WALL-E recenzija (6818 pregleda)

REDATELJ: Andrew Stanton
SCENARIJ: Andrew Stanton, Pete Docter
GLASOVI: Ben Brutt, Elissa Knight, Jeff Garlin, Sigourney Weaver, Fred Willard
TRAJANJE: 98 min

Dva diva animacije i filmova za djecu, Pixar Animation te Walt Disney udružili su snage kako bi na ekrane donjeli priču iz budućnosti o upornom, malom robotu. Andrew Stanton, zaslužan za razvoj ideje, ima već podebelo iskustvo sa animiranim filmovima. Njegovo ime stoji uz naslove poput Finding Nemo, Monsters Inc., Toy Story i A Bug's Life. Sve je krenulo od ručka još davne 1994. godine gdje su se sastali John Lasseter, Pete Docter te Joe Ranft, raspravljajući o mnogim sada već ikonama Pixar animacije. Tamo je nastala temeljna priča koja je okupirala Stantonov um, o posljednjem robotu, ostavljenom samom na zemlji koji nekako nije isključen, beskonačno radeći svoj posao. Stanton je nastavio razvijati ideju, čak i dok je bio zaposlen na drugim projektima. I tako se razvila priča o WALL-E-ju, malom robotu koji je ostao sam na planetu nakon što se cijelo čovječanstvo preselilo u svemir zbog zagađenja. Wall-E je bio dio plana koji je Zemlju trebao riješiti zagađenja no koji je propao. Ostao je jedini funkcionalni robot te s vremenom razvio vlastitu osobnost i interese. Dan mu je više manje rutina sve dok na Zemlju ne stigne brod koji ostavlja sondu za izviđanje, EVE. Nakon toga, mali robot se upušta u veliku avanturu koja će ga odvesti čak van granica planeta.

Film nosi sve kvalitetne epitete: maštovit je, šaren, interesantan i lijep. Uz to, sadrži i nekoliko moralnih pouka pa čak i kritika na čovječanstvo. Povremeno zna biti tužan, ne samo zbog nevolja u koje WALL-E kasnije upada već na samom početku koji prikazuje uništenu Zemlju i samo jedan funkcionalni stroj te njegov usamljenički život. WALL-E, a i ostali likovi su odlično napravljeni. Komunikacija riječima između njih svedena je na minimum, na svega nekoliko fraza. Ali su zato animatori odradili odličan posao sa izrazima lica, govorom tijela, stavom i izgledom. Ideja za upadljive WALL-E-jeve oči došla je autoru dok je rukovao sa dalekozorom. Primjetio je kako se samo pomicanjem objektiva može promjeniti "izraz lica". WALL-E je pogodan za djecu, zbog svoje jednostavnosti u komunikaciji, zanimljivih prizora, interesantnih događanja, ali i zbog lijepih poruka o ljubavi, ekologiji i vrijednosti ljudskog rada. Isto tako WALL-E može bez problema zabaviti i starije, koristeći poznat Pixarov recept ludorija i povremeno malo kompleksnijeg humora, kao i unošenje elemenata iz drugih filmova poput 2001. Odiseja u svemiru ili Bliski susreti treće vrste.

Animacija je odlična i odskače od tipičnosti. Neki dijelovi su čak snimljeni i sa glumcima tj. sve snimke iz prošlosti su odglumljene sa stvarnim glumcima. Pošto su te "poruke" stare preko 700 godina, autori su rekli kako su željeli naglasiti koliko se je ljudsko biće promjenilo od tada i kako su svi zapravo postali nalik na likove iz animiranog filma, gubeći neke prepoznatljive crte čovjeka. Uz to, osjeti se i trag Disney-a. Prilikom gledanja, starije generacije mogle bi osjetiti "nostalgiju" na staru gardu animiranih filmova. Istakno bih odličan satiričan pogled na ljudsko društvo i na ono što danas gledamo kao savršeni svijet budućnosti. Postavlja pitanje kako bi taj svijet izgledao i da li je to doista ono što želimo. Kritika je vrlo očita i vrlo dobro napravljena, a uz to ljudi se ipak oslobode tih okova i tako se naglašava ono što je zbilja bitno za čovječanstvo. Isto tako kritizira se globalizacija i trendovi standardizacije, gdje se svako odstupanje smatra greškom. Naglašava se ljepota pojedinca i njegovih mana, što su istaknuli oslobađanjem pokvarenih robota.

WALL-E se isplati pogledati s napomenom da se ovdje ipak ne radi o animiranom filmu kojemu je cilj konstantni humor sa tek ponekom ozbiljnom scenom već je cijeli više melankoličan i dirljiv. To ne znači da nije zabavan ili da nema smiješnih sekvenci nego jednostavno nije mu cilj držati vas cijelo vrijeme nasmijanog.