Dragon Age II recenzija (13792 pregleda)

Tek nekoliko mjeseci nakon što je izašao posljednji DLC, i oko godinu dana nakon izlaska Dragon Age: Origins, BioWare se požurio sa izdanjem nastavka ove vrlo uspješne RPG igre koja je podigla mnogo prašine i ispunila mnoga očekivanja. Po izjavi samih autora, razlog takvom zbrzanom razvoju nastavka je pritisak izdavača iz EA kompanije radi profita. Dragon Aga: Origins postavio je vrlo visoke standarde i očekivanja od nastavka. Iako je imao svojih mana DAO je postao jedan od glavnih RPG-a novijeg doba i služio je kao primjer dobro odrađene igre sa zanimljivim DLC-ima i ekspanzijama. Prije nego što počnem kritički osvrt na DA II zamolio bih čitatelje da uzmu u obzir da se ovdje ipak radi o subjektivnom doživljaju te da ljudi imaju različite poglede na iste stvari i da od igara očekuju različite stvari.

Što se tiče Dragon Age II rekao bih da se ovdje radi o pojednostavljenom proizvodu koji je poprilično odstupio od svog prethodnika, pa čak i od RPG žanra kako bi bio primjereniji široj masi. Nastavak je puno više akcijski orijentiran, sa puno manje "tehnikalija" i odabira. Prvi primjer tome je što se, za razliku od originala, ovdje možete upustiti samo u avanture čovjeka, dakle elf i dwarf rase su izbačene. Na žalost, Dragon Age II nije slijedio recept originala pa se osvrnuo na zadatak da se poboljša već je rađen gotovo u potpunosti novi koncept igranja. Prvo bi se osvrnuo na negativne stvari koje su me doista kao zaljubljenika u RPG žanr pogodile i zasmetale. Prva stvar je dosta problema sa grafikom. Dok je prvi dio bio, u dosadašnjem stilu BioWarea, odlično optimiziran te nam je igra podarila prekrasnu grafiku sa gotovo nikakvim hardverskim zahtjevima, drugi dio itekako treba solidan stroj za pokretanje ukoliko želite u potpunosti uživati u vizualnom dijelu. No čak i tada mnogi ljudi imaju problema kada aktiviraju DirectX 11 u igri sa niskim framerateom, trzanjem itd. S druge strane, na medium postavkama, meni osobno igra grafički izgleda lošije od originala što je prilično loše. Likovi izgledaju umjetno, krajolici su pusti i jednostavni, kao i građevine, a odabir boja je vrlo loš pošto sve izgleda pastelno i blijedo. Jednostavno nema života u vizualnom dijelu. Pozitivna strana su kretnje likova koje su u nastavku napravljene realnije od prvog dijela, ali izrazi lica i dalje su loši.

