Coraline recenzija (5255 pregleda)

REDATELJ: Henry Selick
SCENARIJ: Henry Selick, Neil Gaiman
GLASOVI: Dakota Fanning, Teri Hatcher, Keith David, John Hodgman
TRAJANJE: 100 min

Laika Entertainment, kompanija koja stoji iza snimanja animiranog filma The Corpse Bride te Henty Selick, vrlo poznat po režiji The Nightmare Before Christmas udružili su snage na novom projektu sličnog vizualnog doživljaja nazvanog Coraline. Ljubiteljima malo ozbiljnije i tamnije animacije kao i Burtonovog stila ovo će vjerojatno biti velika poslastica. Djelo je rađeno prema romanu Neila Gaimana, čovjeka koji je napisao i Stardust novelu koja je isto tako dobila uspješnu filmsku adaptaciju. Vrlo maštovito djelo više je rađeno za mlađu teen populaciju kao i odrasle, dok bi manja djeca ipak trebala propustiti gledanje ovog animiranog uratka. Za stepenicu čudniji, napetiji i više strašan od Nightmare Before Christmas, Coraline je pravi mali unikat koji je odstupio od uobičajene šablone današnjih animiranih filmova. Za zadatak si nije uzeo hrpu komičnih situacija i ludorija sa šaljivim pomoćnicima već se temelji na neugodnoj atmosferi, odličnoj stop-motion 3D animaciji i neobičnoj fantasy priči.

Priča govori o jedanaestogodišnjoj djevojčici pustolovna duha koja se sa roditeljima doselila u novu kuću. Stanarski prostor dijele sa još troje ljudi; ruskim akrobatom te dvije ostarjele kazališne glumice. Coraline je poprilično nesretna zbog preseljenja kao i činjenice da nisu baš u sjajnom imovinskom stanju te su roditelji konstantno zaposleni. Osjeća se zapostavljeno i frustrirano. No Coraline u kući pronađe čudna mala vratašca koja su naizgled zazidana, ali zapravo vode u neku vrstu alternativne stvarnosti gdje se sve čini bolje i zanimljivije.

Odmah nakon izlaska neki su ovaj film prozvali klasikom. Sa trajanjem od 100 minuta ovo je najduži animirani film koji koristi stop-motion animaciju. Snimanje se vršilo u preuređenom skladištu na površini od 13 000 m2, a pozornica je bila podijeljena na 50 dijelova od čega je bilo gotovo 150 setova. Glas djevojčici dala je poznata Dakota Fanning, a od poznatijih tu je još "kućanica" Teri Hatcher kao Coralinina majka te Keith David kao glasovna posudba mačke. Coraline je zbilja vrlo impresivan rad, u rangu najboljih animiranih filmova današnjice. Originalan je, napet i zanimljiv te za razliku od većine današnjih filmova radnja se odvija polaganim tempom i ostaje misteriozna sve do pred sam kraj. Film je definitivno opravdao uloženih 60 mil. američkih dolara, na koliko se procjenjuje budžet.