The Visitor recenzija (4167 pregleda)

REDATELJ: Thomas McCarthy
SCENARIJ: Thomas McCarthy
ULOGE: Richard Jenkins, Haaz Sleiman, Danai Jekesai Gurira, Hiam Abbass
TRAJANJE: 104 min

Thomas McCarthy iza sebe nema dugi popis filmova koje je režirao. Uz The Visitor jedino djelo na kojem je ranije radio jest The Station Agent iz 2003. godine. Drama u kojoj je sjajni Richard Jenkins bio nominiran za Oskara govori o fakultetskom profesoru koji putuje u New York gdje u svom stanu nađe ilegalne podstanare. Jenkinsu je ovo prva glavna uloga kojom je jednostavno briljirao. Dio zasluga sigurno pripada i McCarthyju koji je film radio isključivo za Jenkinsa kao glavnu ulogu.

Walter Vale, lik kojeg tumači je udovac koji većinu vremena provodi u Connecticutu. Kada neizbježno mora poslovno otputovati u New York gdje ujedno posjeduje i stan, isprva se neugodno iznenadi kada u njemu pronađe nepoznat par. Vale se nalazi u vrlo depresivnom stanju, u potpunosti nezainteresiran za pojedine aspekte života poput posla ili socijalnog kontakta. Cijelo vrijeme se skriva iza neke vrste uljudne maske koja mu omogućuje da životari na ugodnoj udaljenosti od ostatka svijeta. Nakon prvotnog šoka, Walter se zbližava sa Tarekom (Haaz Sleiman) dok između Waltera i Tarekove zaručnice Zainab vlada nepovjerenje. Tarek i Walter pronađu zajedničku strast, muziku, preko koje Walter još uvijek održava uspomenu na svoju pokojnu suprugu, pijanisticu. Stvari se zakompliciraju kada Walter shvati kako je par ilegalno u SADu.

Ovo djelo je dobar primjer kako film treba izgledati kada se nadopunjuju solidna režija i odlična gluma. Ne iznenađuje da je Jenkins za ovu ulogu bio nominiran za Oskara, iako mu je to prva glavna uloga. Karakterizacija zatvorene, uglađene i zapravo vrlo usamljene i tužne osobe je majstorski odrađena. Cjelokupna gluma zapravo je na vrlo visokom nivou. Haaz Sleiman koji tumači Tareka isto tako je odlično dočarao karakter vrlo otvorene, pristupačne i vesele osobe koja unatoč problemima uvijek uspijeva prikazati svoju pozitivnu stranu. Isto tako cijelo okruženje i reakcije likova izgledaju vrlo prirodno i realno. Iako sama radnja može na trenutke biti predvidljiva i okarakterizirati se kao ništa pretjerano novo za žanr drame, režijski je film dobro odrađen tako da zapravo ni na trenutak nije dosadan. S druge strane, film nudi jedan netipičan pogled na stvari i pokušava izbjeći klišeje koliko je to moguće.

Naravno, pošto se radi o drami čovjek mora biti i u određenom raspoloženju za ozbiljan film bez scena eksplozije i golotinje. Iako je uveden i element ljubavne priče film ne cilja na neke jeftine sladunjave scene nesretnih ljubavnika koji prođu kroz sve i svašta, ali se na kraju sve dobro svrši. The Visitor puno više cilja na realnost i stvarne ljudske odluke koje se ponekad kose sa osjećajima. The Visitor je doista odlična drama koja će većini ljubitelja filma pružiti dobru zabavu i ostaviti ih u pomalo sjetnom raspoloženju.