Taken recenzija (5728 pregleda)

REDATELJ: Pierre Morel
SCENARIJ: Luc Besson, Robert Mark Kamen
ULOGE: Liam Neeson, Maggie Grace, Famke Janssen, Xander Berkeley
TRAJANJE: 94 min

Liam Neeson kao akcijski junak? Isprva se ne čini nešto pametna ideja no informacija sama po sebi je interesantna. Taken je europski film Europa Corp-a sa više-manje hollywoodskom glumačkom postavom. Temeljen na scenariju već globalno proslavljenog Luca Bessona (Taxi, 5. Element, Leon) bavi se temom organiziranog kriminala, korupcije i trgovinom ljudima. Zaplet je poprilično jednostavan - bivši špijun čija kćer bude oteta kreće na misiju spašavanja, koristeći svoje vještine i veze kako bi ju spasio iz ralja prisilne prostitucije. Taken ne donosi neke novitete. Ovakva priča obrađena je u više filmova i serija. Samo djelo čini se kao neki mix Bournova identiteta i serije 24. Na scenariju je surađivao Robert Mark Kamen, čovjek koji je već bio Bessonov asistent u nekoliko prošlih projekata (5 Element, Transporter). Iako se režijom bavio Pierre Morel, koji je obavio jako dobar posao, kroz film se jasno mogu vidjeti tragovi Bessonova učinka, pogotovo kroz akcijske scene.

Neeson možda nema lice ili stas nekog akcijskog lika, ali se u ovoj ulozi odlično snašao. Ovaj Irac izuzetna glumačka talenta, koje je do sada pokazao u više od nekoliko prošlih filmova, i ovdje briljira. Taken možda nije djelo koje će mu donjeti zlatni kipić, no svakako ga može držati van zaborava, pošto se zadnji put u filmu pojavio prije 2 godine. Uz njega, od poznatijih lica tu je Famke Janssen, poznata po svojoj ulozi u X-Menu kao Jean Gray.

Iako film počinje kao nekakva drama, ubrzo se pretvara u vrlo dobru akciju, prepun odličnih simulacija tučnjave koje moram posebno pohvaliti. Borbe su vrlo realno napravljene, udarci idu u blona mjesta poput nosa, grkljana ili bubrega, zlikovci se ne dižu s poda kao od šale, a i sam Neeson nije neki neranjivi i nezaustavljivi stroj već pati od umora i ozljeda. Isto tako, nema nekih maratonskih govora prije smaknuća "bossova" koji bi im dali priliku da još jednom zaprijete glavnom junaku ili pobjegnu kako bi se pokušali osvetiti prije kraja filma. Neesonov lik bez problema pokazuje svoju nemilosrdnost i uzrujanost. Kroz cijeli film zapravo ima tek nekoliko nerealnih scena što je prava rijetkost u ovakvom žanru.

93 minute će jednostavno proletjeti ako ste ljubitelj ovakvih filmova. Čak ni to što se kraj može vrlo lako predvidjeti, jer je gotovo isti u svim takvim filmovima, ne kvari previše ugođaj. Uz to, govori se i o ozbiljnom problemu još uvijek prisutnog ropstva među ljudima, uz dodatak slatke osvete. Većina radnje odvija se u Francuskoj, u Parizu. Scenografija je solidna, a posebno me se dojmila scena gdje se organizirano iskorištava mlade djevojke koje su međusobno odvojene jedino platnom. Isto tako Taken ne suspreže pred uplitanjem političke te policijske ruke u ove gnjusne zločine što je još jedan plus. Zaključno, ova akcijska drama ne traje dugo, a pruža popriličnu zabavu stoga bi ju definitivno preporučio za pogledati.