Serious Sam II - prvi pogled recenzija (12108 pregleda)

Kada je prije nešto više od 5 godina naš CroTeam najavio izlazak prve velike hrvatske FPS igre, svi smo (više-manje) odmah u startu, onako pesimistički, kako samo mi to znamo, cijelu ideju primili. No, nakon svake nove vijesti o igri, koja je dobila naslov "Serious Sam: First Encounter", bili smo sve manje i manje skeptični, do trenutka kada je CroTeam, 2001. godine, na tržište izbacio dotičnu igru. O, kako smo se iznenadili! Još uvijek se sjećam svoga ugodno zaprepaštenog lica i osjećaja ukočene donje vilice i spužve koja je upijala tekućinu iz us...khm... :). Serious Sam nas je vratio u dobra stara vremena masovnog ubijanja neprijatelja, čiji je broj ovoga puta bio veći no ikada. I ubijali smo tisuće istih, indeed, ali ne smijemo zaboraviti da su se sve te žestoke borbe bez predaha odvijale na ogromnim levelima, kako u eksterijerima, tako i u interijerima. Ogromna količina akcije bila je popračena prekrasnom grafikom, jako dobrim i uhu ugodnim zvukom, te naravno prisutnošču egoističnog macho frajera, sa Starkama na nogama, u stilu Đuke Nukema koji je s vremena na vrijeme nabacivao smiješne fore.

Eto, neko vrijeme kasnije Croteam ulaže zarađeni novac originalnog naslova i jedne ekspanzije (2nd Encounter) u nastavak- Serious Sam II, jelte. Od prvih vijesti naši momcovi mnogo su nam šokova priuštili, a kako je ovo ipak najava, sve ćemo to kompletirati i krenuti redom. Priča ukratko ide ovako: Sama regrutiraju 3 čudnovata čarobnjaka koji ga šalju u potragu za pet nestalih dijelova koji zajedno čine magični medaljon, a koji je jedino oružje za uništenje glavnog problema, alienske neuništive jezgre - "Notorious Mental"-a. Upravo će taj misteriozni medaljon omugućiti ranjivost Notorious Mentala kojega će tada moći uništiti bilo koji smrtnik u Varteksovim plavim trapericama, majici kratkih rukava s provokativnim natpisom, popularnim "starkama" i oružanim arsenalom koji bi posramio svu vojnu silu SAD-a. Budimo ozbiljni, svi klišeji i prozirna priča su namjerni :). Singleplayer kampanja središnji je dio igre, koji vam na raspolaganje nudi 40 originalnih levela na 7 potpuno različitih svjetova. Zaista različiti leveli ogromnih proporcija u futurističkim, pustinjskim, močvarnim, šumskim, vrućim vulkanskim, te smrznutim okružjima. Ono što je ipak bio problemčić u 1st i 2nd Encounteru je monotona i neprestana akcija. Croteam nam ipak obećava neku vrstu zagonetki, tipičnih za FPS žanr, poput pronalažejna određenog itema koji će nam poslužiti za otvaranje određenih vrata itd.

Naravno Sam neće biti sam ;). Društvo će mu praviti 45 novo-dizajniranih neprijatelja (koje ćemo taminiti u tisućama tokom igre) koji će nam, osim za ubijanje ofkors, svojom pojavom služiti i za dobru dozu smjeha. Predstaviti ćemo samo neke. "Beheaded Kamikaze"“ su dobro poznati neprijatelji iz originala. Umjesto glave imaju bombu, pričvršećenu uz tijelo, koja eksplodira neposredno prije sudaranja sa Sam-om. Od starih "poznanika" tu su još i brzi "kopitari-kosturi" iliti "Kleer Skeleton Vulgaris" koji su ovoga puta još brži i efikasniji u svojim skokovima; Leteći mutantni koji nas podsjećaju na kombinaciju žene i kokoši s izrazito korisnim krilima :D, poznatije pod nazivom (ne, nije Renata Sopek :D) "Harpy". Očekuje nas mnogo novih i orginalnih modela neprijatelja, a nama najzanimljiviji su: "Tank Biomechanoid" koji je poboljšana i dodatno unaprijeđena verzija onih brzih i jakih bikova iz originala, no TB je uglavnom jedan ogromni tenk s dva plazmatska topa. "Football Player" će imati brze i naletne napade u stilu gore navedenih bikova. Samo ime bi vam trebalo predočiti da se radi o svojevrsnoj kombinaciji orka obučenog i opremljenog s opremom igrača američkog nogometa. Osim brutalnih zabijanja, kao oružje koristi brze i precizne pogotke svojom loptom :). Hellchick je implementacija žene s piercingom, kožnim bikinijem i sadističko-mazohističkim nagonima :). Cerebrus iliti "troglavi bulldog"... Ako ste igrali Devil May Cry 3 na PS2 konzoli, znate o ćemu govorim, ako ne, samo ću napisati da se radi o pesekima koji pod agresivnim nagonom i povišenim adrenalinom ne oklijevaju ni u međusobnom odgrizanju glava :)). Osim neprijatelja tu su još i brojni dobrodušni NPC-evi koji će dragome spasitelju svijeta pomoći na načine da mu poklone besplatno liječenje ili municiju.

