Shank recenzija (14386 pregleda)

Uživali ste u Rodriguezovim filmovima poput Desperada, Planet Terrora i Machete, ali vam nisu bili dovoljni? Uvijek ste htjeli isprobati više interaktivnu akciju u istom tonu? Volite crnohumorne, nasilne scene? Igra vam se nešto jednostavno, zabavno i zanimljivo? Na sva ta pitanja odgovor je jedan - Shank. Shank je razvio Klei Entertainment, nezavisna kompanija koja se nalazi u Vancouveru. Shankov zaplet osmislio je Marianne Krawczyk, čovjek koji stoji iza priče igre God of War. Shank je najavljen 2009. godine, a igra je puštena u kolovozu 2010. godine na PlayStation Network i Xbox Live Arcade dok je za PC postala dostupna nekoliko mjeseci kasnije, točnije 26. listopada. Potencijal Shanka prepoznali su i malo bogatiji izdavači pa je izdavanje igre pripalo EA-u.

Sama igra podjeljena je na dvije kampanje; single player i co-op koji su pričom povezani. Co-op predstavlja uvodni dio, dok se single player nastavlja na to. Oba dijela predstavljaju jednake glavne likove, ali se Shankov odnos s njima mijenja. Isprva su suradnici, a kasnije se sve svede na Shankovu osvetu za izgubljenu ljubav koju su mu hladnokrvno smaknuli. Priča je prilično tipična, baš u stilu osvetničkih grindhouse izdanja filmova gdje imamo negativca koji rješava još veće negativce, jednog po jednog, krenuvši od najmanjeg pa prema glavnom šefu. Dakle sama priča ne predstavlja ništa pretjerano novo i nije adut ove igre. No ipak, kao takva savršeno se uklapa u cjelokupni paket koji igra predstavlja, a to je bezumna akcija i prilično komične (ali ujedno i brutalne) scene nasilja, što je u filmskoj industriji već standard za takvu vrstu priče, a Shank se upravo temelji na njima. Kroz igru se čak u nekoliko sitnih elemenata odaje homage pojedinim Rodriguezovim filmovima (kao jedno od glavnih oružja Shank koristi dvije velike mačete dok se jedan od kostima zove Grindhouse).

Grafički je igra izvedena odlično. Kao što do sada već vjerojatno znate, radi se o 2D arkadi u klasičnom "beat them up" stilu koji se već duže vrijeme nije pojavio u "mainstream" izdanjima. Kada pomislim na ovaj žanr ne mogu nikako, a da se ne sjetim klasika Golden Axe kojega sam u davnoj prošlosti igrao satima sa prijateljima. Upravo taj stil igranja donosi i Shank, samo u puno razvijenijem svjetlu. Animacije su vrlo tečne, a sami grafički dizajn je odrađen u strip stilu koji pomalo podsjeća na Samurai Jack ili Star Wars: Clone Wars. Naravno, kao i kod svake arkade kontrole nisu pretjerano zahtjevne, a uz Shank bi definitivno dobro došao gamepad pošto se lakše snaći s njim nego li s tipkovnicom. Kako bi malo pridodali "pokretljivosti" lika, autori igre uveli su tri skupine oružja koje možete nositi sa sobom, a pod tim skupinama imate različite vrste. Stil borbe od vas zahtijeva da u različitim situacijama dobro kombinirate napade hladnog i vatrenog oružja. Naravno, tu su i neizostavni combo napadi gdje se mogu napraviti doista zanimljivi potezi. Za neke comboe dobit ćete i nagradno otključavanje kostima za Shanka. Shank ne bi mogao spasti pod klasike da nam nije predstavio i općepoznate, nekad vrlo popularne, "boss borbe". Za razliku od nekih igara, bossovi se ovdje savladaju relativno lako jednom kada shvatite njegovu slabu točku. Gotovo ni jednog nećete moći savladati konvencionalnim napadanjem i udaranjem što više pa se nadati da će vaš HP duže potrajati od njegovog. Boss fight sastoji se od toga da njega navedete da učini nešto što će ga privremeno onesposobiti dok vi onda udarate sa svojim snažnim combo napadima ili se pak poslužite predmetima u blizini kako bi neprijatelju nanjeli što veću štetu. Kao još jedan dodatak ugođaju, u igra imamo odličan soundtrack koji u potpunosti pridonosi atmosferi i koji je "free for dowload". Što se tiče same priče, kao što sam rekao to nije jača strana igre. Glavni lik je Shank, kriminalac koji kreće na osvetnički pohod nakon što kriminalna organizacija za koju je radio smakne ljubav njegova nasilnog života. Svi su pretpostavili kako je i on mrtav no uskoro će ih sam Shank osobno razuvjeriti. Shank se tokom igre probija kroz organizaciju do samog glavnog lika odgovornog za smrt njegove drage.

Negativne strane? Nema ih mnogo, a i one koje jesu je zapravo vrlo teško izbjeći u ovom žanru. Tu bi se najprije nametnulo ponavljanje, borbe koje se kroz cijeli game ne mijenjaju. No ne znam kako napraviti beat them up arkadu koja ne bi patila od tog minusa. Iako je činjenica da je taj dio igre repetativan, svejedno ne oduzima igri na zabavi. Priča je mogla biti bolja no onda bi se opet smanjio ugođaj "jeftinog" nasilja, otrcanosti i svega ostaloga što je zapravo i bio cilj ove igre. Kao definitivni minus je dužina igre koja je meni osobno prekratka. Kada ju završite igra vas ostavi itekako željnim za još, baš zbog svoje jednostavnosti i zabave. Na nege bugove osobno nisam naletio tako da ni s tim igra nema problema. Iako je vizualno vrlo impresivna, definitivno jedna od najljepših 2D igra u zadnje vrijeme, možda se moglo još malo poraditi na nivoima, dodatno ih razraditi pa bi se time i produžila igra, a i pokazala se maštovitost u pozadinskim scenama.

Zaključno, Shank je definitivno osvježenje i još jedan biser koji daje nadu kako bi 2D arkade mogle ponovo zaživjeti preko indie industrije. S obzirom da ga je radio mali studio sa vjerojatno ne pretjeranim budžetom, ova igra ispala je odlično i postigla upravo ono što joj je i bio cilj. Lijepo je vidjeti i da je netko hrabro zakoračio i napravio 2D arkadu samo za odrasle, ne ciljajući na što veću zaradu da igra bude dostupna i primjerena svima. Dakle, Shank nikako nije primjeren mlađima pošto obiluje nasiljem, krvlju, gore scenama ubijanja te neprimjerenim jezikom. Uz sve to ne radi se samo o koljačini već je igra puno više od toga pošto je dodana i dobra doza humora. Shank je isto tako dostupan po vrlo povoljnoj cijeni. Definitivna preporuka za odigrati, ali i svrstati u svoju kolekciju igara.