Disciples III: Renaissance recenzija (18995 pregleda)

Disciples III: Renaissance izradila je kompanija Akella (.dat studio), a glavni izdavač je Strategy First. Upravo su oni promjenili razvojni tim iz Game Factory Interactive u Akella-u. Izrada igre započela je u ljeto 2005. godine. Prvi put na tržištu našla se krajem prošle godine, ali samo u ruskom izdanju, a za englesku verziju trebalo se čekati još kojih 6-7 mjeseci tj. do srpnja ove godine. Disciples III, kao i njegovi prethodnici spadaju pod TBS tj. turn-based strategy gdje igrač mora dobro razmisliti o potezima koje će povući kako bi nadmudrio protivnike. Uvelike podsjeća na HOMM serijal; grafički i po stilu igranja. Da, TBS-i jesu manje-više svi nalik jedan drugome no Disciples ima gotovo identični "setup" tj. isto tako je smješten u svijet moći i magije gdje igrač preuzima ulogu heroja-predvodnika koji skuplja vojsku i čisti sve ispred sebe usput rješavajući questove.

U trećem dijelu, kao i do sada, igrač preuzima ulogu jednog od lordova Nevendaara. Treći nastavak sa sobom donosi tri rase s kojima je moguće igrati; The Empire, The Legions of the Damned i Elven Alliance. Postoji još nekoliko manjih frakcija koje će se pojaviti u nadolazećim ekspanzijama. Način borbe dosta je promijenjen u odnosu na prošle nastavke. Jedinice se sada mogu micati terenom (sličnim načinom kao i u HOMM serijalu), a na bojnim poljima postoje pojedina mjesta gdje teren pruža određene bonuse pojedinim jedinicama. Upravo ta mjesta mogu presuditi borbu u jednom ili drugom smjeru pa nije loše da se pametno razmisli plan napada unaprijed. Glavni heroj je napravljen tako da ga se može proizvoljno mijenjati i opremati, što je dobar korak u smjeru izbjegavanja monotonosti i sličnosti igre za svakog igrača. Za razliku od HOMM-a, Disciples III stavlja puno veći naglasak na borbe. Ekonomija je jednostavna i zapravo se sastoji samo od toga da izgradite nekoliko građevina u dvorcu koje se odnose ili na dobivanje novih jedinica tj. upgradeanje ili eventualno da naučite magije. Rude su isto tako praktički izbačene, a do novaca dolazite tako da osvajate pojedine "nodove" tj. ključna područja oko kojih se nalaze npr. rudnici ili vjetrenjače koje vam donose dodatan izvor zarade.

Grafički gledano Disciples III za TBS izgleda fantastično, a hardverski nije prezahtjevan. Virtual Dream engine prikazuje vrlo detaljno jedinice u borbi, a i na mapi sve izgleda vizualno vrlo privlačno. Glasovi, animacije, zvukovi i muzika su dobro pogođeni i odgovaraju igri. No sada dolazimo do onih više negativnih strana. Priča sama po sebi ne zvuči loše. Tipičan fantasy play sa dobro vs. zlo, dolazak apokalipse, ljudi se moraju udružiti za vlastito spasenje itd. Dakle, sve već viđeno, ali recept još uvijek pali. No Disciples III nakon vrlo kratkog vremena postaje vrlo ponavljajuća igra koja zapravo strategu nudi vrlo malo. AI je vrlo loše odrađen pa je igra na easy gotovo nevjerojatno dosadna pošto se sve manje-više svodi na borbe, a borbe su vrlo jednostavne. Na većim težinama pojedine bitke će predstavljati izazov, ali onda opet nakon jedne takve ispred vas leži desetak dosadnih, monotonih šetanja po polju gdje neprijatelj ne pruža nikakav značajniji otpor. Zaboravio sam napomenuti i još jednu bitnu razliku od HOMM serijala. U HOMM se jedinice proizvode svaki tjedan/dan (zavisi od nastavka) te se skupljaju u što većem broju kako bi se lakše porazio neprijatelj. Ovdje jedan vođa na raspolaganju ima svega 3-4 jedinice i nakon toga više ne može sakupljati vojsku. No te jedinice sa svakom bitkom skupljaju XP i postaju sve jače - ukoliko im to omogućite izgradnjom građevina u dvorcu. Druga negativna stvar su ponavljajuće misije gdje se svaki nivo sastoji praktički od istog zadatka. Čini se kako je autorima igre doista ponestalo inspiracije. Dakle, započinjete sa gotovo ničim, izgradite slabe jedinice, napredujete po mapi sve dok se ne skupi dovoljno XPa te se zatim linearno krećete dalje do dijela koji vam je obilježen na mapi kao glavni quest. Na žalost, kada se oduzmu svi lijepi efekti i 3D grafika, Disciples III postaje vrlo siromašna igra koja ubrzo postane zamorna. U današnje vrijeme igrači TBSa očekuju mnogo veće izazove i puno teže igre od šetkanja po mapi i ponavljanja borbi. Uz to, ako vam igra dosadi tj. stalno ponavljanje borbi, nikako ne bih preporučio opciju quick combata gdje ulogu stratega prepuštate računalu. Gotovo svaka bitka koju sam igrač vrlo lako dobije, kada se prepusti računalu završi katastrofalnim porazom. Stoga ste osuđeni na to da sve borbe morate sami odraditi iako su već gotovo rutinske.

Zaključno gledano Disciples III je dobar jedino za početnike ovog žanra. Privući će ih lijepom grafikom, a s druge strane neće ih previše zatrpati informacijama, opcijama, teškom strategijom i svime ostalim što se obično nalazi u takvim vrstama igara. Igra je ok za odigrati kada se nema što pametnije raditi, a i u neku ruku da nas malo podsjeti na strateške velikane od kojih vuče korijene. Bilo bi zgodno da su autori malo više "ukrali" ideje iz igara koje su se već pokazale dominantnim u ovom žanru pa bi Disciples ispao nešto sasvim drugo. Ovako se doima da je sve sastavljeno na brzinu i bez nekog prevelikog truda oko toga da se igrača što više zadrži zaljepljenog pred monitor.