No da se ne bi koncentrirali samo na vizualno, krenimo na one bitnije elemente u igri. Prvo kritika na priču. Dok je prvi dio napravljen vrlo epski i jednostavno vas uvuče u svoj svijet gdje morate spasiti čovječanstvo od navale demona, ovdje se sve nalazi na maloj skali. Umjesto da postanete Grey Warden, ovdje ste nebitni sve do samog kraja, a razmjeri epike smanjeni su na jedan jedini grad i njegovu bližu okolinu. Da, dobro ste pročitali. Nema putovanja, otkrivanja i sl. Kretanje se većinom sastoji od otvaranja mape, odabira lokacije, kratkog hoda i misija obavljena. Uz to, samo igranje zapravo se svodi na činjenicu da cijelu priču priča jedan od vaših partnera u avanturama te vas cutscene prekidaju u doživljaju i imate osjećaj kao da sve to radi netko drugi, a ne vi. Definitivno mi je draže kada je priča smještena u trenutna događanja, a ne u narativni mode. Lokacije kroz koje prolazite, tamnice i ostalo, jako su loše odrađeni jer se radi o nekoliko istih mapa koje se iznova recikliraju za različite questove i različite lokacije što pridodaje monotoniji i nezanimljivosti. Glasovna podloga, kao i glazbena, su na solidnoj razini, ali opet čine se manje dorađenima od originala. Tu dolazi do izražaja i slaba izrada likova koji vas prate u avanturama, vaših pomoćnika koji su u nastavku puno manje interesantni, sa slabijim dijalozima i karakterizacijom. Kao što sam spomenuo ranije, borba je također simplificirana. Igra na postavci Normal ne predstavlja baš nikakav izazov. U ulozi ratnika sve se svodi na pritisak desne tipke miša na protivnike i ispijanje pokojeg health potiona. Cijeli sustav borbe previše podsjeća na Diabla ili WoW gdje je zapravo i jedini bitni element borba. Iako je dorada borbe bila potrebna nakon prvog dijela, smatram da su autori otišli u krivom smjeru kada su zapravo glavni naglasak igre stavili upravo na nju. Ukoliko igru igrate na normal nakon malo vremena bitke će postati dosadne jer ne predstavljaju nikakvu prepreku. Isto tako neprijatelji s kojima ste se u prvom dijelu morali dobro namučiti da ih porazite ovdje ih svladavate kao od šale što ponovno narušava koheziju, pošto ste u prvom dijelu ipak dio elitne jedinice i imate problema sa poražavanjem, npr. demonskog Ogra, dok ste ovdje tek izbjeglica iz malog sela i te iste Ogre ubijate prije doručka za zabavu. Uz to u foršpanu su dane totalno krive natruhe o tome što će nastavak predstaviti. Sve je izgledalo da će se radnja odvijati oko Flemeth, no njena uloga je tek manja. Sukobi sa Darkspawnom su isto tako svedeni na minimum te se vaše borbe i zadaci svode na borbe protiv lokalnih kriminalaca i probleme u koje su upali vaši suputnici prije nego što su upoznali vas.

Dragon Age jednostavno je otišao predaleko u preinakama u odnosu na original, a čini se kako su u BioWareu upravo s tom politikom zadovoljni, sudeći po uzorku kojeg su počeli sa Mass Effect serijalom. Prvi dio je isto tako bio legendarni RPG dok je drugi dio baziran na akciji. Ukoliko vam je prvi dio Dragon Agea bio pretežak ili monoton, nastavak bi za vas mogao biti pun pogodak. S druge strane ako uživate u RPG-ima poput Baldurs Gate, Planescape: Torment i ako vam je DA:O bio pun pogodak, nastavak bi vam se mogao činiti isprazan, dosadan i previše jednostavan. U globalu ne radi se o potpuno promašenoj igri koja nije vrijedna igranja. Dragon Age II ima pozitivnih strana te vas unatoč svojim velikim manama može privući da ga igrate. Postoje solidni dijalozi, odabir oružja je dobar, a napravljen je i pozitivni pomak što se tiče klase maga i roguea te su oni sada puno zanimljiviji za igranje nego li u originalu. Vaši pomagači ponekad znaju biti glupi no možete im zadati točno određene radnje pa je s time riješen problem nelogičnih pokreta i akcija. Ali ne treba zaboraviti da se ovdje očito radi o zbrzanom proizvodu koji je trebao još barem godinu dana razvoja, što od priče pa do grafičkog sučelja. Igra ima dobar dio bugova s kojima sam se sve više susretao kako sam se bližio kraju igre. Zna se dogoditi da vam se ne aktiviraju questovi, da vam se likovi zaglave ili da jednostavno ne vidite zamku iako ju otkrijete. Ponekad se vide i rupe u teksturama poput "šupljeg vrata" na liku i sl. Isto tako poprilično je drsko od autora da su gotovo istovremeno izdali igru i DLC.

Dragon Age II ima puno više mana od svog prethodnika, previše je pojednostavljen i s vremenom postane dosadan. No ipak ima neku privlačnost i zapravo s time situacija postaje još tužnija jer je iz ovoga očito da je nastavak mogao biti jako dobra igra da se razvojnom timu dalo više vremena. Ovako smo dobili samo poluproizvod sa vrlo malo opcija. Dragon Age II vjerojatno će se svidjeti širem krugu ljudi pošto će mu ljubitelji RPG-a oprostiti mane, dok će privući i one koji nisu toliko vezani uz RPG, ali vole akciju i fantasy. Definitivno vrijedi isprobati no s napomenom da ne treba očekivati previše.