Crank: Hight Voltage recenzija (4286 pregleda)

REDATELJ: Mark Neveldine, Brian Taylor
SCENARIJ: Mark Neveldine, Brian Taylor
ULOGE: Jason Statham, Amy Smart, Fwight Yoakam, Efren Ramirez
TRAJANJE: 96 min

Razlike između prvog i drugog dijela? Minimalne. U slučaju Cranka to je i pozitivna i negativna stvar. Redateljsko/scenarijski duo koji je surađivao na još nekoliko naslova vidio je potencijal nakon hvale prvog dijela za još malo zarade. Glavna glumačka postava isto je ostala netaknuta i to srećom jer ne znam tko bi mogao uskočiti u Stathamove čizme, izuzev Chuck Norrisa no on je uvijek zauzet. Na žalost, pad kvalitete u odnosu na prvi dio je očit. Autori su dali sve od sebe da nastave u istom tonu, no kako bi izbjegli da drugi dio bude totalna preslika prvog, u njega su ugradili puno više nasilja, golotinje, psovki, blesavih scena i sl. E sad, ako vam je trinaest ili jednostavno vas zadovoljavaju filmovi sa što više nasilnog iživljavanja onda je ovo vrlo pozitivna stvar. U suprotnom Crank je pao za nekoliko nivoa. Drugi dio započinje točno tamo gdje je prvi stao. Chelios se poigrao ptice, pao na asfalt iz helikoptera... i preživio. Pao je u ruke kineskih mafijaša koji su ga naumili odriješiti svih vitalnih organa i uspjeli mu ukrasti srce, stavivši mu umjetno. Chev se budi, ovaj puta bez hertza, ali sa puno adrenalina te i dalje željan osvete.

Naravno, akcije ne manjka. Iako možda trunku mirniji od prvog dijela i nastavak koristi veliki momentum gdje su akcijske scene natrpane jedna na drugu sa pregršt jurnjave i pucnjave. Još jedna zamjerka bilo bi gotovo potpuno kopiranje nekih scena iz prvog dijela što mi je ostavilo dojam kao da ekipa nije znala što bi više utrpala u nastavak pa su ubacili i neke popularne scene iz prethodnika. Sve mi je teško pisati pokude na račun ovog filma iz razloga što mi je Statham do nedavno bio jedan od najdražih akcijskih glumaca, a uz to me prvi dio Cranka naprosto oduševio. No nastavak je po meni bio zapravo nepotreban. Crank je imao glavu i rep, simpatični završetak koji doduše je ostavio rupu za daljnje dijelove, ali za koje je bilo očito da će biti sve lošiji i lošiji od originala. Film poput Cranka prolazi samo jednom, ostali nastavci jednostavno nemaju dovoljno materijala da bi ponudili nešto inovativno, zanimljivo i vrijedno gledanja izuzev povišene doze svega što smo vidjeli u prvom dijelu.

Naravno, Crank 2 nije u potpunosti negledljiv, nije ni pretjerano naporan ili dosadan. Akcija je solidna, ima par interesantnih i komičnih scena itd. Zanimljivim su mi se pokazala dva mala detalja; uvodna špica i pojavljivanje glumca Johna de Lancie, mnogima poznat kao Q iz Zvjezdanih staza, ovaj put u ulozi TV komentatora. Kao manje, interesantno osvježenje imamo i kratki uvid u djetinstvo Cheliosa. Isto tako, nekima će možda biti zanimljivo da se u filmu na kratko, kao i u prvom dijelu pojavljuje Chester Bennington, pjevač Linkin Parka. Ipak, pored malo zabave i simpatičnosti, bojim se da bi se ovakav niz loših filmova za Stathama mogao pokazati katastrofalan. Popularnost je stekao filmovima koji gotovo da spadaju u akcijske klasike poput Lock, Stock and Two Smoking Barrels ili Transporter dok je sada pao na dosta nižu produkciju. Kako je rekao jedan komentator sa IMDB-a "Stathama bi uskoro mogao ukloniti sa popisa cool akcijskih junaka i upisati ga na popis ispranih akcijskih junaka". Iz tog razloga nadam se da je ovo posljednji Crank, barem za Jasona Stathama.