· Recenzije: filmovi

· 14-06-2014 - OPA (Omladinska Plesna Akcija) @ Pogon/Močvara

Fast Five recenzija

REDATELJ: Justin Lin
SCENARIJ: Chris Morgan, Gary Scott Thompson
ULOGE: Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson
TRAJANJE: 130 min

Franšiza jurnjave počela je prije 10 godina, 2001. godine sa filmom The Fast and The Furious koji je bio pravi ljetni hit prepun jurnjave, lijepih automobila i akcije. Od tada različiti redatelji i scenaristi pokušavaju dostići slavu originala no po osobnom ukusu svaki sljedeći film bio je nova katastrofa. Ni jedan nastavak nije imao ništa novog za ponuditi, radnja je bila nezanimljiva, a akcijske scene su graničile sa SFom, ali su unatoč tome uspjele biti i dosadne. Čak i povratak Vin Diesela u četvrti dio nije previše pomogao da se oživi stara slava. Usprkos svemu tome Universal Studio je svejedno odlučio pružiti publici još jedan nastavak, vjerojatno radi prilično lake zarade na kino ulaznicama.

Peti nastavak ove jurnjave režirao je Justin Lin, redatelj Tokyo Drifta. Činjenica da se radi o petom dijelu dovoljno je užasavajuća, a još kada sam vidio tko je redatelj očekivao sam jedan vrlo dosadan, naporan i loš film. Ipak, ispalo je kako ova jurnjava automobilima može pružiti ponešto zabave i ne biti noćna mora za gledatelja. Peti dio okupio je ključne likove iz svih prijašnjih dijelova. Iako se i dalje radi većinom o ludoj jurnjavi, nestvarnim situacijama na cesti i puno akcije, Fast Five napravio je korak prema malo ozbiljnijoj radnji od sjajnog metala i reklamiranja ženskih oblina pa tako ima u sebi i natruhe drame što je poboljšalo kvalitetu u odnosu na prijašnje dijelove pa čak i naspram originala. Lokacija na kojoj se odvija je Rio gdje su uz Briana O'Connera i Doma Torreta, te američkih federalnih agenata, upletene i gangsterske grupe Južne Amerike.

Režija je tipična za ovakvu vrstu filmova i ne donosi neke epske trenutke niti je posao bio previše zahtjevan no to nije bilo ni za očekivati. Za akcijski film posao je solidno odrađen. Priča napokon ima nekog smisla te glavu i rep, ono što su do sada u svakom filmu uspjeli zaobići. Budžet filma iznosio je 125 milijuna američkih dolara što je bilo dostatno da se naprave solidni specijalni efekti. Pozitivna stvar je i da nisu utrpali sada već invazivni 3D čija je svrha jedino privući što više ljudi u kina pod obećanjem nezaboravnog vizualnog iskustva, ali najčešće pod cijenu nezaboravno loše radnje. Zarada filma bila je solidna te je okrenuo blizu 90 milijuna na vikend-otvorenju. To je naravno potaknulo studio da se još jednom upusti u izradu novog nastavka stoga nas nakon ovog očekuje i šesti dio Brzih i Žestokih. Putanjom kojom su krenuli sa ovom franšizom i serijskom proizvodnjom nastavaka, uskoro bi u Brzim i Žestokima mogli vidjeti i Freddy Krugera ili Jasona Voorheesa te možda obračun između njih i Vin Diesela. No da se odmaknemo od kritika za buduće dijelove, peti nastavak doista je ugodno iznenađenje i solidan odabir za pogledati.

Gluma je zadovoljavajuća, koliko se može očekivati od ovakvog djela. Iako ima manje jurnjave cestom od dosadašnjih dijelova, lijepih automobila ne nedostaje. Osobno bih rekao da se isplatilo maknuti malo od utrka pod cijenu neke smislenije radnje i malo više ispaljenih metaka. Dobar potez bio je i uvođenje Dwaynea Johnsona u ulozi tvrdokornog agenta Lukea Hobbsa koji se može nositi sa sirovom snagom Vin Diesela pa imamo i jedno solidno rivalstvo. Dakle, isplativo za pogledati kada vam je do zabave i opuštanja.

Napisano: 29.09.2011
Recenziju napisao: Marijan Sruk
Ocjena recenzenta: Ocjena: 6 Ocjena: 6 Ocjena: 6 (6/10)