Righteous Kill recenzija (4758 pregleda)

REDATELJ: Jon Avnet
SCENARIJ: Russell Gewirtz
GLAVNE ULOGE: Robert De Niro, Al Pacino, 50 Cent, Carla Gugino
TRAJANJE: 101 min

Danas vjerojatno dvije najveće živuće legende Hollywooda rijetko se pojavljuju u istim filmovima iako su prošli vrlo sličnu lepezu uloga. Ovo je tek 3. put da ih imamo prilike gledati u istom projektu. Prvi puta pojavili su se u drugom nastavku legendarnog Kuma, ali između njih u filmu nije bilo interakcije. Oboje su glumili gangstere. Zatim je '95. godine uslijedio film Heat u kojemu je Pacino bio policajac, a DeNiro gangster. Righteous Kill radnjom oba lika predstavlja kao policajce tj. detektive. Naravno, kada se takva dva lica nađu na popisu glumaca većina će očekivati od filma određenu dozu kvalitete.

Redatelj Jon Avnet već se okušao sa Pacinom u glavnoj ulozi u prošlogodišnjem filmu 88 Minutes koji se pokazao poprilično neuspješnim no njegov hit iz 1991. godine Fried Green Tomatoes bio je nominiran za 2 Oscara. Scenarist Russell Gewirtz nema prevelikog filmskog iskustva te prije ovog ima svega jedan filmski scenarij u svom opusu. Priča govori o dva vrhunska detektiva koji su dugogodišnji partneri i koji se upliću u lov na serijskog ubojicu. Uskoro se pokaže kako bi ubojica mogao biti upravo netko policijskog roda.

Najveća mana ovog filma je prozirnost i slab zaplet. Ono što bi trebao biti obrat u filmu može se naslutiti već pri sredini. Nedovoljno razrađena priča doista narušava cjelokupni dojam. Isto tako karakterizacija likova i njihovi međusobni odnosi su slabi. Pošto se kraj da vrlo rano naslutiti film može nakon nekog vremena postati i dosadan. Nedostatak dramatičnosti je očit. Naravno, najjača karika su glavni glumci. Da u filmu nisu face poput DeNira i Pacina ovo bi bio zbilja loš film. Ovako se čovjek može koncentrirati na njihovu glumu i uživati pa se izvuče barem nešto zabave. No ipak, dva dobra glumca ne čine film i to je ovdje očito. Svatko bi očekivao više od filma sa takva dva glumačka asa. Čak se i u njihovoj glumi nazire neka letargija, kao da su posao odradili tek toliko, bez neke posebne energičnosti koje su ih znale krasiti u ulogama iz prošlosti. Režija je u nekom pogledu prosječna, a u nekom pak katastrofalna. Kretnje kamere i kadrovi su zadovoljavajući no odabir sekvenca i slaganje priče su katastrofalni. Zašto? Teško je napomenuti, a da se ne oda spoiler no svatko tko imalo pozornije pogleda film znati će o čemu govorim.

Možda najveća naznaka što bi se zapravo trebalo očekivati od ovog filma jest da jednu od uloga tumači 50 Cent. Srećom njegova minutaža i dijalozi nisu dugi. Ideja za miješanje rapera sa takve dvije filmske legende je očito loša i daje jasnu naznaku da netko baš i nije previše razmišljao pri snimanju ovog djela. Zaključno, radi se o gledljivom filmu, ali definitivno ispod prosjeka i definitivno najlošiji film u kojemu su se DeNiro i Pacino pojavili zajedno.