Rango recenzija (10863 pregleda)

REDATELJ: Gore Verbinski
SCENARIJ: John Logan
ULOGE: Johhny Depp, Isla Fisher, Ned Beatty, Alfred Molina, Bill Nightly...
TRAJANJE: 107min

U dugometražne animirane vode ove godine se upustio Nickelodeon Movies u suradnji s Blind Wink Productions i GK Films. Njihov projekt Rango prošao je prilično zapaženo iako, po zaradi, vjerojatno ispod očekivanja. U prvom vikendu prikazivanja zaradio je nešto preko 38 milijuna američkih dolara dok je dosadašnja sveukupna zarada oko 123 milijuna što još uvijek ne pokriva utrošenih 135 milijuna dolara na budžet filma. Redatelj ovog crtanog filma je Gore Verbinski koji do sada nije imao iskustva u tom području no u njegovom opusu nalaze se vrlo uspješni naslovi poput The Mexican, The Ring te prva trilogija Pirata s Kariba. I ovdje je odradio odličan posao te animirani film zapravo snimao kao klasični, što je uvelike podiglo kvalitetu i dodalo jedan ozbiljni ton. Scenarij je napisao John Logan, čovjek sa mnogim uspješnim naslovima, od kojih mnoge krasi nagrada Oscar, a mogli bi izdvojiti Gladijatora, Aviatora i Sweeney Todda.

Priča ovog animiranog filma je doista odlična i zabavna, pa čak i svježa. Iako prati jedan klasični uzorak avantura protagonista, djelo ima dašak originalnosti koji vas doslovno priljepi za ekran. Radnja prati kameleona koji se iz civilizacije i zatočeništva igrom slučaja zatekne u pustinji gdje dolazi do gradića Dirt, bezzakonsku zabit na Divljem Zapadu koja pod hitno treba novog šerifa. Cijelo djelo zapravo više sliči klasičnom filmu nego animiranome. Atmosfera Divljeg Zapada odlično je dočarana, a mnogi likovi bazirani su po starim legendama westerna poput čegrtuše koja je bazirana prema glumcu Lee Van Cleefu. Film odlikuje, uz zanimljivu i pomalo mudru priču i dobra doza nenapadnog humora koji će vas zabaviti no neće vas tjerati da se smijete do suza. Zapravo se radi o nekom suptilnom humoru koji se ovdje jako dobro uklopio tako da ne zasmeta glavnoj radnji i kao takav funkcionira odlično. Iako Rango u sebi ne sadrži gotovo ništa nasilja ili sličnih tamnih elemenata ipak bih rekao da nije primjeren za vrlo mladu populaciju tj. malu djecu jer bi im mogao biti dosadan pošto nema previše scena jurcanja ili nekih luckastih situacija. Ovo je više crtić za stariju djecu i odrasle koji će znati prepoznati i cijeniti reference na druge filmove unutar ovog djela poput kultnih westerna ili drugih filmovima koji u sebi sadrže elemente pustoši i rasula kao Mad Max.

Glasovna postava je odradila odličan posao. Kao što se može vidjeti na popisu, glasove su posudile mnoge zvijezde od kojih je, naravno, najistaknutiji Johnny Depp. Ne samo da je vrstan glumac već i svojim glasom odlično dočarava svaku zadanu situaciju i definitivno je unio veliku energiju u ovaj animirani lik, pa i cijeli animirani film koji bez njega jednostavno ne bi bilo toliko dobar. Još jedna pozitivna strana je da se film nije u potpunosti poveo za sveopćim 3D ludilom i trpanjem besmislenih scena letenja, borbi, jurcanja i ostalog samo kako bi se prikazala najnovija dostignuća tehnologije već se koncentrirao na priču i dijaloge. Inače, ovo je prvi film koji je producirala Industrial Light and Magic kompanija za specijalne efekte koju je osnovao George Lucas kako bi radili na Star Warsima.

Dakle, ovdje se radi o jednom zbilja impresivnom animiranom filmu za kojeg definitivno preporučujem za pogledati, uz savjet da ga više pokušate pogledati kao film i očekujete ono što bi očekivali od filma nego od vrckastog animiranog filma.