X-Men Origins: Wolverine recenzija (4275 pregleda)

REDATELJ: Gavin Hood
SCENARIJ: David Benioff, Skip Woods
ULOGE: Hugh Jackman, Liev Schreiber, Danny Huston, Will i Am, Lynn Collins
TRAJANJE: 107 min

Nova franšiza popularnih X ljudi pala je u ne pretjerano stručne ruke. Redatelj Gavin Hood trećerazredni je glumac iz filmova poput Američkog Kickboxera ili Delta Force 2, a kao redatelj prošao je još manje zapaženo. Skip Woods pisao je scenarij za filmove Hitman i Swordfish. Jedino je David Benioff postigao neki zapaženiji uspjeh filmom The Kite Runner. I u ovom dijelu Wolverinea tumači Hugh Jackman. X-Men Origins, kako i sam naslov govori, radnjom prati povijest Wolverina, od njegovog djetinjstva pa sve do modernog doba. Priča je smještena prije filmske trilogije X-Men, što ga ujedno čini i nekom vrstom prequela. Kao redatelji isprva su bili pozvani Zack Snyder i Bryan Singen, no obojica su odbila suradnju. Izjavili su kako su im rasporedi prenatrpani, a uz to Snyder je inzistirao na izradi R filma koji bi bio samo za odrasle dok su Jackman i Donner željeli raditi PG-13, prilagođen i za mlađu publiku. Veliki propust filma bilo je curenje vizualno nedovršene, ali kompletne snimke filma nekoliko tjedana prije službenog kino-otvorenja.

Jednu od glavnih uloga dobio je Liev Schreiber, dobar Jackmanov prijatelj koji u ovom djelu tumači lika Victora Creeda aka Sabertootha, Wolverinovog brata. Kako bi mogao Jackmanu parirati fizičkim izgledom, Schreiber je prošao intenzivan tretman vježbi i dijete nekoliko mjeseci prije početka snimanja. Temeljna radnja filma leži upravo na braći sa sličnim mutacijama i njihovom međusobnom odnosu te borbom sa životinjskom stranom. Uz Loganove početke i njegove probleme s bratom doznati ćete i kako je to točno Wolverine izgubio sjećanje. Film predstavlja mnoge poznate mutante iz stripa poput Johna Wraitha, Kayle Silverfox, Bolta, Gambita ili Agenta Zero.

Origins mi se u jednu ruku svidio, u drugu nije. Zapravo, moglo bi se reći da malo prevaže ona loša strana. Isprva, radi se čisto o blockbuster filmu, nikako u rangu jednog Ironmana ili novog Batmana, tako da ne treba očekivati neki spektakl. Većina likova drastično je izmijenjena od stripa, tako da će fanovi X-Mena i na to vjerojatno imati zamjerke. Isto tako, mnogi su dugo očekivali pojavljivanje novih mutanata, no većina njihovih uloga srezana je na cameo uloge. Ipak, Wolverine i njegov brat Sabertooth su solidno okarakterizirani likovi. Vizualni efekti su zadovoljavajući, ali moram priznati mene su ostavili pomalo razočaranim. U pojedinim trenucima činili su se i na lošijoj razini od prijašnje trilogije X-Mena. Kad smo već kod ranijih dijelova, neke stvari su izmijenjene i u odnosu na njih, što ne iznenađuje pošto je Origins radila sasvim druga ekipa. U globalu dobar film za pogledati s ekipom, onako za opuštanje, ali nema elemente koji bi ga uzdignuli u područje vrijedno pamćenja. Možda da je cijeli projekt vodila stručnija ekipa, film bi imao bolju kvalitetu. Ovako samo - solidno.