Fast and Furious 4 recenzija (5690 pregleda)

REDATELJ: Justin Lin
SCENARIJ: Chris Morgan, Gary Scott Thompson
ULOGE: Vin Diesel, Paul Walker, Jordana Brewster, Michelle Rodriguez
TRAJANJE: 107min

Novo izdanje jurnjave, četvrto po redu pokosilo je američka kina u prvom vikendu sa zaradom od 72,5 milijuna američkih dolara te tako postavilo novi rekord najveće zarade u travnju. I ovaj nastavak pokušao je uhvatiti uspjeh prvog dijela. Čak je okupljen velik dio ekipe iz originala, sa Vin Dieselom i Paul Walkerom u glavnim ulogama. Redatelj i scenarist već su poznati duo koji je radio na Tokio Driftu. Na žalost i kvaliteta odrađenog posla je ostala na istom nivou. Iako nije ništa neuobičajeno za ovakav film da ima dosta nestvarnih elemenata i propusta, četvorka zbilja ima pozamašan popis nejasnoća, scenskih propusta, kao i onih u priči.

Priča započinje u dobu prije Tokio Drifta, a zatim se premješta bez neke naznake u sadašnje vrijeme tj. u doba poslije japanske avanture. Za razliku od nekih uspješnih tzv. "no brainer" akcića koji kombiniraju humor i akciju te sami sebe ne doživljavaju preozbiljno, nastavak Brzih i Žestokih konstantno teži nekoj nepotrebnoj dramatici pa se u kombinaciji sa nelogičnim situacijama i nerealnim scenama dobiva vrlo naporna cjelina. Gluma je bljedunjava, čak i za ovaj duo koji nije nešto poznat po svojim glumačkim umijećima. Iako je film prepun automobila i žena, kao što je za očekivati, nivo akcijskih scena i uzbudljivosti je zapravo poprilično nizak. Nakon uvodne scene, cijeli film se svede na još nekoliko jurnjava te ga npr. jedan Death Race itekako nadmašuje po akciji i trkačkim scenama.

Priča simultano prati Doma i Briana, svakog u svom svijetu. Dom se i dalje bavi ilegalom, ovaj puta u Dominikanskoj Republici dok je Brian napokon primljen u FBI. Nakon što Dom ostavi svoju bolju polovicu Letty, kako zbog njega ne bi upala u nevolje sa zakonom, putuje svijetom, skrivajući se i obavljajući modifikacije na automobilima. Dom nakon nekog vremena dobije poziv od svoje sestre koja mu javlja kako je Letty poginula. Taj događaj ponovo će ujediniti stari duo Dom-Brian, koji su ponovo na suprotnim stranama, ali sa istim ciljem - doznati tko je odgovoran za Lettynu smrt.

Nemam ništa protiv akcijskih filmova uz koje se čovjek može mirno opustiti i zabaviti no ipak bih preporučio izbjegavanje četvrtog nastavka Brzih i Žestokih. Ako ovako nastave, Fast and Furious mogao bi postati visokobuđetna akcijska sapunica. Svaki nastavak se uporno pokušava uzdignuti na krilima prvog dijela što više jednostavno nije moguće jer je sav materijal već viđen, a i režija te pisanje scenarija uvijek zapadnu u neke nevješte ruke. I dok financijski uspjeh četvorke uopće nije upitan, kvaliteta je i dalje gotovo na nuli. Ne bi iznenadilo da se na tržište izbaci još koji nastavak pošto su si zadnjom scenom autori ostavili mjesta i za to.