The Unborn recenzija (5244 pregleda)

REDATELJ: David S. Goyer
SCENARIJ: David S. Goyer
TRAJANJE: 87 min
ULOGE: Odette Yustman, Gary Oldman, Megan Good, Cam Gigandet
Horor novijeg datuma koji je isprva obećavao, ispostavio se tek mlakim ostvarenjem. Veliki Gary Oldman podigao je očekivanja fanova ovog žanra. Redatelj i scenarist David S. Goyer također ima poznatih naslova pod svojim imenom poput pisanja priče za Batman Begins, ali čini se kako mu pisanje scenarija puno bolje leži od režiranja, ako je suditi po prijašnjim naslovima. The Unborn samo pridodaje toj činjenici. The Unborn je ciljao više na psihološku stranu nego li na hektolitre krvi i brutalne scene kao većina američkih horora.

Radnja prati mladu djevojku koja se bori protiv duha koji ju pokušava opsjednuti. I to je zapravo cijeli opis događanja tokom filma. Film obiluje već ranije viđenim scenama, a priča kao da je sazdana od nekoliko već poznatih horora poput The Grudge, Kruga i Egzorcista. Kroz većinu filma već sam unaprijed znao gdje će što iskočiti i što će se dogoditi tako ugođaj gledanja poprilično kvari i predvidljivost. Poneka nagla scena mogla bi biti uznemirujuća mlađim gledateljima ili onima slabijih živaca dok će populacija navikla na horore naći u dosadnom raspoloženju. Iako film ima prosječno trajanje, već od početka radnja kao da nekud žuri i jednostavno skače sa događaja na događaj što je očiti minus u hororu koji bi se više trebao baviti psihologijom. Isto tako karakterizacija likova je minimalna te kao takva poprilično onemogućuje da se pojedinac uživi u film. Atmosfera filma je solidna, radnja je smještena u zimsko doba što pridonosi osamljenosti no čak i tu imamo propust u dosljednosti gdje je na početku filma okolina prepuna snijega, a već u idućim scenama snijeg se jedva nazire dok ga pred kraj filma uopće ni nema. Uz to film ima i dobru dozu nelogičnosti - iako se radi o hororu neke crte realnosti bi se trebale slijediti kako bi se gledatelja moglo uživiti u film i postići puni efekt strašenja. The Unborn to vješto zaobilazi te predstavlja neke scene koje su pomalo i smiješne.

Odmah treba napomenuti i da Gary Oldman ima ulogu od tek desetak minuta u filmu te da njegova poznata karizma ovdje gotovo u potpunosti nedostaje. Čini se kako je u ovom slučaju nekome ovom ulogom ili radio uslugu ili nešto slično jer ne čini nešto prisutan u cijelom projektu. Kako se redatelj uhvatio zbilja isprane i već viđene radnje, jer duhovi male djece su već toliko iskorišteni od strane remakeova azijskih horora da zaboli glava, čini se kako je događanja pokušao upotpuniti besmislenim scenama, a u sav taj čušpajz od već viđenog uspio je ubaciti i zločeste naciste i doktora Mengelea kao ultimativnog proizvođača natprirodnog zla. Stoga ne čudi da je film ocijenjen kao pogodan i za trinaestogodišnjake. The Unborn je siromašno ostvarenje još jednog neuspjelog pokušaja hollywoodskog horora koje slabo može zabaviti fanove ovog žanra.