Gran Torino recenzija (4722 pregleda)

REDATELJ: Clint Eastwood
SCENARIJ: Nick Schenk, Dave Johannson
ULOGE: Clint Eastwood, Christopher Carley, Bee Vang, Ahney Her
TRAJANJE: 116 min

Veteran glume i režije koji se okušao i kao skladatelj, četverostruki dobitnik Oskara ponovo se upustio u snimanje i režiranje. Iako je još 2004. godine nakon snimanja filma Million Dollar Baby izjavio kako je to njegovo zadnje filmsko ostvarenje, Gran Torino ponovo je ugostio ovog velikog filmaša koji iznova najavljuje kako je ovo kraj. Oni koji poznaju Eastwoodovove filmove i u Gran Torinu prepoznat će njegov tipični uzorak gdje glavni protagonist pati od grešaka koje je učinio u prošlosti te se sada ima priliku iskupiti. Iako mu takve uloge nesporno leže, mnogi su se već zasitili jednog te istog lika smještenog u drugačiju radnju pa se sa izlaskom Gran Torina oko toga podigla prašina. Ovdje bi samo napomenuo kako je unatoč tome, u cijelom filmu Eastwood najjača glumačka karika, što nije iznenađujuće, no ostatak postave je dosta ispod zadovoljavajuće razine, pogotovo Bee Vang.

Radnja prati ostarjelog veterana koji na sebi vuče breme krivnje još iz Korejskog rata. Težak po osobnosti, nakon ženine smrti mora se suočiti sa samoćom, sa zahtjevima obitelji i sa susjedstvom koje se godinama polako mijenjalo. Sa već od ranije lošim zdravljem igrom slučaja pod svoje okrilje uzima mladog azijca koji je na meti lokalnih nasilnika. Iako je lik Walta Kowalskija sličan Prljavom Harryju, Clintovu najpoznatijem akcijskom ostvarenju, nikako ne treba zazirati od toga kako je ovo još jedan nastavak gdje inspektor Callahan sve probleme rješava silom i Magnumom 44. Karakteristike koje krase Kowalskog možda jesu ogorčenost, nasilje, frustracija i ljutnja, ali ovaj film više govori o moralnim dilemama i ljudskim odnosima nego li o fizičkim konfliktima.

Gran Torino je solidno filmsko ostvarenje, ali daleko od Eastwoodova maksimuma. Podosta loša režija i amaterska gluma ostatka ekipe može značajno sniziti ugođaj filma. Atmosfera podsjeća na one nedjeljne, popodnevne filmove koje može pogledati cijela obitelj te koji neće ostaviti životni utisak na pojedinca, ali koji može zabaviti različite generacije. Film je definitivno nakupio podosta mana, no unatoč tome većinu će uspjeti zadržati pred ekranom, ako ništa drugo, radi snažne Eastwoodove karizme. Ako je ovo doista njegovo posljednje filmsko ostvarenje, nekako se čini prikladnim jer lik Kowalskija kao da nekako ujedinjuje sve njegove dosadašnje uloge, sve ono tipično za Eastwooda i prezentira to na svježi, ali i dalje tradicionalni način gdje je sada protagonist mudriji, smireniji i realniji. Gran Torino se mogao bolje izvesti, ali i ovako zadovoljava neki prosjek gledateljskog lobija.