Rocknrolla recenzija (4638 pregleda)

REDATELJ: Guy Ritchie
SCENARIJ: Guy Ritchie
ULOGE: Gerard Butler, Idris Elba, Toby Kebbell, Mark Strong, Tom Wilkinson, Tom Hardy, Ludacris, Thandie Newton
TRAJANJE: 114 min

Bivši Madonin gospon', redatelj i scenarist Guy Ritchie napokon se primio posla. Zadnji kino film koji je snimio izašao je još davne 2005., a njegovo zadnje zapaženije djelo, Snatch datira iz još dalje prošlosti, 2000. godine. Čini se kako mu je brak malo poremetio kreativnost, no Ritchie se vraća. Uz Rocknrollu koja nas je odnedavno počastila u kinima, Ritchie radi na još 2 projekta - The Gamekeeper koji se očekuje 2010. i pompozno najavljivani Sherlock Holmes koji bi također trebao krenuti u kino obilazak ove godine.

Pa što reći o Rocknrolli? Ona je točno ono što se moglo i očekivati. Film u maniri ranije spomenutog Snatcha ili također poznatog Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Već poznati recept kriminalnog miljea, sitnih lopova, suludih situacija, ispreplitanja sudbina i događaja te zanimljivih dijaloga, a i monologa nabijenih humorom tipičnim za Ritchiev film. Sve je to lijepo posloženo u zanimljivu priču sa solidnom dozom akcije, koja nije nametljiva ni pretjerana u trajanju od približno 2 sata. Ovaj puta nemamo neka ultra slavna prezimena koja bi okitila ovo filmsko zdanje, kao što je to prije bio slučaj poput Stathama, Liotte, Pitta ili del Tora. No bez brige, film nije prepun nepoznatih faca, ali nisu toliko glamurozni kao gore navedeni. Vjerojatno najpoznatije ime je Gerard Butler aka kralj Leonida iz 300. Ovdje se definitivno puno bolje prikazao kao glumac nego uzvikivanjem "This is Sparta!". Uz Butlera tu je i elegantna Thandie Newton o čijem se izgledu može raspravljati je li privlačan ili ne, ali ova uloga joj definitivno stoji. Tu je i veteran britanske glume Tom Wilkinson, glavni deda u gradu Londonu, dva puta nominiran za Oscara za filmove Michael Clayton te In the Bedroom. Sve uloge su zbilja upečatljive i odlično odrađene, no nekako mi se čini da to i nije težak posao u ovakvim filmovima pošto same situacije i dijalozi uzdižu likove na jednu razinu gdje postaju vrlo interesantni i s time olakšavaju glumcima posao. Nema dramatičnosti ili zahtjevnih, emotivnih situacija već čista zabava i nadmetanje riječima. Odmah moram istaknuti naprosto odličan soundtrack ovog filma koji će mnoge zarobiti od prve minute.

Mnogi bi mogli naći zamjerku u ovom filmu što je upravo tipičan nasljednik ranijih djela, koji je prožet sa "cool nabijenim" scenama, djelo koje ne veliča napetost ili dramu, ali djelo koje ni ne pokušava nadmašiti Scarfacea ili imitirati Kuma. Rocknrolla spada pod akcijsku kriminalističku komediju i kao takva se treba i gledati. Tražiti zamjerke u stilu, besmislenosti pojedinih situacija, pojedinih kadrova i sl. je jednako suludo kao i kritizirati kako Jason iz Petka 13 uvijek preživi. Film blago vuče na sekvence iz GTA serijala (gameri će znati o čemu pričam). Solidan film koji služi (nadam se) kao najava Ritchieva povratka u filmske vode. Vrlo zabavan, ali ipak sa komadima klišeja u sebi za koji ljubitelji akcije neće požaliti utrošeno vrijeme. Ipak, ako gledatelj nije raspoložen za kriminalistički "đumbus", vjerojatno će mu film poprilično loše sjesti.