District 9 recenzija (5336 pregleda)

REDATELJ: Neill Blomkamp
SCENARIJ: Neill Blomkamp, Terri Tatchell
ULOGE: Sharlto Copley, Jason Cope, Nathalie Boltt, Sylvaine Strike
TRAJANJE: 112 min

District 9 je opsežnija inačica kratkog filma Alive in Joburg iz 2005. godine, istog autora. Neill Blomkamp temeljio je radnju na svojim iskustvima iz djetinjstva u Južnoafričkoj Republici za vrijeme apartheida. District 9 kombinira elemente dokumentarnog stila sa fikcijom i klasičnim filmom kako bi lakše prenio svoju poruku i bolje uvukao gledatelja u radnju. Film je na red za snimanje došao sasvim slučajno. Nakon što su propali planovi o režiranju filma baziranog prema video igrici Halo, redatelju Blomkampu prišao je Peter Jackson i ponudio mu 30 milijuna američkih dolara da s njima snimi što god želi. Rezultat je upravo District 9 kojemu je to bio sveukupni budžet.

S obzirom u uložen novac ovaj film je odlično ispao. Vizualni efekti bolji su nego u filmovima sa duplo ili više većim budžetom. Kompletno cijela postava vanzemaljskih uloga je CGI, izuzev onih koji leže na operacijskim stolovima u nekoliko scena. Glavna uloga pripala je Sharlto Copleyu koji zapravo nikada nije imao ni namjeru posvetiti se glumi. U filmsku industriju nabasao je slučajno pri snimanju Alive in Joburg. Redatelj Blomkamp ponovo ga je uposlio u ovom projektu i po osobnom suđenju, nije pogriješio. Mislim da bi bilo poprilično mučno gledati neku hollywoodsku zvijezdu u ulozi južnoafričkog državljana. Copley se odlično snašao i ulogu odradio zbilja impresivno.

Radnja filma bazira se na dolasku vanzemaljaca na naš planet. Iako sama srž filma zvuči isprano i već viđenom, osobno me vrlo iznenadio koliko je film tečan, svjež i neobičan. Radnja nije bazirana na nikakvoj invazijskoj sili, nema borbi zemaljskih protiv vanzemaljskih letjelica itd. Film je centriran na ponašanje ljudskog roda prema novoj vrsti koja je dobila utočište na našem planetu. Već poznatu priču o rasizmu baca na novi teren gdje se ljudi gotovo u potpunosti nehumano odnose prema vanzemaljcima koji su na planetu 28 godina od nesreće. U sve to upleteni su SF elementi tako da je cjelokupno djelo ispalo odlično - ima zanimljiv zaplet, duboku priču, pouku, solidnu glumu i puno dobre akcije. Kao što sam već spomenuo, polu-dokumentaristički stil snimanja je zbilja pun pogodak. Kroz njega i kroz "filmske sekvence" kao sporedni dio doznajemo ponešto informacija o vanzemaljskoj kulturi i ustroju. Scenografija je isto tako impresivna. Jedna od tužnijih informacija jest da je "vanzemaljski kamp" zapravo pravo naselje u kojemu su do nedavno živjeli ljudi. Tek jedna koliba je naknadno izgrađena za potrebe snimanja, ostatak je autentičan što dovoljno govori o razlozima zašto se redatelj odlučio pozabaviti ovom temom.

District 9 doista je impresivno djelo u svakom pogledu, jedan od vrlo kvalitetnih SF-a i među rjeđima po pitanju kvalitetne priče. Na žalost, uskoro bi se mogao pridružiti upropaštenim trilogijama poput Matrixa i sličnih jer nastavak je već u planu.