Championship Manager 5 recenzija (7289 pregleda)

Nakon vrlo uspješnog Championship Managera 4 dolazi nam njegov nastavak, nastavak koji je to samo po imenu. Nakon vrlo uspješne i sretne suradnje dvaju izdavača Eidosa i Sports Interactivea (svi serijali zaključno sa CM 4) došlo je do njigovog razilaženja. Nakon razlaska, vodila se bitka oko prava na igru i tu su uloge podijeljene na Eidos, koji je dobio prava na korištenje imena, dok je SI zadržao cjelokupnu bazu podataka, zapravo - igru. Tako je SI izdao nešto prije Eidosa svoju igru Football Manager 2005, a sada imamo priliku vidjeti odgovor Eidosa. Igra dolazi na jednom cd-u i nakon instalacije zauzima vrlo malih 250 MB prostora.

• Windows 2000/XP (sa pravima administratora)
  • Intel Pentium procesor III ili AMD Athlon od 700 MHz
  • 256 MB RAM
  • 3D Video kartica 4 MB Direct 3D
  • 400 MB slobodnog mjesta na hard disku
  • DirectX 8.1
  • AMD Athlon 2800 procesor
  • NVIDIA GeForce FX 5900 128 MB
  • 1024 MB RAM PC3200
  • 200 GB HDD WD 7200 RPM 8 MB Cache SATA
  • Windows XP Service Pack 2 sa DirectX 9.0c

Kako je konkurentan FM 2005 izdan nešto ranije, većina igrača je nabavila taj naslov, i bila vrlo oduševljena. Kasnije se postavilo pitanje da li je uopće CM 5 u mogućnosti nadmašiti konkurenta. Sada, nakon izlaska, vrijeme je za usporedbu.

Championship Manager 5 se odlikuje velikim brojem novosti koje mijenjaju pogled na igru iz temelja. Tako je cijeli izbornik u potpunosti promijenjen i na veliku žalost, dosta kompliciran i nepregledan. Kako su ciljana skupina igrači koji jednostavno obožavaju simulaciju nogometnih managera, oni već imaju od ranije puno iskustva sa takvim igrama. Upravo zato cijeli pristup koji je promijenjen nije dobro prihvaćen i ne može se reći da je korak naprijed. Jednostavno, treba puno navikavanja i istraživanja gdje kliknuti i kako uopće doći do željene informacije ili izbornika.

Nakon prvog pokretanja, treba otprilike 10-ak minuta de se sve opcije istraže i shvati kako doći do nečega, a za potpuno navikavanje je potrebno nešto više vremena. No, jednom kada se naviknete, spremni ste ući u dubinu igre. Velike novosti, koje karakteriziraju igru su i odigravanje utakmica za vrijeme dok vi recimo, kupujete igrače. Tak princip je uvelike bio naglašavan kao revolucija u ovakvom tipu igara, jel se dosta vremena gubilo na čekanju dok se utakmice odigraju da bi mogli nastaviti igru. I taj segment ne funkcionira dobro, jel se o nekoj zamjetnijoj uštedi vremena jednostavno ne može govoriti.

Veliki plus, s druge strane zaslužuje izbornik taktike. Tu su sada prisutni takvi detalji da svakom igraču možete zadati gdje da trči, a gdje da dodava loptu. Isto tako, pozicije se mogu postaviti bilo gdje na terenu, a ne na predefinirana mjesta. To je jedan veliki plus za koji igra zaslužuje svaku pohvalu. Novost je i rejting igrača. koji sada imaju statove od 1-100, što na prvi pogled izgleda odlično, no zapravo, izgleda stvarno prešareno i nekako samo zbunjuje igrača. srećom, postoji opcija i standarnog vrednovanja od 1-20.

Nakon početnog upoznavanja, namještanja taktike i izbora igrača spremni ste za ono najvažnije, utakmice. Postoji više modova gledanja utakmice od kojih je najzanimljiviji onaj gdje se gledaju najzanimljiviji događaji na terenu. Tako otprilike možete sami vidjeti kako vam funkcionira taktika, ili ne funkcionira, i koji igrač igra dobro a koji puno griješi. Također tu vam pomaže i krajnja statistika sa svim ocjenama i profilom igrača. Samo gledanje utakmice i ponašanje igrača je još jedan minus. Jednostavno, igrači ne dodaju suigraču kada je ovaj u izglednijoj poziciji, sami se zaletavaju izvan granice igrališta s loptom i drugo...

Transferi igrača i njihovo treniranje su solidno izvedeni, pa tu nema većih zamjerki. Ako na primjer imate dovoljno novaca i ako ste iz kluba koji je primamljiv igraču nemate prevelikih poteškoća pri kupnji, a naravno u obratnoj situaciji igrač ne želi doći u vaš klub.

Što se tiče grafike, ona je vrlo dobra, kao i zvuk koji za vrijeme utakmice doprinosi ugođaju. Na kraju, zaključak je da je ipak riječ o slabijem naslovu koji definitivno nije ispunio očekivanja, i koji je možda i lošiji od prethodnika, CM 4. S druge strane, FM 2005 je daleko bolji naslov u usporedbi i definitivna preporuka ukoliko ste u nedoumici između dva naslova. Jel, zapamtite da ime nije sve.