Dead Snow recenzija (5227 pregleda)

REDATELJ: Tommy Wirkola
SCENARIJ: Stig Frode Henriksen, Tommy Wirkola
ULOGE: Charlotte Frogner, Orjan Gamst, Stig Frode Henriksen, Vegar Hoel, Jeppe Laursen, Evy Kasseth Rosten, Jenny Skavlan
TRAJANJE: 90 min

Jedno od ugodnijih iznenađenja ovog proljeća dolazi nam sa hladnog sjevera, točnije iz Norveške. Horor komedija redatelja Tommyja Wrikole uspjela je uklopiti mnoge elemente u jednu zabavnu, nenapornu cjelinu. Ipak, napomena onima slabijeg želuca da iako se radi o horor komediji, film ima i zavidnu količinu krvavih scena. Prvih 20-30 minuta filma nekima bi se moglo učiniti dosadnim. Naime sve je tako inscenirano da se radnja počinje odvijati kao u velikom postotku hollywoodskih horora gdje grupa mladih ljudi ide na odmor u prirodu, odsječeni od civilizacije. No kada se grupa nađe pod napadom naci-zombija cijela atmosfera se mijenja i film postaje puno zanimljiviji.

I dok puno atraktivnija američka filmska produkcija pokušava (većinom bezuspješno) izbaciti na tržište zabavni horor film, norveška je to uspjela. Na Dead Snow se treba gledati iz određenog kuta. Naime film je sniman sa oskudnim buđetom i to svakako treba uzeti u obzir pri gledanju i ocjenjivanju. Za novce koje je potrošio, vizualno je film doista dojmljiv iako se u pojedinim scenama vide propusti pri specijalnim efektima, poput CGI krvi ili šminki. Ipak, domišljatost redatelja puno puta nadoknađuje te propuste tako da i te scene izgledaju zanimljivo. Isto tako na djelo ne treba gledati kao na neko ozbiljno filmsko ostvarenje u zombie žanru već kao "lagano štivo" za ljubitelje horora i crnog humora. Režija je doista odlična. Nekoliko scena zbilja je majstorski napravljeno, a kutevi snimanja su odlično odabrani i neki poprilično inovativni ili barem rijetko viđeni u američkim filmovima. Film koristi već ranije postavljene temelje određenih horora u stilu homagea/parodiranja. U samom startu kroz dijalog se navode filmovi poput Petak 13, Evil Dead 1 i 2 ili April Fool's Day kojima Dead Snow manje ili više sliči.

Karakterizacija i nije nešto, no što očekivati od filma koji se zapravo izruguje teen horor filmovima koje krasi ta ista crta. Gluma je solidna, ništa iznad prosjeka, ali ni znatno ispod. Ono čemu Dead Snow zapravo najviše nalikuje jest puno poznatiji Shaun of Dead koji je ipak kvalitetnije ostvarenje i nekako stavlja veći naglasak na humor. To nikako ne znači da Dead snow nema zbilja kvalitetnih humorističnih scena, ali ekipa iz Shaun of Dead je nekako cijeli projekt izradila profinjenije. Pridjev "surov" nekako najpreciznije opisuje ovaj film - i što se tiče scena, radnje a i načina snimanja. Vrlo dobro je odabrana i glazbena pozadina koja dobro upotpunjuje film te u pojedinim trenucima pridodaje humoru. Lista varira od klasike do metala. Plitka priča koja ostavlja nekoliko povećih neodgovorenih pitanja mogla bi se pripisati kao negativna strana filma. S druge strane film krase relativno realne reakcije ljudskog ponašanja ili barem više logične od onih u hollywoodskim izdanjima, kao i vrlo netipični zombiji. Dead Snow je film vrijedan gledanja koji u sat i pol bez problema zabavi ljubitelje ovakvog žanra.