 9
Zvučna kartica uskladiva s DirectX 9
2 GB slobodnog prostora na disku, 8X CD-ROM
Athlon 2000
NVIDIA GeForce4 TI4200 128 MB
1024 MB RAM
80 GB HDD WD 7200 RPM 8 MB Cache
Windows XP - DirectX 9.0b

Na samom početku igre odabiru se modovi, od kojih se preporuča start s novim underground modom. To je mod u kojem počinjete svoj trnoviti put od potpunog "autsajdera" ka vrhu. Dakle, na vama je da odaberete svoj početni automobil i krenete ga uređivati po svom ukusu. Pod pojmom uređivati spada sve što možete zamisliti, od najjednostavnijeg odabira boje i vanjštine, pa do turiranja motora i ugradnje NOS-a. Svako unapređivanje se sastoji od tri nivoa, od kojih su na početku skoro svi zaključani, no kako igra napreduje i vi u njoj, postepeno se otključavaju svi nivoi i dobivate puno veći izbor za tuning. Tuning se naravno plaća, a novac zarađujete pobjedama. Sam underground mod se sastoji od više segmenata vožnje od kojih se izmjenjuju standardni knock-out turnir, pa drag i drift mod. Posljednja dva moda su novost i prvi ne iziskuje znanje vožnje, nego se bazira na pravovremenom mijenjanju brzina, a staza je ravna, dok je drift mod prava uživancija jer je cilj što duže proklizavati na vrlo zavojitim stazama pri malim brzinama a visokim okretajima. Tako se skupljaju bodovi i u drift modu nije cilj biti najbrži nego skupiti najviše bodova. Cijeli underground mod ima 111 staza, a nakon što ih završite otključavaju se sve staze i svi modovi vožnje.

Staze su same po sebi dobro napravljene i pružaju odličan ugođaj. Kroz igru se izmjenjuje nekoliko njih, uz dodatke vožnje u suprotnom smjeru i tzv. mirrored, pa se dobije relativno velik broj staza. Uvijek se vozi po noći, što je posljedica pretpostavke da se sve tzv. ulične utrke voze po noći, kada je promet manjeg inteziteta. No i tada se zna naći dosta automobila na cesti pa ponekad koliko god vi dobro vozili, nećete moći izbjeći sudar. Takva situacija zna biti dosta frustrirajuća, ali šta je tu je. Grafika je općenito dobra, auti su lijepo dizajnirani i vide se svi detalji, čak i najmanje sitnice koje promijenite, na samoj utrci će biti vidljive. Eksterijer je dobro napravljen, dok se jedino može primjetiti mala linearnost zgrada koje su iste, pa nakon dužeg igranja postanu monotone. Atmosferi vožnje uvelike pridonosi pozadinska muzika koja se također kao i staze, ciklički ponavlja. Treba spomenuti i da različiti auti imaju različite zvukove motora, što se možda ne čini bitno, ali da nije tako bio bi to velik minus. Jedini minus igri je arkadnost, nemogućnost uništenja automobila. Čudno je to, kad se vozite 300 na sat i naletite na auto iz suprotnog smjera, i nakon sudara nastavite vožnju kao da se nije ništa desilo. No, to je mana svih simulacija vožnje. Iako, NFS: High Stakes je imao tzv, štetu, motora, ovjesa i upravljanja, pa ostaje za razmišljanje zašto se takav princip nije i ovdje primjenio. Da je bilo tako, imali bi savršenu simulaciju vožnje, no ovako ćemo izgleda morati još malo pričekati. Treba još spomenuti i nezaobilazan multiplayer mod, koji omogućava odmjeravanje snaga online ili preko lan-a sa prijateljima.

Sve u svemu, igra će ispuniti očekivanja iako je vrlo vjerojatno da kada pređete underground mod više nećete nastaviti igranje istim tempom i istim entuzijazmom, ali će vam barem pružiti nekoliko dana vrhunskog užitka i zabave. Igru bi preporučio svima koji su željni jako dobre simulacije vožnje i adrenalina jer Need For Speed Underground to sasvim sigurno jest. A do sljedećeg nastavka možemo samo čekati i očekivati još pokoje poboljšanje i možda idealnu simulaciju vožnje.