Monsters Vs. Aliens recenzija (4450 pregleda)

REDATELJ: Rob Letterman, Conrad Vernon
SCENARIJ: Maya Forbes, Wallace Wolodarsky
GLASOVI: Reese Witherspoon, Seth Rogen, Hugh Laurie, Will Arnett, Kiefer Sutherland
TRAJANJE: 94 min

Tvornica snova aka DreamWorks Animation izdala je još jedno animirano djelo. Filmska kuća koja stoji iza animiranih filmova poput Shreka, Madagaskara ili prošlogodišnje Kung Fu Pande ovaj puta vodi nas u stvarnost gdje čudovišta itekako postoje. Radnja prati Susan Murphy, djevojku koja je na prekretnici svog života. Na dan vjenčanja pogodi ju meteor te ju sa svojom čudnovatom energijom poveća na razinu diva. Nakon toga svi planovi joj padaju u vodu pošto ju otima vlada i zatvara u tajni kompleks ispod zemlje gdje upozna ostala čudovišta koja su zatvorena već desetljećima. Preokret situacije donosi napad divovske vanzemaljske sonde...

Film je prepun referenci na druge filmove poput klasičnih horora, SF serija ili ranijih Dreamworksovih uradaka. Iako ne donosi neku svježu radnju, ipak se radi o solidnom djelu prepunom zabave. Isto tako svi hvale i preporučuju gledanje 3D verzije. Možda poprilično jednostavan radnjom, ipak nudi vizualni užitak sa solidnom dozom humora. Isto tako pogodan je za djecu, pošto je šaren i brz, a i odraslima neće biti dosadan zbog simpatičnih gegova koji su poprilično jednostavni i tipični no još uvijek smiješni. Karakterno je poprilično siromašan i radnjom predvidljiv. S druge strane ima izvrsnu glasovnu postavku (pogotovo Hugh Laurie i Stephen Colbert) i nije naporan te je idealan za gledanje s ekipom.

Ideje za 5 čudovišta koja sačinjavaju glavnu postavu uzeti su iz starih horor klasika poput The Fly, Creature from the Black Lagoon, The Blob, Attack of the 50 Foot Woman i Mosura. Što se tiče tehničke postave, redateljski duo već ima iskustva sa izradom filmova za DreamWorks. Rob Letterman radio je Sharktale dok je Conrad Vernon radio na drugom dijelu Shreka. Scenarist Wallace Wolodarsky od animiranog iskustva u svojem opusu ima desetak epizoda planetarno popularnih Simpsona dok je Mayi Fobes, koja ima 4 nominacije za Primetime Emmy nagradu, ovo prvi animirani film.

Simpatičan, ali ne i sjajan Monsters Vs. Aliens zasigurno neće dostići razinu jednog legendarnog izdanja animacije, ali će pružiti dobru dozu zabave i smijeha. U 2009. očekuju nas puno kvalitetniji animirani filmovi dok se Monsters Vs. Aliens može svrstati u neki niži prosjek. Na žalost, nisam imao prilike pogledati 3D izdanje koje svi toliko hvale pa ga stoga ne mogu komentirati. Interesantno je vidjeti makar i male dijelove starijih filmova iz 50-ih i 60-ih integriranih u moderno, animirano djelo, ali na kraju se nekako dobije dojam kao da je cijeli projekt imao malo više potencijala nego što nam je prezentirano. Preporučam za gledanje, uz napomenu da se ne treba očekivati ništa spektakularno.