Tomb Raider 6: The Angel of Darkness recenzija (13624 pregleda)

Od igara koje se neprestano odgađaju obično se ne očekuje ništa dobro, a takva sudbina prati i najnoviji nastavak u Tomb Raider serijalu, The Angel of Darkness. Trebao je izaći oko Božića, pa je na proljeće imao nekoliko termina da bismo ga ipak dočekali ljetos. No kako je igra napravljena, komotno su termin mogli produžiti do idućeg Božića, jer ono što je pušteno u prodaju je u najmanju ruku sramota za cijeli serijal.

Priča uopće nije loša, počinje prepirkom Lare i njezinog bivšeg mentora/prijatelja Von Croya u njegovom stanu u Parizu. Usred svađe netko ubije Von Croya, a policija optuži Laru, pa ona kreće naći pravog ubojicu. U priču se upliću i masovni ubojica zvan Monstrum, tajna društva Cabal i Lux Veritatis, te pariško i praško podzemlje. Radnja se dešava u Parizu i Pragu, ali ima doista mnogo raznih lokacija pa će obožavatelji doći na svoje. Vješto su iskombinirani high-tech i arheološki nivoi, u nekim poglavljima ćete morati izmicati laserima, čuvarima i tražiti propusnice, na nekima posjetiti dobre stare grobnice i razne ruševine. Posebno su zanimljivi trenuci provaljivanja u Louvre i Bio-istraživački laboratorij. Interakcija s okolišem je na razini prethodnih igara, većinom ćete morati povlačiti poluge i prekidače, te riješiti poneku zagonetku, a nova je fora razgovor s likovima u igri. U toku razgovora imat ćete ponuđeno nekoliko odgovora, a ovisno koji odgovor odaberete, tako će reagirati i lik s kojim razgovarate. To je bar u teoriji, no u većini slučajeva nema neke presudne razlike koji odgovor odaberete. Lara je dobila i nekoliko novih pokreta kao šuljanje, prianjanje uza zid, a veća novost je malo "RPG" napredovanja tj. u igri ćete naići na vrata ili zidove koje treba otvoriti, ali Lara će reći da još nije dovoljno jaka pa ćete morati tražiti po nivou nešto za povući da bi "ojačala" i mogla dalje. Zanimljiv detalj, ali u ovakvoj igri apsolutno nepotreban.

Zdravlje se puni na uobičajen način, naći ćete nekoliko vrsta medikita, a novost su pločice čokolade koja vam podiže zdravlje za nekoliko postotaka. Novost što se tiče pucaljki je da Lara nema pištolje sa neograničenom municijom, iako oružja i municije ima dovoljno, ipak ćete morati malo pripaziti kako je trošite, a ako je ponestane, Lara može nekoga premlatiti rukama i nogama. Igra što se tiče neprijatelja nije osobito teška, nema ni nekih kompliciranih zagonetki niti skokova, a ni nekoliko bossova na koje ćemo naletjeti ne predstavljaju veći problem. Pri samom kraju igre vodit ćemo drugi lik, Kurtisa Trenta, no on se po ničemu ne razlikuje od Lare, osim što je puno lošije animiran, za razliku od nje. U animaciji igra blista, Lara je detaljna, sa savršeno realnim pokretima, osim smiješnog hoda po stepenicama. Što onda u igri ne valja? Prvo, kontrole. Još tamo negdje kada je izašao TR3 igre u trećem licu imale su mogućnost vođenja lika miš wasd (Heretic 2, Drakan), no i nakon svih tih godina i igara još ste osuđeni samo na tipkovnicu. Doduše, mišem možete micati Laru i skakati, no vjerujte, neće vam biti ni od kakve pomoći. Lara očajno reagira na komande, treba joj i po nekoliko sekundi, a upravljati njome na stepenicama je gotovo nemoguće. Za korištenje action tipke morate se savršeno precizno pozicionirati pred polugu ili predmet. Kamera je čisti užas, često se pozicionira na loša mjesta tako da imamo jako loš pregled, a desio mi se i bug kada je kamera došla ispred Lare, pa mi je preostalo jedino učitavanje stare pozicije. Na nekim nivoima nedostaju zidovi (Sanitarium level), a ako ne instalirate patch, na nekim konfiguracijama nećete moći gledati FMV.

Ova igra, što se tiče priče, grafike i atmosfere je izvrsna, ali je doista još trebala biti u izradi. Gomila bugova će neke natjerati da odustanu, i ti bugovi totalno upropaštavaju cijelu igru. Ako imate dobre živce i ne smetaju vam prilično veliki propusti u igri, odigrajte svakako, nećete požaliti.

Napisao: Raziel