F.E.A.R. - prvi pogled recenzija (10472 pregleda)

Od kako je Monolith prvi puta najavio svoj rad na FPS-u koji nas je sve zaintereisrao, točnije tik prije E3-a 2004, svaku novu vijest smo pratili, svaki smo screenshot pregledali, uživali smo i u trailerima, a nedavno i u službenome igrivom demou. Priča F.E.A.R.-a glavnog junaka stavlja u ulogu specijalno obučenog vojnika koji je dio tajne anti-terorističke postrojbe, a čiji se zadaci zasnivaju na jednostavnim naredbama kao što je ova koja prati igru. Ako ste se slučajno zapitali od čega je, i da li je uopće, F.E.A.R. kratica, onda trebate znati da se naziv same elitne postrojbe krije u njoj - "First Encounter Assault and Recon". Bilo kako bilo, na nama i našem avataru Fettleu je da svim silama obavimo zadatak koji nije uspio vladinim specijalcima i koji su radi toga pogubljeni, te da zaustavimo dobro uvježbane paravojne snage koje su provalile i okupirale posebni stožer za svemirska istraživanja.

Ono što treba prvo spomenuti u svezi F.E.A.R.-a je nevjerovatna sirova akcija koja prati cijelu igru čija ju dinamičnost tvori tako jedinstveno-zaraznom igrom. Vivendi je za ovu igru u redove Monolitha doveo i John Woo-a, hollywoodskog majstora akcijskih scena. Zaista nemamo razloga sumnjati da će F.E.A.R. biti odličan FPS, a na tu stranu ide i činjenica kako je Monolith u stanju napraviti takvo jedno akcijsko čudo. Sjetite se samo Shogo-e ;) Što se DEMO-a tiče, u nekim stvarima, vezanim za ovu najavu, je bolje da se ne oslanjamo jer nam isti ništa veliko o samoj igri i njenoj filozofiji, te tijeku igranja ne govori. Naravno, preporuka za sve one koji nevole spoilere (me included) da ne odigraju demo. Demo igre nas vodi kroz prva 4 levela igre, što bi za neke (osobno znam takve tipove igrača) moglo uzrokovati određenu zasitnost, a kasnije dovesti i do nezainteresiranosti za daljnim igranjem. Ono što smo mogli iskusiti u demou je upravo ono što sam gore naveo: akcija, akcija, bolna zabava i još malo- akcije, što u jednu ruku moram preporučiti samo onima koji nemogu dočekati listopad, i onima koji su sigurni da im nakon nekoliko puta igranja demoa neće dosaditi.

Osim navedene akcije, F.E.A.R. će nam priuštiti dobru dozu straha. Recimo to ovako... F.E.A.R. će igrati svi oni kojima se Doom III svidio, i svi oni kojima je Doom bio "preblaga" igra s manje zastupljenom akcijom. Dakle, očekujte ugodnu atmosferu prepunu akcije, sraha i nadnaravnih scena. Ako ste igrali demo, siguran sam da vam se je, pa barem malo, onaj sablasni smjeh (mrtve) djevojčice uvukao pod kožu, a siguran sam da ste osjetili napetost atmosfere i visoki adrenalin dok ste slušali Fettleove otkucaje srca. Kada sam već spomenuo nadnaravne scene, nisam mislio samo u smislu atmosfere i zastrašivanja. Taj se činbenik jako dobro oslanja i na akciju, koja će vam zorno prikazati brzi i dinamični tok igranja, uz mnoštvo neprijatelja, ispaljenih metaka i neizbježnog "Bullet Time" efekta, koji izgleda- jako dobro. Žestinu akcijskih scena gotovo je nemoguće riječima opisati, pa nije niti dovoljno samo da bacite pogled na screenshotove.

Moramo priznati, Monolithov potpuno novi engine, na kojemu je razvijan F.E.A.R. je "top notch" i RULA :). Po screensima i sami možete zaključiti kako se radi o fenomenalnoj grafici, prekrasnim teksturama i zaista brojnim detaljima na svakome objektu, na svakome djeliću tijela likova. Ako niste igrali demo ili barem pogledali jedan od trailera, sigruno niste mogli iskusiti tu...tu... ispričavam se na učestalom korištenju te riječi- AKCIJU :). Gotovo potpuna interakcija s objektima i levelima vlada tijekom igranja, tako da ćete s određenom vatrenom silom iliti naoružanjem biti u stanju demolirati svaku prostoriju i dizajnirati ju po svojoj umjetinčkoj volji ;). Stakla da se rasipaju u tisuće komadića i nije neka novost u igrama, ali kada na to dodate još brdo efekata poput vatre iz oružja, komadića zidova, pločica i stupova kako se rasprašuju na sve strane, iskre kako frcaju... usporite to sve korištenjem popularnog "Bullet Time"-a i zalijte litrama detaljno prikazane krvi neprijatelja. Mmmm... tasty :D

Kada sam već spomenuo neprijatelje, važno je istaknuti i njihove sposobnosti u igri, te njihovu umjetnu inteligenciju. Naravno, kao i Doom, AI je skriptiran, ali jako, jako dobro, te nikada nećete imati osjećaj da istu scenu ponavljate neprestano. Gamad se ne da ubiti jer su non-stop u pokretu, ali kada se zaustave obično su u dobrom zaklonu (a istih nema mnogo) kojega ćete vi rijetko kada za sebe priskrbiti, a kada vam to i uspije očekujte gamad iza leđa (leveli su dizajniri tako da svaka prostorija ima nekoliko ulaza/izlaza), a jedan drugom, kao drug drugu, čuvaju glavu i leđa. Nikada neće izletjeti na vas kao glava bez muhe ( ;) ), pričekati će pravi trenutak da vam zagorčaju život, a poraziti ih nikada nije bilo teško i domišljato kao sada, no kada se to dogodi, morati ću vas upozoriti na manji porast samopouzdanja i ega, koji bi se mogao odraziti i na vaše obližnje, pogotovo u ranim jutarnjim satima :). Znam upravo što razmišljate i vjerujte mi nije lako pobjeći, iako ninje tvrde da je časnije pobjeći nego umrijeti uzalud. Iako će zvučati kao partizanska parola ;), moram reći da neprijatelj nikada ne spava i da mu je nemoguće izmaknuti jer u slučaju bjega neće trčati za vama putom kojim vi idete, već im AI dozvoljava da odrede sami svoj ('pathfinding', jelte).

Vivendi naglašava kako smo do sada vidjeli samo jedan dio F.E.A.R-a koji sigurno u kompletu neće izgledati samo kao demo i da igrač neće ni trenutka osjetiti monotoniju. U konačnici nas očekuje mnoštvo različitih okružja, levela, oružja i situacija kakve nismo mogli iskusiti u demou. I tako F.E.A.R. postade jedna od najiščekivanijih igara ovogodišnjih praznika, a svi moramo priznati kako nas ovaj spoj izuzetno dinamične, brze i zabavne akcije, prekrasne grafike i mnoštva efekata "Matrix" stila, iritirajuće pametnih neprijatelja i zastrašujuće atmosfere nije ostavila ravnodušnima. We shall be F.E.A.R.E.d soon... točnije ovoga listopada ;)

Napisao: Darko Botić