Guild Wars - prvi pogled recenzija (22820 pregleda)

ArenaNet

Sve je počelo sada već davne 2000.godine kada su iz Blizzarda istupila 3 ključna člana razvojnog tima i odlučila osnovati vlastitu tvrtku pod imenom Triforge. Bili su to Mike O'Brien, Patrick Wyatt i Jeff Strain.
Mike O'Brien je do tada u Blizzardu bio direktor tvrtke, jedan od vodećih programera Warcrafta 3 (čiji je grafički engine osobno napravio), arhitekt i jedan od vodećih programera Battle.net-a, a sudjelovao je i u programiranju igra Starcraft, Diablo i Warcraft 2.
Patrick Wyatt je bio Blizzardov podpredsjednik odjela za istraživanje i razvoj, jedan od vodećih programera Battle.net-a, također je sudjelovao u izradi igra Starcraft, Diablo i Warcraft 1 i 2.
Jeff Strain je bio vodeći programer trenutno vrlo popularnog Blizzardovog mmorpg-a World of Warcraft, a sudjelovao je u programiranju igra Warcraft 3, Starcraft i Diablo. Triforge se u međuvremenu preimenovao u ArenaNet, a projekt na kojem su radili od 2000.godine do danas je igra Guild Wars.

Guild Wars

Guild Wars je u biti akcijski online RPG fantasy tematike koji uzima najbolje elemente današnjih MMO-igra (massively multiplayer online) i kombinira ih sa novim dizajnom baziranim na misijama koji uklanja neke od zamornih stvari koje se moraju raditi u online igrama. Tako, za razliku od većine MMORPG-ova, Guild Wars neće imati ogromni stalni svijet po kojemu igrač onda mora putovati "stoljećima" kako bi došao do određene lokacije ili quest-a nego će imati svijet koji kombinira stalne i ne-stalne dijelove. Tako će naprimjer kao stalni dijelovi postojati gradovi, outpostovi i sl. okupljališta u kojima će se igrači moći okupljati, pronalaziti nove prijatelje/suigrače i formirati party koji će zatim ići na određeni quest...a ne-stalni dijelovi su primjerice upravo questovi, tj misije. Svaki quest se odvija u "pocket" dimenzijama koje su odvojene od ostatka igre pa tako svaki party ima jedinstvenu quest mapu. Ovakav pristup znači da više nema čekanje u redovima kako bi završili neki quest, isto tako ne može se dogoditi da dođete u neku špilju/tamnicu i otkrijete da je netko tu bio prije par minute i sve pobio/pokupio. Igra ima dinamični sistem questova pa tako igrači imaju ogromnu slobodu i mogućnost manipulacije samog svijeta oko sebe, i sve što pojedini igrač napravi će utjecati na njegovu budućnost i buduće questove. Isto tako, zahvaljujući ArenaNet-ovoj tehnologiji streaminga, igrač nikada neće morati čekati izlazak i downloadati patcheve koji donose zakrpe ili novi sadržaj jer će to sve igra raditi sama u pozadini dok igrač igra...što u biti znači da će svaka promjena i dodatak u Guild Wars svijetu biti automatski dostupna svim igračima.

Skillovi

Jedno od glavnih obilježja igre koje ju odvaja od konkurencije je jedinstveni skill sistem koji će natjerati igrače da razmišljaju strateški prije i tijekom borbe. Pojedini skillovi imaju utjecaja na prijateljske jedinice što znači da dobro osmišljena taktika i suradnja svih članova tima uvelike pridonosi uspjehu. No osim na prijateljske jedinice skill-ovi također mogu utjecati i na neprijateljske jedinice, npr. ako igrač baci heal on će liječiti sve jedinice koje se nađu u krugu djelovanje čarolije, bile on prijateljske ili neprijateljske, pa treba paziti kada i gdje će se što napraviti. Skillova će u samoj igri biti preko 150 za pojedinog heroja, s time da će se broj s vremenom povećavati, no svaki igrač na početku pojedinog questa može odabrati samo 8 skillova pa treba dobro procjeniti što će mu koristiti, a što ne i dogovoriti se sa suigračima iz party-a.

Guildovi

Osim mogućnosti razvijanja likova rješavanjem raznih misija i questova igrač se također može odlučiti fokusirati na borbu protiv drugih igrača u "head-to-head PvP" natjecanjima ili pak ratovanje između guildova. Igra je dizajnirana tako da se nagrađuje igračeva vještina i timski rad, a ne vrijeme koje pojedini igrač provede igrajući, što znači da netreba trošiti beskrajne sate na levelanje svojeg lika kako bi ostvarili neku prednost ili bili jednaki sa ostalima već samo treba koristiti glavu. U igru je ugrađena podrška za guildove što znači da, među ostalom, igrači mogu osnivati vlastite guildove sa mogućnošću stvaranja vlastitih (jedinstvenih) grbova, posjedovanja "guild hall"-ova i dopisivanja sa drugim članovima guilda preko poruka unutar igre. Pojedini guild-ovi mogu izazvati druge guild-ove na borbu, natjecati se za kontrolu nad ključnim dijelovima svijeta...a svi guild-ovi će biti rangirani na svjetskoj ljestvici koja će se objavljivati na igrinoj stranici.

Heroji

Igrači će unutar igre moći kreirati svoje heroje po želji i to tako da im odaberu spol, muški ili ženski, veličinu heroja i njegov profession, odnosno zanimanje. Ukupno postoji 6 zanimanja između kojih se igrač mora odlučiti za 2, a to su: Warrior, Ranger, Monk, Elementalist, Mesmer i Necromancer. Kao što je već spomenuto, svaki heroj će imati na raspolaganju 150 skillova, po 75 od svakog zanimanja, koje će koristiti u svojim pustolovinama, a unutar pojedinog Guild Wars account-a igrač može kreirati maksimalno 4 heroja. Heroji se mogu izbrisati i ponovno kreirati kada god to igrač želi pa tako može isprobavati razne kombinacije dok ne nađe heroja koji mu najviše odgovara.

