Far Cry recenzija (15145 pregleda)

Programerska kuća Crytek. Prvi put sam za nju čuo 2000.godine kada su napravili neku igru sa moćnim engineom (do tada nevjerojatnom detaljnošću, grafikom) pod kodnim imenom X-Isle. To je primjetila izdavačka kuća Ubi Soft i otkupila prava za izdavanje navedene igre. Međutim, izdavačka kuća je tražila da se totalno promijeni koncept igre i da ona malo postane "u trendu" tako da su programeri gotovo cijeli projekt morali ponovo raditi i naravno iz godine u godinu dorađivati engine.

Nakon toga su slijedila razna odgađanja da bi igra napokon izašla krajem 3.mjeseca 2004. Igra dolazi na jednom DVDu, a ukoliko ubacujete u CD-ROM dolazi na tri CD-a. Iznenadio sam se jer sam mislio da će doći na više CD-ova nego UT 2004.

• Amd/Intel Pentium III 1 GHZ
  • Nvidia GeForce 3/Ati 9100
  • 256 MB RAM
  • 5 GB slobodnog prostora
  • Athlon 64 3000
  • Ati Radeon 9700pro
  • 1 GB RAM
  • 120 HDD Western Digital

Startam igru, kliknem na ikonu i evo me. Uvodna animacija je vrlo loša, i čudi me što ju nisu napravili u vlastitom engine-u da vas odmah u početku zavede u čari ove igre. Dobro, neću sada pričati o svakom detalju, vratimo se na igru. Grafika je najbolja dosad. Koristi sve moguće inovacije i ovo je apsolutno najbolji engine kojega sam imao priliku vidjeti.

Flora i fauna je raznovrsna u igri, a veličina otoka je ogromna. Na detaljnosti likova isto netreba trošiti riječi, dovoljno je pogledati priključene screenshotove. No, najbolji grafički dojam u igri ostaviti će vam voda. Kada samo krenete hodati pjeskom ili u vodu imati ćete osjećaj kao da će vam sva voda izaći iz monitora, ali to još nije sve. Kakva bi to voda bila, a da nema riba. Da, i u ribe je ugrađen poseban Al tako da se ponašaju realno. Neprijateljski Al je zavidan i možete uključiti opciju da se prilagođava vašem stilu borbe. Programeri ove igre su najviše zanemarili priču koja glasi: Vi, Jack Carver ste otišli na jedno putovanje sa jednom novinarkom, da slikate faunu japanske ruševine iz drugog svjetskog rata na otoku. Međutim, ona nekako odmah nalijeće na bazu (tajnu) i slika ju. Netko je uhvati, potopi vaš brod i vi se morate obračunati sa negativcima.

Oružja u igri su raznovrsna, svako sa svojim prednostima i manama. Vrijedi spomenuti i da se mogu koristiti, odnosno voziti, vozila od kojih je najimpresivniji paraglider s kojim ćete moći lebdjeti i ubijati protivnike iz zraka. Naravno još su tu i čamci, kamioni, džipovi (popularan je buggie). Dobar potez je mogućnost prebacivanja kamere u treće lice prilikom upravljanja vozila jer time dobivate znatno poboljšani vidik i kontrolu nad vozilom. Kada sam igrao demo nisam se mogao otrgnuti dojmu da će se cijela igra odvijati na otvorenom, to bi bila kardinalna greška programera, ali na svu sreću nije. Kada uđete u interijere, koji su nevjerojatno detaljni, susretat ćete čudovišta sastavljena od hrpe nekakvog loja i otpadaka na koje morate potrošiti cijeli spremnik metaka da bi ih ubili.

Zakjučak se sam nameće, Far Cry je jedna od najboljih igra koju ćete imati priliku igrati. Istina da je zahtjevna i da na mnogim mašinama neće raditi kako ste zamislili, ali vrijedi svake lipe koju ste uložili. Ako nemate dovoljan hardware, kupite ga. Ako nemate novca, preskačite dnevne obroke, sigurno će se isplatiti :). Kandidat za igru godine i ujedno velika konkurencija za HL2 i Doom3.

Napisao: Kerim Popović