Pro Evolution Soccer 4 recenzija (15248 pregleda)

Pro Evolution Soccer 4 je novi nastavak uspješnog serijala, koji je došao na PC platformu nakon Playstationa 2. Najšire govoreći, riječ je o simulaciji nogometa, koja se hvata u koštac sa suparnicima iz EA Sportsa i njihove Fife. Iako je Fifa daleko poznatija iz vremena još prošlog tisućljeća, u novije vrijeme Pro Evolution Soccer je stekao itekako velik broj poklonika, što dovoljno govori o kvaliteti simulacije. Igra dolazi na jednom DVD-u i nakon instalacije zauzima nešto manje od jednog GB prostora a za igru je potreban DVD.

• Windows 98SE/ME/XP/2000
  • Intel Pentium procesor III 800 MHz ili AMD
  • 128 MB RAM
  • NVidia GeForce 3 ili ATi Radeon 8500 Video kartica
  • 800 MB slobodnog mjesta na hard disku
  • 4X DVD-ROM
  • DirectX 8.1
  • AMD Athlon 2800
  • NVIDIA GeForce FX 5900XT 128 MB
  • 200 GB HDD WD 7200 RPM 8 MB Cache SATA
  • Windows XP SP2 sa DirectX 9.0c

Na samom početku igre uvodi nas se lijepim filmićem koji pokazuje sve čari ove igre. Načini igre izabiru se na početku i bira se između treninga, brzog igranja utakmice, igranja kupa (tri vrste) i lige. Naravno, najveći užitak je definitivno igranje protiv svog prijatelja ili bolje rečeno neprijatelja.

Ono što najviše oduševljava je realnost nogometa, koja je sigurno podignuta na jedan visoki nivo. Više nije riječ o neuravnoteženoj simulaciji nego sada stvarno znanje i taktika dolaze do izražaja. Vremena kada su se ovakve simulacije igrale sa jednim jedinim igračem koji je pretrčao cijeli teren i dao gol, jednostavno su stvar prošlosti. Sada je raznolikost pasova, kao i dugih nabacivanja jednostavno imperativ bez kojeg nema kvalitetne igre.

Kao što sam već spomenuo, igra je "skinuta" sa Playstationa 2. To najkraće znači da su izbornici dosta loši, odabir tipki za igranje se postiže "mapiranjem" na tipkovnici trokuta, kruga i ostalih tipki joysticka, a najlošije od svega nema u igri miša. Za one koji su se navikli na tzv. normalne PC igre, trebat će vremena i malo živaca naviknuti se na izbornik i način upravljanja igrom. Ipak, za igranje ovakvih simulacija predviđeno je da posjedujete joystick za PC pa ako ga posjedujete biti će se lakše naviknuti.

Što se tiče načina igranja, najlakše je odigrati neku utakmicu po želji, bez ulaženja u igranje lige. Ako ste pak tip igrača koji voli način karijere, koji je dugotrajniji i opširniji u opcijama postoji i Master Liga. Tu je uključeno sve što možete zamisliti, od treninga, kupnje igrača i prodaje, do mladih naraštaja i općenito sveg što se tiče menadžerstva u nogometnom klubu. Ta vrsta nekako ima dodirne točke sa dosta boljim Football Managerom 2005 i sličnim, ali dobro je da je uključena u igru. Na početku je moguće i proći kroz trening u kojemu ćete naučiti sve što vam treba u daljnjem igranju, od funkcija tipki, osnovnih poteza i naprednijih driblinga.

Grafika je zaista lijepa i dobra, ne previše naglašena i "ispeglana". Taman je onakva kakva kakva bi trebala biti, jer ipak naglasak treba biti na što realnijoj igri nogometa. Zvuk je također na visini zadatka i dok igrate možete čuti komentatore kako pričaju. Sve u svemu, igra ostavlja pravi dojam nogometne utakmice kako bi i trebala.

Uz DVD u paketu dolazi i jako debela knjižica u kojoj su objašnjeni svi aspekti igre od instalacije do kraja. Vrlo je pohvalno što je uključen opis ne samo svih tipki, nego i njihove kombinacije kako za obranu, tako i za napad i branjenje...

Kako je riječ ponajprije o naglašenoj simulaciji nogometa, kao sastavni dio uključeno je i vođenje svoje momčadi. Svi ti aspekti govore u prilog da se radi o jednoj vrlo dobroj igri koja će zadovoljiti sve ljubitelje nogometa.