Warrior
Warrior heroji su fizički najjači u igri. Imaju najveći health, kao i otpornost na damage, i mogu nositi najteže armor-e što im omogućava dodatnu zaštitu. Toughness je glavni atribut warrior-a i mogu ga koristiti samo heroji koji Warrior odaberu kao glavno zanimanje. Sposobnosti koje donosi ovo zanimanje su: Shouts, Knockdown i Weapon Specialization. Shouts omogućuje heroju da tijekom borbe privremeno ojača svoje suigrače tako da im poveća damage ili armor. Knockdown baca protivničkog igrača na pod i onemogućuje mu bacanje magija i izvođenje kompleksnijih skillova. Weapon Specialization omogućuje heroju da se specijalizira za jedno od 3 oružja: mač, sjekiru i čekić. Mač i sjekira se mogu koristiti u kombinaciji sa štitom, dok je čekić two-handed weapon pa igrač ne može imati štit, ali zato zadaje vrlo veliki damage.

Monk
Monk heroji uglavnom služe kao potpora ostatku tima tako što ih liječe i štite pomoću protective čarolija. Divine Healing je glavni atribut Monka i mogu ga koristiti samo heroji koji Monk odaberu kao glavno zanimanje. Sposobnosti Monka su Resurrection i Upkeep Enchantments. Resurrection omogućuje Monku da digne iz mrtvih poginulog suigrača iz svojeg party-a, a Upkeep Enchantments čarolije stavljaju trajne bonuse na odabranog igrača koji mogu upijati ili odbijati damage. Monkovi su također vrlo efektivni u borbi protiv undead stvorenja.

Necromancer
Necromanceri se specijaliziraju za bacanje raznih kletvi na neprijatelje te im tako onemogućuju ili oslabljuju napade i magije. Također posjeduju razne skillove za dizanje undead stvorenja iz mrtvih igrača. Soul Reaping je glavni atribut Necromancera i mogu ga koristiti samo heroji kojima je Necromancer glavno zanimanje. Sposobnosti koje posjeduju Necromanceri su Undead Minions i Wells. Undead Minions omogućuje dizanje undead stvorenja iz mrtvih igrača, a Wells su stacionarne čarolije koje pomažu Necromanceru i njegovim suigračima, a kao izvor njihove snage služe obližnja mrtva tijela.

Ranger
Ranger heroji kao glavno oružje koriste luk i strijelu, a osim toga imaju skillove koji im omogućuju postavljanje zamki za neprijatelje i pripremu za borbu u vidi poboljšanja oružja da daje veći damage i sl. Expertise je glavni atribut Rangera i mogu ga koristiti samo heroji kojima je Ranger glavno zanimanje. Sposobnosti koje posjeduje su Beast Mastery i Nature Lore. Beast Mastery omogućuje rangeru da dresira životinju iz divljine koja će mu zatim postati stalni suputnik. Moguće je dresirati tri životinje: Warthog, Bird of prey i Lynx. Nature Lore su močne čarolije koje omogućuju Rangeru da baca enchantmente koji utječu na cijeli svijet.

Elementalist
Elementalist heroji su močni čarobnjaci koji koriste čarolije bazirane na 4 prirodna elementa za borbu. Tako imaju Fire čarolije koje uglavnom zadaju damage na više neprijatelja odjednom, pa Air koje se više fokusiraju na pojedinog neprijatelja, Earth koje služe za obranu i Water kojima se usporava ili onemogućava kretanje neprijatelja. Energy Storage je glavni atribut Elementalista i mogu ga koristiti samo heroji kojima je Elementalist glavno zanimanje. Dodatne sposobnosti koje posjeduju su Wards, Exhaustion Spells i Glyphs. Wards su magična polja koje Elementalist može summon-ati, a donose poboljšanja i/ili štite suigrače. Exhaustion Spells su vrlo jake čarolije koji zadaju veliki damage, a Glyphs omogućuju povećanje snage idućeg skilla koji će upotrijebiti.

Mesmer
Mesmer heroji su svojevrsni čarobnjaci koji se fokusiraju na tri grupe skillova: illusion, domination i inspiration. Illusion služi za usporavanje neprijateljeva kretanja ili određenog skilla, domination uglavnom nanosi damage, a inspiration krade neprijateljev energy kada koristi određene skillove. Fast Casting je glavni atribut Mesmer heroja i mogu ga koristiti samo heroji kojima je Mesmer glavno zanimanje. Dodatne sposobnosti koje posjeduju su Mantras i Hexes koji ima omogućuju bacanje protective čarolija na sebe ili pak bacanje kletvi na neprijatelje sa raznim učinkom.

Zaključno

Ovo je jedna od onih igra koje pokušavaju unjeti novosti u određeni žanr, pa tako nekima će se to sviđati, nekim ne... u krajnjem slučaju sve ovisi o tome što netko voli, a što ne tako da su te novosti nekima plus, a nekima minus. O samoj grafici neću ništa ni pisati, kažu da slika vrijedi tisuću riječi i ja se slažem s time. No osim toga svega klasičnoga, ono što je veeeeeeeeeliki plus ove igre nasprem većine drugih MMORPG-ova i što je za svaku pohvalu jest činjenica da se za igranje igre NE mora plaćati mjesečna pretplata.

Napisao: Hrvoje Novosel