GUNS R US! :) Ah, kako smo voljeli ona originalna i luda oružja iz originala. Bez okljevanja predstavljamo vam popis cijeloga arsenala, dodatno uljepšanoga i unaprijeđenog novim primjercima. Dva Colt pištolja biti će jako korisno oružje kroz cijelu igru, a od starih i dobro poznatih oružja tu su i ogromni SBC Cannon v2.0, XM214 A- Minigun, XL 808 Hydro Plasmatic Gun, MK- 4 Granade Launcher, RAPTOR 2 Sniper Rifle, Sawed off 12 Gage Double Barreled Shotgun, XPML30 Rocket Launcher. Od novih oružja tu su: "Zapgun" iliti Hydro Plasmatic HandGun; vrlo moćni "Autoshotgun" s nekoliko cijevi i velikom i razarajućom brzinom pucanja; "Clawdovic" je, jednostavno rečeno, papagaj koji za vratom nosi bombe te se poput kamikaze zabija u neprijatelja; osim Granade Launchera tu su i obične ručne granate nazvane RB-45 "The Rombo" Hand; Uzi koji se može koristiti kao "combo" od 2 primjerka simpatično nazvan- Serious Uzi- Suzzi :); Boneslasher Circular Saw je nova verzija melee oružja- motorne pile; za kraj ostavljamo najrazornije oružje koje svojom uporabom doslovno radi katastrofu- Serious Bomb :).

Činjenica je da su prije spomenuti leveli zaista OGROMNI, tako da je Croteam morao naći rješenje za ubijanje monotonije i napornog hodanja. Upravo zato Serious Sam II će igraču pružiti mogućnost korištenja raznih prijevoznih sredstava poput futuritičkog Kozak aHa C64 helikoptera, Seagull AF-29 borbenog aviona, nekoliko sci-fi like letjelica, jedna prapovijesna letjelica naziva Simba Bomber, ili recimo jahanja nekih živih bića poput Velociraptora :). Osim za brže prelaženje levela, ova će nam prijevozna sredstva biti jako korisna i presudna u mnogim borbama, a sama njihova pojava da naslutiti da će ipak biti neke nelinearnosti, mada Croteam to opovrgava. Grafika i vizualni izgled levela Serious Sam-a, uz dodatak stotina neprijatelja tijekom jedne borbe, ostavljali su nas bez daha. Ako obratite pozornost na screenshotove primjetiti ćete jednu prekrasnu i šarenu grafiku, prekrasnih boja, kvalitetne teksture i mnoštvo detalja, kako na svakom od likova, tako i na velikim levelima. Ostanimo još samo malo uz levele i napomenimo da će Serious Engine 2 omugućiti totalno demoliranje levela i objekata u svakome. Gotovo sve će se moći uništiti... sve osim poda, naravno.

Za kraj samo reći da će Multiplayer biti jednako zabavan i odličan kao i u originalu. Cijelu Singleplayer kampanju moći ćete završiti s ukupno 16 igrača u PC inačici, što preko LAN-a, što Online. Također podržan je Xbox Live preko kojega će igrači moći prelaziti SP kampanju sa do 4 igrača. Ostaje nam sada samo da držimo palčeve da igra bude dobra kao njen prethodnik, te da će nam ponuditi brojne dane dobre zabave. Serious Sam II već sada izgleda jako dobro i neznam kako ćemo izdržati do listopada.

Napisao: Darko Botić