In Bruges recenzija (3956 pregleda)

REDATELJ: Martin McDonagh
SCENARIJ: Martin McDonagh
ULOGE: Colin Farrell, Brendan Gleeson, Ralph Fiennes, Clemence Poesy
TRAJANJE: 107 min

Vrlo ugodno filmsko iznenađenje dolazi nam od britansko-američke produkcije pod redateljskom palicom oskarovca Martina McDonagha. In Bruges je vrlo neobičan miks komedije, tragedije, drame i kriminalističkog filma koji je predstavio nekoliko vrlo snažnih likova. Snimano na originalnim lokacijama, djelo predstavlja vrlo dojmljive krajolike ovog srednjovjekovnog grada. Radnja prati dvojicu profesionalnih ubojica koje šef šalje u Belgijski gradić Bruges sa nejasnim uputama. Dok čekaju da im se javi za daljnje informacije film nas centrira na psihologiju ta dva karaktera kao i njihov odnos.

Collin Farrel odigrao je odličnu ulogu poprilično naivnog i djetinjastog lika koji od dolaska u Bruges pati za Londonom. Pažnju mu odvlači snimanje filma na ulicama grada kao i djevojka koju susretne. Njegov partner, Ken, čiju ulogu tumači Brendan Gleeson je pak smirenije prirode, zainteresiran za povijest i kulturu grada. Stvari se kompliciraju kada Ken dozna prirodu misije na koju su poslani. Režijski je film odlično odrađen te odražava samotnu prirodu pojedinaca. Cijeli krajolik nekako djeluje kao refleksija ili ogledalo svih glavnih likova. Pa tako iako je grad pun ljudi, turista, filmske ekipe itd. ipak sve djeluje tmurno, usamljeno, staro i pomalo dosadno. Kroz film se provlače metaforičke scene poput one kada likovi gledaju i komentiraju sliku Posljednji sud od Hieronymusa Boscha, koja je poslužila kao predmet simbolike kasnije kroz film i pomalo nagovijestila kraj. Isto tako, određena doza teatralnosti je uočljiva, što i nije čudno pošto redatelj ima puno više iskustva sa postavljanjem kazališnih predstava.

Dijalozi su unikatni, začinjeni sa vrlo specifičnom vrstom humora, ponekad pomalo sirovi i neukusni, ali definitivno intrigantni. Kroz film doznajemo kako dva glavna lika, profesionalni ubojice, koliko god strašnu profesiju imali, zapravo i nisu čudovišta već kompleksni likovi čije želje, motivacije i žaljenja doznajemo kako se radnja primiče kraju. Posebno treba naglasiti odličnu glumu sve trojice glavnih likova zbog koje film vrijedi još više pogledati. In Bruges je odlična drama sa na prvi pogled jednostavnom pričom koja je vrlo slojevita te zapravo vrlo komplicirana kada se stane analizirati svaki pojedini lik.