Planet Terror recenzija (7716 pregleda)

REDATELJ: Robert Rodriguez
SCENARIJ: Robert Rodriguez
ULOGE: Rose McGowan, Freddy Rodriguez, Josh Brolin, Marley Shelton, Jeff Fahey, Michael Biehn, Rebel Rodriguez, Bruce Willis, Naveen Andrews, Julio Oscar Mechoso, Stacy Ferguson, Nicki Katt, Hung Nguyen
TRAJANJE: 105min

Drugi dio Grindhouse izdanja pripada Robertu Rodriguezu, imenu koje se sve češće spominje. Rodriguezovi filmovi nikako nisu uobičajni, a i opus mu varira od horrora, preko drama pa sve do dječjih filmova. Nije teško izdvojiti neke od najpopularnijih naslova kao što su Desperado, Od Sumraka Do Zore, Četiri sobe, Spy Kids ili Sin City. Rodriguezov način snimanja definitivno je jedinstven i vrlo prepoznatljiv. Uz to što se bavi režijom i scenarijem, nerijetko radi i soundtrack za film.

Planet Terror imao je isti cilj kao i film Rodriguezova prijatelja Quentina Tarantina, Death Proof, a to je homage prema starim grindhouse filmovima sedamdesetih godina. Radnjom puno življi od Death Proofa, dobro opskrbljen "gore" scenama, već poznatim, ironičnim dijalozima i snažnim likovima definitivno će obožavatelja te vrste filmova prikovati za naslonjač. Vizualno je vrlo dojmljiv, a sama atmosfera sedamdesetih trash filmova izvrsno je pogođena. Treba naglasiti da se u ovakvim filmovima ne traži "dlaka u jajetu" tj. da je većina grešaka i nelogičnoti namjerno napravljena kako bi se upotpunio dojam niske produkcije. Ovaj film nije sastavljen kako bi potaknuo pojedinca na razmišljanje o tajnama svemira već je stvoren za čistu zabavu i vizualni dojam. Naravno, ovdje se nameće pitanje ako je neki film namjerno učinjen lošim, čini li ga to dobrim filmom tj. da li je autor napravio dobar film. U slučaju Planet Terrora, ja bih rekao da je odgovor pozitivan. Isto tako osobno smatram da je Death Proof možda bliže dotaknuo nit grindhouse filmova pošto gotovo i ne koristi računalne efekte već se bazira na kaskaderima, dok je u Planet Terror njihov učinak značajan. Ipak, široj publici više će se svidjeti Planet Terror, dok Death Proof ostaje na slast samo zagriženim obožavateljima Q. Tarantina zbog svoje poprilične monotonosti.

Za radnju Planet Terrora može se predpostaviti kako je smještena u isti "filmski svijet" kao Death Proof pošto postoji jedna veza između njih, a to je scena kada se na radiju čuje "In loving memory to our own Jungle Julia." - lik koji se pojavljuje u Death Proofu. Radnjom je dakle smješten iza Death Proof filma. Priča obuhvaća jedan grad i grupu ljudi koji se pod čudnim okolnostima ekološko/biološke katastrofe udružuju u svrhu preživljavanja i bijega iz grada zaraženog nekom vrstom zombija. Uzrok tome je oslobađanje plina DC2 koji ima vrlo vrlo snažni utjecaj na ljudsko tijelo. Za razliku od klasičnih zombija, ovi mogu komunicirati, koristiti alate, pa čak i održavati svoj ljudski oblik uz malu pomoć DC2 plina...U tu globalnu priču uključene su i pojedine priče likova koji su povezani jedni s drugima. Glavu ulogu u filmu tumači Rose McGowan, glumica koja se pojavila i u već do sada mnogo spominjanom Death Proofu, a mnogi ju pamte i iz serije Charmed iliti Čarobnice kao lik Paige Matthews. Osobno je se sjećam iz filmova Fantomi i Vrisak. Dok u gore navedenim djelima i nije odavala neku snažnu auru dobre glumice, u Planet Terroru svoj je posao odradila vrlo zadovoljavajuće. Lik koji glumi zove se Cherry, go-go plesačica koja ima san postati nešto više. Ljubavnu povijest dijeli sa još jednim bitnim likom iz filma, El Wrayom, a kako bi se istaknula njena tragična sudbina, Cherry ostane bez noge, a protezu koju dobije mnogima je već poznata iz foršpana i plakata.

Snimanje ovog filma i nije bio lak posao za Rose, pošto ima fobiju od mikroba i bakterija. El Wray je pak lik misteriozne prošlosti kojega glumi Freddy Rodriguez, glumac sa glumačkom karijerom koja se sastoji više od serija nego filmova. Ipak, tumačio je uloge u ne baš uspješnima Lady in the Watter i Poseidon. El Wray se iz zarobljenika transformira u vođu preživjelih i zapravo "nosi" radnju na svojim leđima. Od likova treba još istaknuti i Michaela Biehna, većini vjerojatno najpoznatijeg po ulozi Kyle Reesea iz Terminatora ili Dwaynea Hicksa iz Aliena. Isto tako, neki ga se možda sjećaju iz igre C&C: Tiberian Sun gdje je bio jedan od likova u filmskim sekvencama. Glavnog negativca ili ono što je najbliže tome ovdje tumači Josh Brolin. Svojim neobičnim navikama i hladnom prirodom, ovaj "otkačeni" doktor nema milosti prema svojoj ženi koja ga vara. Brolin je savršen za ovu ulogu. Spomenuo bih još samo Jeffa Faheya koji je također svoj posao odradio solidno i koji će, sudeći prema foršpanu, glumiti i u nadolazećem filmu Machete. Naravno, film ne bi bio potpun bez kratke uloge Brucea Willisa te popularne, izmišljene marke cigareta Red Apples. Dio filmske ekipe došao je potpuno slučajno, poput pomoćnika dr. Blocka, koji je zaista doktor i koji na slideovima u jednoj sceni prikazuje stvarne raznorazne boleštine, oku vrlo neugodne. Tako su u film "zalutali" i Rebel Rodriguez i Stacy Ferguson, popularna Fergie iz Black Eyed Peas. Sam Rodriguez izjavio je kako je to posljedica načina na koji je pisan scenarij. Isprva je napisao svega dvadesetak stranica te zatim već počeo casting za uloge. Drugi su ga iznenađeno pitali kako to da već traži glumce na što je on odgovorio kako mora vizualno imati lik pred sobom kako bi mu mogao prilagoditi ulogu.

Za zaključak, Planet Terror je zanimljiv i prije svega svjež u moru ustajalih remakeova, filmova snimanih prema stripovima te japanskim horrorima i za to mu treba odati počast. Predstavljen nam je neki novi pristup, mješavina starog i novog sa zabavnim i smiješnim scenama. Film koji nije u rangu Kuma, American Gangstera ili Zelene Milje, ali kojemu to nije bio ni cilj. Definitivno vrijedi pogledati.