L'ennemi public n°1 recenzija (2649 pregleda)

REDATELJ: Jean-François Richet
SCENARIJ: Abdel Raouf Dafri
ULOGE: Vincent Cassel, Ludivine Sagnier, Mathieu Amalric, Gerard Lanvin, Olivier Gourmet
TRAJANJE: 130 min

Drugi dio filmske biografije jednog od najpoznatijih kriminalaca Francuske u globalnim kinima je prošao poprilično neopaženo. Nastavljajući se na L'instinct de mort koji je govorio o Mesrineovim počecima prije nego što je postao državni neprijatelj broj 1, L'ennemi public no°1 obuhvaća "plodni" dio Mesrinovog života kada je pljačkao, ucjenjivao, otimao i bježao i zatvora, sve do njegove smrti.

Oba dijela režirao je Jean-Francois Richet, autor ne previše uspjelog remakea Napad na Policijsku Stanicu Br. 13. Scenarij i adaptaciju prema Mesrineovoj knjizi vršio je Abdel Raouf Dafri koji prije ovog projekta iza sebe ima jedino jednu mini-seriju. Isprva je za redatelja najavljivan puno poznatiji Barbet Schroder, koji je bio nominiran za Oskara, ali je otkazao suradnju radi snimanja Inju, the Beast in the Shadow. Unatoč nedostatku nekog iskustva cijeli projekt ispao je zapravo vrlo dobro. Procjenjuje se da je na snimanje utrošeno oko 80 mil. američkih dolara. Osobno smatram da je režija u drugom dijelu na puno boljoj i organiziranijoj razini. Prvi dio bio je okičen dijelovima gdje radnja jednostavno skače iz jednog dijela povijesti na drugi, bez neke kohezije pa se gledatelj mogao osjetiti pomalo izgubljenim u radnji i zatečen novim događanjima. Iako "preskoka" ima i u nastavku, odrađeni su na puno bolji način, dolazi do nekog završetka "poglavlja" pa se zatim radnja prebacuje na novo. Kvaliteti filma pridodaju i poznata imena francuske kinematografije, najprije Vincent Cassel koji je utjelovio Mesrinea, a tu je i Gerard Depardieu koji se pojavljuje u prvom dijelu u odličnoj ulozi Guidoa. Treba napomenuti kako su dijelovi međusobno povezani te bi se oni koji idu gledati samo nastavak mogli naći poprilično izgubljenima u karakterizaciji i radnji. Uz to neke stvari koje su objašnjene u 1. dijelu se protežu kao bitan element u nastavku, pogotovo što se tiče psihe likova.

Kao što je već spomenuto, film je sniman prema istinitim događajima, a ujedno je i adaptacije knjige Death Instinct koju je napisao sam Mesrine u zatvoru. Većini koji nisu upoznati sa djelima ovog kriminalca bit će zanimljivo gledati kroz film što je Mesrinu sve uspjelo i na koje jednostavne načine je uspio nadmudriti sustav te će isto tako doznati zašto je zaradio nadimak "Čovjek sa stotinu lica". Najveći uspjeh ovog dualnog izdanja definitivno je uloga Vinceta Cassela koji je posao odradio fantastično. Iako film ne pruža gotovo ni jednu dublju karakterizaciju bilo kojeg drugog lika i na taj način izbacuje Cassela u prvi plan te je dominacija bila neizbježna, moram priznati da je svejedno odlično odradio svoju ulogu. Gledatelj doista dobije odličan uvid u psihu i razmišljanje tog kriminalnog uma. Koliko se posvetio ulozi pokazuje i to što se je za nastavak udebljao preko 20 kilograma u svega 4 mjeseca.

Iako se kraj filma doznaje odmah na početku prvog dijela, radnja je dovoljno privlačna da zadrži gledatelja uz ekran. Isto tako unatoč poznatom svršetku, gotovo sigurno vam neće biti dosadno ponovo gledati iste prizore. U drugom dijelu su prikazani iz potpuno druge perspektive. Iako ga ne bi svrstao pod gangsterske filmske klasike, priča o Mesrinu svejedno je vrlo zanimljiva ekranizacija i solidan film. Filmske lokacije uključuju Alžir, Kanadu, Francusku, SAD i Španjolsku što pridonosi živopisnosti filma i realnosti. Od filma ne treba očekivati neku nabrijanu akciju, već je ovo više djelo u stilu Kuma gdje su priča i karakterizacija na prvom mjestu, a tek zatim akcijske scene. Odlična je i kostimografija te posveta detaljima kako bi se dočarali prizori iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća.