Ples Malog Pingvina recenzija (7457 pregleda)

Redatelj: George Miller
Scenarij: Warren Coleman, John Collee
Glasovi: Elijah Wood, Brittany Murphy, Hugh Jackman, Nicole Kidman, Hugo Weaving, Carlos Alazraqui, Lombardo Boyar, Jeffrey Garcia, Johnny A.Sanchez, Fat Joe
Trajanje: 109 min

Redatelj filmova Mad Max, Vještice iz Eestwicka i Twigligh Zone: The movie jedan je od stvoritelja ove računalno animirane humoristične drame. Happy Feet se pokazao iznimno uspješnim projektom te je uz Oscara osvojio još 9 nagrada i 12 nominacija. Velika investicija uložena je u "motion capture" tehnologiju kako bi pokreti bili što vjernije prikazani. Scene plesanja izvodili su ljudi čiji su se pokreti zatim bilježili računalom i na kraju prebacili u animaciju. Step-ples koji neprestano izvodi lik Mumble u stvarnosti je izveo i osmislio Savion Glover. Proizvodnja Happy Feeta trajala je četiri godine. Uz to, ovaj animirani film predstavlja pravu riznicu pjesama koje su snimane i prilagođavane scenama kako bi se usuglasile sa ugođajem ili raspoloženjem lika. Izdana su dva Sountrack albuma.

Smješten na Arktik, koloniju kraljevskih pingvina, film na početku objašnjava kako svaki pingvin mora znati izvesti svoju unikatnu pjesmu (Heartsong) kako bi privukao srodnu dušu. To se temelji na činjenici da u stvarnosti kraljevski pingvini prilikom udvaranja i dozivanja raspoznaju jedan drugoga po svom jedinstvenom tonu. Dva pingvina imenom Norma Jean i Memphis upoznaju se pjevajući si pjesme te postanu par. Nakog nekog vremena Norma Jean snese jaje te ga ostavi Memphisu na čuvanje dok ona sa drugim ženkama odlazi loviti ribu na nekoliko tjedana. Dok se mužjaci hrvaju sa oštrom zimom Memphis na trenutak ispusti jaje koje je izloženo arktičkoj hladnoći. Rezultat toga je da mladunče koji se izleže iz tog jajeta, Mumble, u potpunosti drugačiji od ostalih kraljevskih pingvina. Već od malena postane jasno kako Mumble ne zna pjevati te njegov glas sliči kričanju umiruće životinje.

Da stvar bude gora, njegova stopala konstantno su nemirna izvodeći step-ples koji je drugim pingvinima nepojmljiv. Zbog toga Mumble je neprestano izoliran iz društva te ga nitko ne simpatizira previše. Njegov pjevački antitalent smeta čak i Gloriji, Mumbleovoj najboljoj prijateljici i simpatiji. Za vrijeme jedne avanture, bježeći od tuljana Mumble upoznaje 5 novih prijatelja, adelies pingvine latinskog naglaska koji ne samo da ga prime u svoje društvo već su zadivljeni njegovim plesnim koracima. Njegovo oduševljenje za prihvaćanjem ubrzo se raspršuje otkrićem "vanzemaljaca" i njihove tehnologije. Nakon bezuspješnog pokušaja da zadivi Gloriju, te nakon što je pokrenuo pravi val plesa među mladim pingvinima, vođa kolonije zvan Noah optužuje Mumblea da su on i njegov ples odgovorni za iznenadni nestanak ribe iz mora. Mumble se pokuša opravdati i objasniti svoju teoriju o "vanzemaljcima", ali ga Noah protjera. Mumblea slijede njegovi odani prijatelji, adelies pingvini te se zajedno upuštaju u avanturu pronalaska odgovornih za nestanak hrane...

Happy Feet je zapravo pravo malo remek-djelo. U sebi sadrži elemente drame, mjuzikla te humora. Iako nije namjenjen odraslim gledateljima, zasigurno im neće biti dosadno dok promatraju avanture mladog pingvina odbačenog iz društva. Film ne nudi ništo senzacionalno i inovativno no u mnogima pobudi nostalgiju za mladim danima te podsjeća na rukom animirane likove Disneyevih crtića poput Snjeguljice, Pepeljuge ili Trnoružice gdje također ima pregršt pjevanja, striktno dobrih i loših likova te "happy end". Upravo treba i naglasiti izvrsne pjesme koje se provlače kroz cijeli film i zapravo su njegova srž jer preko pjesama likovi izražavaju svoje osjećaje. Jedina iznimka je Mumble koji svoje emocije pokazuje plesanjem. Isto tako film ima i pouku za mlade o tome kako ne treba izolirati nekoga samo zato što je drugačiji te daje prikaz o ekološkim katastrofama koje nastaju masovnim izlovljavanjem ribe i u potpunosti destabiliziraju eko-sustav. Sve to upakirano je tako da se mogu zabaviti i mali i oni malo stariji. Sve u svemu - Izvrsno!