Age Of Empires III recenzija (34219 pregleda)

Svako koga zanima RTS (Real Time Strategy) žanr ili igre uopće čuo je za Age of Empires serijal koji je postavio temelje strateškim igrama za PC, i od mnogih igrača dobila je status najbolje RTS igre svih vremena i najboljeg RTS serijala. Prvi dio koji je, ako se ne varam, bio vezan za Rimsko Carstvo je igra koja je imala do tada nepojmljivu grafiku i odličnu kampanju u kojoj smo se sukobljavali sa svim velikim silama tog doba, držao nas je prikovanim za naš PC mjesecima. Drugi dio je nastavio utabanim stopama svoga prethodnika u kojem su ovaj put glavnu riječ imali dvorac, kralj i njegovi odani vitezovi, i još jedanput nam donijeli pregršt zabave, bitki i mnogih novina. Nakon ekspanzija koje su pobrale slavu originala, kreatori igre nam donose famozni Age of Mithology serijal za koji mnogi tvrde da je neka vrsta eksperimenta za budući Age of Empires III. Kreatori igre su htjeli isprobati mnoge novine i vidjeti kako bi stvari izgledale u 3D svjetlu. Igra je bila solidna i dostojna svog zadatka. Age of Empires III je konačno tu i sa zadovoljstvom mogu reći da je i više nego dostojna da nosi ime serijala. Već pri startu osjetite isti osjećaj kao i kod igranja njegovih prethodnika i već tada znate da vas čekaju duge neispavane noći provedene uz ovu igru...

Igrivost: 9/10

Po meni najvažniji faktor u svakoj igri je bez sumnje "gameplay" ili na naši rečeno igrivost. Nema velike promjene naspram njegovih prethodnika, ali nemojte me pogrešno shvatiti jer ova igra ima dosta novina, ali ipak se osjeti da je dio serijala. Kao i u skoro svakoj RTS igri počinjete sa malim gradom i polako se razvijate skupljajući resurse, gradeći nove zgrade, pravite nove jedinice i postepeno ih unapređujete i izvršavate objektive koji u ovoj igri dosta variraju. Ovaj put igra se odvija u vrijeme početka koloniziranja Amerike. Sad se sigurno pitate koja je razlika ove od ostalih Age of igara! Prva stvar koju sam zapazio su resursi. Ovog puta resursi se ne nose do određene zgrade nego ih jednostavno nastavljate skupljati i sa tim odmah dobivate bolju i stabilniju ekonomiju. Velika stvar ako mene pitate. Sada također nema više dosadnog i zamornog obnavljanja farmi, koje prečesto i prebrzo ostanu bez hrane. Kamen također ne postoji u igri, što me je malo začudilo i pozitivno iznenadilo, ovog puta smo dobili i alternativno sakupljanje resursa, pomoću zauzimanja trgovačkih ruta, i pošiljki iz domovine koja varira od pravljenja utvrda pa do malog ali stabilnog i učestalog dobivanja zlata. Često puta ove stvari mogu okrenuti bitku u vašu korist. Slijedeća korisna stvar su guverneri koje birate sa svakim novim dobom i koji vam mogu dati bonuse za različite faktore u igri poput dobivanja dodatnih jedinica ili novca kojeg uvijek trebate. Još jedna od glavnih stvari koje su se promijenile su doba koja nisu važna kao u prijašnjim naslovima. Dakle vaš neprijatelj neće imati ogromnu prednost ako je za jedno razdoblje bolji od vas. Naravno da je još uvijek važno napredovati, ali ne kao u prijašnjim nastavcima u kojem ste mogli, od šale zgazit neprijatelja samo zato što nije napredovao na vrijeme!

Priča/Kampanja: 9/10

Jedna od boljih kampanja koje sam igrao u igrama i moram reći da je ovdje napravljena drastična promjena naspram kampanja koje su bile u prijašnjim Age of Empires igrama. Ovaj put imamo dijaloge, razrađenu priču prepunu akcije i interakciju sa likovima i okolinom. Prve dvije igre su imale zatupljenu kampanju na koju se nije stavljalo previše naglaska, i drago mi je da je to promijenjeno. Ovaj put igra se uz odličan skirmish mod fokusira i na kampanju u kojoj možemo vidjeti detalje iz Age of Mithology serijala.

Grafika: 10/10

Definitivno zaslužuje ovu ocjenu jer ima zaista predivnu i očaravajuće napravljenu grafiku, i prekrasnu animaciju koja je za nijansu bolja od konkurenata zbog koje joj i dajem ovu ocjenu. Trebate samo vidjeti kako se jedinice ponašaju kad u njih udari topovska kugla, kako brodovi gore ili kako ljudi lete od silnih eksplozija popraćenih dimom, bukom, otkinutim udovima i krvlju!

Zvuk: 8/10

Nema se što previše reći o zvuku osim da je na nivou. Glavna zvučna podloga igre je po mnogim stvarima slična podlozi prethodnika osim što je ovdje dodano više instrumenata i malo kvalitetnije urađena. Stvar koja živcira i koju ćete brzo primijetit jest da jedinice proizvode 2-3 različita zvuka kada kliknete na njih, ali na sreću možete im reći da zašute! Naravno da igra ima i sve ostale popratne zvukove koje inače čujete pri pucnju ili pri udaru topovske kugle u zemlju i ostalih ratnih, civilnih i kojih već usklika, povika i... ma znate na što mislim. Još jedna zgodna stvar je kada vam zatreba nešto u žaru borbe i brzo se prebacite na neki od gradova možete čuti kako se u daljini odvija bitka.

Multiplayer: 9/10

Odličan multiplayer koji se može odvijati na mapama koje mogu varirati u veličini, tlu ili tipu borbe kvari jedino dosta loš "lag". Po mnogim ljudima multiplayer zauzima važniju poziciju jer je ipak tu najveća zabava, ali ipak mislim da većina naših igrača preskaču multiplayer jer mnogi još uvijek imaju dial-up vezu...ali i sa takvom toplo preporučam odličan i zabavan multiplayer!

Replayability: 8/10

Prilično dobra kampanja, još bolji skirmish, i odličan multiplayer su glavni razlozi koji će nas držati budnim u sitnim noćnim satima, i biti razlog zijevanja na jutarnjim satovima ili predavanjima...

Loša strana igre

Kao i kod svake igre postoje i oni malo lošiji i brzinski napravljeni dijelovi. Ja ću nabrojati samo neke dijelove koje ovoj igri ne dopuštaju da dobije čistu desetku! Nažalost problemi koje ste imali u prvom i drugom dijelu su ostali i zadaju nam iste probleme. Loš pathfinding, koji često puta uzrokuje da se brodovi natrpaju na jednom mjestu, vaše jedinice uđu u bitku iako im to niste zapovjedili, ili ako im zapovjedite to ne izvrše, ili vaše jedinice jednostavno zapadnu za neku zgradu, drvo ili prepreku na svome put...ili bolje rečeno klasični AoE problem.

Zaključak

Odlična igra iz odličnog serijala. Iako sam mislio da će podbaciti i da neće biti dostojna serijala drago mi je da sam se uvelike prevario.

Napisao: Damir Zahirović