X-Men: First Class recenzija (11728 pregleda)

REDATELJ: Matthew Vaughn
SCENARIJ: Ashley Miller, Zack Stentz
ULOGE: James McAvoy, Michael Fassbender, Kevin Bacon, Jennifer Lawrence
TRAJANJE: 132 min

X-Men filmska saga nastavlja se i ove godine. Nakon što smo imali prilike vidjeti početke Wolwerinea, X-Men: First Class bavi se mladim danima nekoliko ključnih likova kasnijih priča poput Charlesa Xaviera tj. Profesora X, Erika Lehnsherra kasnije poznatog kao Magneto te zamamne Mystique. Radnja započinje za vrijeme Drugog Svjetskog rata, kao što smo imali prilike vidjeti u prvom dijelu X-Mena, gdje zadivljujuće sposobnosti malog Erika primjete nacisti. No veći dio priče ovog dijela smješten je u šezdesete godine i kruži oko hladnog rata između svjetskih velesila SAD-a i SSSR-a te uloge mutanata u toj politici. Radnja kruži oko tri ključna, gore spomenuta lika: Profesora X, Magneta i Mistique te njihovog isprva prijateljskog odnosa i događajima koji su doveli do razdora.

Film je snimljen za oko 160 milijuna američkih dolara pod redateljskim vodstvom Matthewa Vaughna. Iako su producenti prvo pristupili Bryanu Singeru, redatelju prva dva dijela, on je posao odbio zbog zaposlenosti oko drugih filmova. Vaughn kao redatelj potpisuje dva vrlo dobra filma, Stardust i Kick-Ass. Iako je novi X-Men, po osobnom ukusu, za nekoliko stepenica lošiji od navedenih filmova, ipak nije došlo do potpunog kolapsa. Film ima negativnih strana i kritički bi ga se moglo ocijeniti dosta negativno, primarno zato što se neke stvari kose sa prijašnjim dijelovima i nemaju previše logike, radnja ponekad jednostavno prebrzo skače s događaja na događaj i sl. No opet film je predstavio vrlo dobru akciju, solidnu režiju, nove, interesantne mutante i dovoljno zanimljiv zaplet sa alternativnom povijesti oko hladnog rata. Glumom sam pomalo razočaran, pogotovo ulogom mladog Profesora X-a kojeg je utjelovio James McAvoy poznat po ulozi u filmu Posljednji Škotski kralj. Michael Fassbender u ulozi Magneta odradio je bolji posao. Film koji je isprva zamišljen sa fokusom na Magneta te njegove mlade dane i preživljavanje u logoru izmijenile su glavešine iz studija zahtijevajući da se radnja promjeni na početke X-Mena tj. da se fokus proširi na više likova i njihove rane dane. Ono što meni osobno dosta smeta jest što se nakon prvotne trilogije X-Mena ostali nastavci čine previše "razbacanima". Svaki novi dio zapravo je zaseban film koji se temelji na nekim svojim pravilima i u dosta stvari odstupa od ostalih te je tako teško sve povezati u smislenu cjelinu.

Posljednji dio X-Mena krenuo je stopama posljednjeg Star Trek filma - vratio je radnju na početak. Iako je interesantno gledati rane dane mutantske povijesti, čini se kako se sve moglo bolje ukomponirati u ostatak filmske franšize, a i ne mogu si pomoći, a da se ne zapitam kako bi film izgledao da se koncentrirao samo na Magneta, a ne na cijelu skupinu. Film nudi dobru zabavu, lijepe specijalne efekte i laganu radnju, odlična kombinacija za posjet kinu sa društvom ili opuštanje kod kuće. Definitivno je imao više potencijala, no Hollywood u posljednje vrijeme izdaje puno lošija djela sa većim budžetima tako da se novi X-Men, po osobnom ukusu, može smatrati uspješnim iako dosta slabijim od originalne trilogije.