The Wrestler recenzija (3937 pregleda)

REDATELJ: Darren Aronofsky
SCENARIJ: Robert D. Siegel
ULOGE: Mickey Rourke, Marisa Tomei, Evan Rachel Wood, Mark Margolis, Todd Barry
TRAJANJE: 111min

Po osobnom mišljenju, jedan od podcjenjenijih filmova ovogodišnje dodjele najprestižnije filmske nagrade, The Wrestler, nominiran je svega za dvije zlatne statue te nije ni jednu osvojio. The Wrestler je drama čiji je scenarij napisao anonimac za šire mase Robert D. Sigel. Redatelj Darren Aronofsky iza sebe ima jedno zvučno filmsko ime, Requiem for a Dream iz 2000. godine. Kao glavnu ulogu djelo je ugostilo posrnulog Mickeya Rourkea kojemu je ovo prvi film nakon dužeg vremenskog perioda u kojem tumači protagonista, iako je uloga zamalo pripala Nicolasu Cageu kojega su primjetili kako istražuje za tu ulogu u New Yorku. Ipak, studio je odustao od svog inzistiranja na Cageu te su dopustili da Aronofsky dovede svoj prvi izbor, Mickeya Rourkea. Koliko je dobro Rourke odradio posao govori prava poplava ponuda nakon što je bio nominiran za Oskara za glavnu mušku ulogu. Na popisu gospodnina Rourkea sada se nalazi 8 filmova koji su trenutno u predprodukciji. No o glumi ću detaljnije malo kasnije.

Film je sniman sa oskudnim buđetom od svega 7,000,000 američkih dolara. To se vidi i po činjenici da je zbog nedostatka novaca Axl Rose donirao korištenje pjesme "Sweet Child O'Mine" za finalni meč. Zanimljivo je da je istu pjesmu koristio i Rourke dok se bavio boksom pri ulasku u ring. Treba napomenuti i sveukupni odličan soundtrack koji se većinom sastoji od starih legendi heavy metala.

Ono što me impresioniralo jest sama tematika filma. Snimiti film o američkom pro-hrvanju, tzv. kečerima nije lak posao. Kako napraviti zanimljiv film oko sporta koji se očito temelji na teatralnosti te čiji su potezi i kraj inscenirani? Redateljsko/scenarijski duo je ovdje odradio odličan posao pridodajući dramu i osobnu priču glavnog lika te koncentrirajući se više na te elemente umjesto na spektakularne mečeve. Radnja prati ostarjelog hrvača Randyja "The Ram" Robinsona koji unatoč nekadašnjoj slavi nije u zavidnoj situaciji. Naime slava je splasnula, a on je ostao siromašan, sam te ovisan o opasnim kemijskim supstancama koje konzumira kako bi mogao održati svoju masu i kondiciju. Stvari se još više kompliciraju kada Randy doživi srčani udar, s čime mu je onemogućeno daljnje bavljenje hrvanjem, njegovim jedinim izvorom zarade i jedinom pravom strasti u životu. Ipak, ostarjeli hrvač se ne predaje olako te se hvata u okršaj sa novim problemima i situacijama, usporedo si pokušavajući izgraditi odnos sa svojom kćeri.

Sada se ponovo vraćamo na glumu i fantastičnog Rourka koji se pokazao kao pun pogodak u ovom filmu. Iako mu mnogi predbacuju kako zapravo nije teško odglumiti "sebe" (poznavatelji Rourkove povijesti znaju o čemu se radi), ipak se ne bi složio kako se ovdje ne ističu njegove glumačke sposobnosti i kako je ovo za njega bio rutinski posao. Lik kojeg tumači, Randy, ima kompleksnu karakterizaciju i zapravo je cijeli teret filma tj. radnje svaljen na njegova ramena. Randy je osoba koja pokušava vratiti staru slavu, koja je simpatična, a ipak očito puna pogrešnih odluka, čovjek koji se ne želi pokoriti vremenu i zaboravu. Jedna od većih pogrešaka u njegovu životu je ta što je iznad obitelji stavio slavu i karijeru i tako se otuđio od svih koji su marili za njega. Nakon vlastite tragedije shvaća kako je njegov život izvan ringa emocionalno isprazan te kako je vrijeme da pokuša neke od tih pogrešaka ispraviti. Uz Rourka u filmu se pojavljuje i Marisa Tomei koju neki možda znaju iz serije FDNY (Vatreni Dečki). Njena uloga striptizete/samohrane majke koja također nosi svoje probleme je solidna, ali zasjenjena glavnim likom, kao i uloga Evan Rachel Wood koja u filmu tumači Randyjevu kćer koja se sa problemima života morala vrlo rano suočiti zbog nedostatka očinske figure.

The Wrestler je doista odličan film, sportska drama koja zaslužuje svaku pohvalu te koja polaze nadu u daljnje Rourkove uspjehe, kao i redatelja Aronofskyog.