Knowing recenzija (4119 pregleda)

REDATELJ: Alex Proyas
SCENARIJ: Ryne Douglas Pearson, Juliet Snowden
ULOGE: Nicolas Cage, Chandler Canterbury, Rose Byrne, Lara Robinson
TRAJANJE: 121 min

Temeljen prema priči koju je napisao američki romanopisac Ryne Pearson, Knowing je nakon popriličnog broja modifikacija i novih verzija pretvoren u scenarij. U originalu zamišljen kao napeta mješavina akcije, drame, misterije, SF-a i trilera Knowing zapravo malo toga nudi. Krenimo od glavne uloge, N. Cagea. Cage je glumac čiji je uspjeh doista vrlo valovita krivulja. Iako me osobno ne oduševljava previše, moram priznati da ima odličnih uloga. Ipak, s druge strane Cage bez problema zna zaredati niz loših filmova koji izgleda njemu ne smetaju sve dok je dobro plaćen za njih. U takve uloge mogli bismo nabrojiti filmove The Wicker Man, Ghost Rider, Gone in 60 Seconds, Mandolinu kapetana Corellija, a od nedavno i Knowing. Gluma u filmu mogla bi se proglasiti neuspjehom godine. Usiljene emocionalne scene, preglumljavanja, loši dijalozi, pa kad u sve to nadodamo lošu šminku i Cagevu kosu koja izgleda kao da će svaki tren ispasti dobijemo doista naporan element filma za praćenje.

Redatelj je australac Alex Proyas koji u svom opusu ima solidnih filmova poput Dark City, The Crow ili I, Robot. No čini se kako je i on ovdje zakazao. Redatelj se nikako nije mogao opredijeliti koji bi žanr snimao pa imamo svega pomalo i na kraju veliko ništa. Uz to, Proyas je u svoje ruke uzeo i simboliku koju je pokušao implementirati no i to je ispalo dosta loše, naivno i pomalo dječje. Ima značajan broj scena koje su besmislene ili viška, a to u kompletu sa neuvjerljivom i ispranom pričom te već spomenutom lošom glumom rezultira katastrofom. Do pola filma forsirana je neka horor/triler atmosfera, a od polovice imamo jadni pokušaj SF-a sa mistikom. Radnja je na potencijalno zanimljivim dijelovima ubrzana, ispreskakana te napravljena neuvjerljivo dok se loši dijelovi provlače kao parazitne trakavice.

Da ne ispadne baš kompletno negativna recenzija, pozitivan dio filma su specijalni efekti, posebice scene katastrofe koje izgledaju vrlo uvjerljivo. Mnogi ovaj film guraju pod SF, pa onda opet postoje prepirke o religijskom aspektu, ali po mom mišljenju ovo je samo i jedino loš film čije gledanje bi preporučio jedino u slučaju da ste raspoloženi mu se narugati s ekipom ili vam život ovisi o tome. U suprotnome ovaj naslov trebalo bi zaobići u velikom luku. Vizualno primamljive scene jednostavno ne čine dobar film, kao što se svake godine imamo priliku iznova i iznova uvjeriti. Netko bi to trebao reći i autorima Knowinga koji je jednostavno šamar na licu obožavatelja SF-a i sedme umjetnosti općenito.

Ocjena: 3/10