Rayman 3 Collector's Edition recenzija (6657 pregleda)

Rayman serijal je započeo kao igra na konzolama, a svoje PC izdanje je doživio nakon njihovog golemog uspjeha. Izdavač je Ubisoft, a igra dolazi na tri cd-a. Igra je po žanru arkada pa stoga ova tri cd-a zvuče pomalo puno. Moguća su dva odabira instalacije igre, minimalna koja zauzima oko 650 MB i zahtjeva drugi i treći cd za igru, i kompletna koja stavlja cijelu igru na hard disk i zauzima 1.7 GB prostora. Kao što sam spomenuo, tri cd-a izgledaju puno pa tako i zahtjevi, iako za današnje pojmove ne predstavljaju problem.

• Windows 98SE/2000/ME/XP
  • 600 MHz MHz Intel Pentium III procesor (preporučeno 1 GHz)
  • 128 MB RAM
  • GeForce 2 32-bitna grafička kartica
  • 1.7 GB slobodnog mjesta na hard disku
  • 4x CD-ROM
  • DirectX 8.1 ili noviji
  • Athlon 2000
  • NVIDIA GeForce4 TI4200 128 MB
  • Windows XP SP1 with DirectX 9.0b

Odmah na početku treba naglasiti da je igra namjenjena za djecu, ali svidjet će se i odraslima koji se žele opustiti bez pretjeranog naprezanja moždanih stanica. Osim nezaobilaznog skupljanja dijamanata kojima skupljate bodove dosta pažnje je posvećeno borbi. Osim standardnog napada šakama sada su mogući i napadi na daljinu i iza zaklona. Također kroz igru nailazite i na pet "kanistara" od kojih svaki ima svoje specijalne mogućnosti koje će dodatno obogatiti borbu. Ako ste marljivi i pazite da skupljate što više dijamanata možete otključati skrivene nivoe. Uz samu borbu i sakupljanje dijamanata tu je još jako puno skakanja, penjanja i trčanja kroz nivoe pa igra i nakon duljeg perioda igranja ne postaje dosadna.

Upravljanje na žalost nije najsretnije izvedeno, ali to je mana gotovo svih igara koje dolaze sa konzola. Tako je najbolja upravljivost ako posjedujete gamepad, a ako ne morati ćete se navikavati na tipkovnici. Uz samo upravljanje, loše je izveden i kut kamere koja vas prati. Naime, dosta puta nakon slučajnog pada sa visine u provaliju kamera ostaje zumirana na stijeni a vi morate napamet naći put natrag.

Unatoč par nedostataka mora se pohvaliti grafičko sučelje jer igra stvarno lijepo izgleda i sa te strane nema nikakvih zamjerki. Nivoi variraju od uskih prolaza pa sve do velikih otvorenih pejzaža koji očaravaju svojom ljepotom. Uz grafiku, zvuk je također dobar, kako sinkronizacija tako i popratna glazba. Nakon svakog pređenog nivoa igra se automatski sprema pa se nema potrebe zamarati sa učestalim spremanjem. Jedino što pomalo "ubija" igrivost je učestalo prekidanje radnje kratkim video isječcima koji pridonose priči i ugođaju, ali na žalost "ubijaju" igrivost.

U paketu osim tri cd-a za instalaciju igre dobijete i softverski cd pomoću kojeg možete isprintati likove i stvari iz igre. Također dobijete i Rayman notes, kao i Rayman naprtnjaču. Takav paket nije uobičajen za PC igru, pa zaslužuje sve pohvale. Kao zaključak treba ponoviti kako je igra ipak namjenjena najmlađima, pa je sa te strane treba i gledati, iako i stariji neće biti razočarani.