Burn After Reading recenzija (6608 pregleda)

REŽIJA: Ethan Coen, Joel Coen
SCENARIJ: Ethan Coen, Joel Coen
GLUMCI: George Clooney, John Malkovich, Tilda Swinton, Frances McDormand, Brad Pitt
TRAJANJE: 96 min

Braća Coen, dobitnici 4 zlatna kipića zasigurno su jedno od najpoznatijih prezimena u današnjem filmskom svijetu. Stoga i nije iznenađujuće da su vjerojatno bez previše muke okupili ovakvu glumačku "kliku". I ne samo to - cijeli scenarij je pisan sa unaprijed "osmišljenim" ulogama. Dakle, već pri izradi scenarija braća su dodijelila glavne uloge. Scenarij je pisan usporedno s onim za film No Country For Old Men. Burn After Reading okarakteriziran je kao špijunska komedija. Bez problema mu se može pridodati da se radi i o satiri te da ima pomalo ironičan pogled na svijet. Film doista nije po svačijem ukusu. Dok će se nekima svidjeti bez problema, drugi će ga okarakterizirati kao dosadnog i napornog.

Klupko isprepletenih priča i sudbina glavnih likova motivirano je upravo njihovom pohlepom, arogancijom, paranojom i agresijom. Radnja koja na prvi pogled ne govori o ničem kritizira CIA-u, opsjednutost vlastitim izgledom i ljudsku glupost. Glavni likovi, skupina su poprilično dobro okarakteriziranih spodoba, svaki sa svojom snažnom karakternom crtom koja ih izdvaja. I sama braća izjavila su kako je glavna tema filma idiotizam, stoga se ne treba čuditi ponekim namjernim propustima u radnji ili glupim odlukama. Isto tako, film je prepun psovki od kojih se riječ "fuck" spominje 60 puta, od čega 6 puta u prve 2 minute.

Radnja govori o Osbourneu Coxu, analitičaru CIA-e koji nakon što je otpušten iz službe zbog svog problema sa alkoholom počinje pisati memoare. Njegova žena želi razvod te od svog ljubavnika, Harry-ja očekuje da ostavi svoju ženu. Disk sa Osbournovim tekstom padne u ruke dvoje zaposlenika teretane, Linde i Chada. Linda je pak poprilično opsjednuta svojim izgledom te će učiniti sve ne bi li se domogla gotovine za potrebne kozmetičke operacije. Stoga se dvojac, uvjeren kako se je domogao bitnih CIA informacija, upušta u pokušaj prodaje istih isprva nazad autoru, a kasnije i ruskom veleposlanstvu.

Iako se radnja odvija u predgrađu Washington DC-a, u zbilji većina snimanja se odvijalo oko Brooklyn Heightsa, na inzistiranje Coenovih. Posebno bi istaknuo ulogu Brada Pitta, koji tumači vrlo naivnog i poprilično tupavog lika. Doista odlična izvedba uloge koja je dijelom inspirirana reklamom za boju za kosu koju je Pitt snimio. Humor koji će vam biti ili zamoran ili zabavan prožet je kroz cijelo djelo i u neku ruku ograničava film na uži krug publike. Nenapadno trajanje od svega 96 minuta nekima će ipak biti previše. Rekao bih da je ovo definitivno film za starije, ne toliko radi nepodobnog sadržaja ili jezika već baš zbog humora i priče koja je većini mladih vrlo naporna i dosadna. Coenovi su se ponovo iskazali, iako ovaj puta u malo slabijem svjetlu od onoga na što smo većina nas navikli.